Twijfelaar

Doe nu maar eerst je B rijbewijs, dat A komt nog wel...hoe moeilijk het ook kan zijn.
Ik wou ook eerst A doen, maar uiteindelijk toch maar niet gedaan.

Op deze manier kan je, zoals velen al zeggen en redeneren, je verkeersinzicht en ervaring opbouwen op een redelijk veilige manier.
Als je meteen op een motor stapt, is de kans mischien wel groter (dus niet groot) dat er mischien wat gebeurd, ondanks dat je mischien niet fout bent!
 
weet je ook al waar je rijbewijs voor gaat gebruiken?(of heb je 'm eigenlijk nog helemaal niet nodig)
En heb je financieel ook al een plaatje gemaakt want daar zal je ook niet vrolijk van worden.(aanschaf auto/motor, verzekering, wegenbelasting, bescherming)
Als je de auto van je ouders mag lenen is het makkelijk eerst B dat heb ik ook gedaan, alleen benzinekosten en als je het goed doet dat ook nog geeneens:p. Een jaar later toen ik 19 was heb ik m'n A gehaalt een rs125 gekocht. Maar dat is nog niet een echte motor, auto's trekken sneller op, totdat je eindelijk op toeren zit. Het motortje stuurt trouwens wel perfect en je kan nog fouten maken omdat je niet zo snel op hoge snelheden zit(snelweg kan trouwens makkelijk 170km/uur was de top alleen je moet wel genoeg toeren draaien anders ga je steeds langzamer rijden). Maar je moet 'm eerst warm rijden(2 takt) pfff en een stoplicht is ook niet leuk maar nu heb ik gelukking geen 25kw meer.
Met de motor heb je ook meer last van het weer.
Maar iedere keer als ik in de auto zit en ik zie een motor langs rijden dan wil ik ook, maar ik moet nog ff sparen.
Ik hoop dat dit je een beetje helpt, succes.
 
Oh ja, met scooterrijden doe je niet het verkeersinzicht op wat nodig is voor auto/motorrijden. :z

Ik zou in dit geval je verstand voorrang geven en eerst B rijbewijs halen. Tijdens de les kun je gemakkelijk vragen stellen aan de instructeur en kan hij jou het een en ander uitleggen. Met de motor gaat dit een stuk moeilijker. Na de les ben je al weer de helft van de zaken vergeten die je wilde vragen.
En een ingreep is niet mogelijk op de motor, met de auto wel. Iedereen die met de auto gelest heeft zal wel een paar ingrepen gehad hebben.

Succes
 
Sja, het kijken he, vooral spiegelen, de spiegels heb ik op scooter er natuurlijk afgerost :)
Voorderest heb ik weinig moeite met inzcht enzo.
Mja ik heb in 2 jaar ook min. 25000 km afgelegd op me scootie :) , toch ook niet echt weinig lijkt me.
 
Sja, het kijken he, vooral spiegelen, de spiegels heb ik op scooter er natuurlijk afgerost :)
Voorderest heb ik weinig moeite met inzcht enzo.
Mja ik heb in 2 jaar ook min. 25000 km afgelegd op me scootie :) , toch ook niet echt weinig lijkt me.

had een schakel gekocht.. had je 25000 km kunnen cschakelen.. :P
 
t'is maar net hoeveel je aan je B-rijbewijs gaat hebben of denkt te hebben. zo een beetje iedereen zal gaan roepen dat B-rijbewijs onzettend handig en praktisch is bla bla...

ik heb anderhalf jaar geleden mijn auto ingeruild op een motor en heb er nu zeker geen spijt van en dat ga ik ook niet meer krijgen.
terwijl ik toch al zo,n 3 jaar aan een auto gewend was...

wat verstandig is om eerst te halen weet ik niet...
ik denk dat het grotendeels aan je eigen "doen en laten" ligt.
als je B eerst gaat doen en dan direct je A er achter aan, dan zegt mij dat kleine beetje ervaring van die 15(?)B lessen ook niet veel.

ik heb dus wel eerst mijn B gehaald en ook nog eerst mijn E *zucht* en toen pas mijn A
ik wist toendertijd nog niet dat motorrijden ZÓ leuk zou zijn... :+

sucses met het rijbewijs wat je eerst gaat halen...

:]
 
Als je genoeg geld hebt, kan je het natuurlijk ook allebei tegelijkertijd doen. Heb ik ook gedaan en dat ging prima.
 
Terugkijkend op mezelf. Eerst voor m'n B gegaan. 2examens gedaan en gekapt. (zeikende moeder: "jij denkt dat je de auto meekrijgt...")

Daarna bewust niet meer voor B gegaan maar voor m'n A. Reden, auto niet nodig en kan ik toch niet betalen als ik een motor zou hebben.


>>>Mijn advies>>> Ga voor je A.
(1)Zoiezo is een motorverzekering goedkoper dan
de verzekering van een brommer.
(2) Wegenbelasting is laag.
(3) Auto niet nodig als je een motor wilt en koopt.
(4) En dat had ik dus ook moeten doen achteraf> Opbouwen no-claim met motor die je mee kan nemen naar de auto als het zover komt. Als je het terugrekent komt het erop neer dat je vrijwel gratis rijdt hierdoor, je verdient het dubbel terug.
(5) Bij jou van toepassing: Je mag legaal harder dan 45km/u, zonder last te hebben van zielige agentjes en rollenbanken.

Als je nog geld over houd, dan zou ik wel m'n B gaan halen erna, ivm met de nieuwe regeltjes word het rijbewijs waarschijnlijk fiks duurder...
 
Doe eerst je B(praktisch) en als je een echte motorgek bent dan doe je je A daarna wel zo snel mogelijk. 8-)

Heb ik ook gedaan!
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan