Twijfelachtige polisvoorwaarden motorverzekering

Waar ben jij verzekerd?

  • Anwb

    Stemmen: 3 7,0%
  • Knmv

    Stemmen: 15 34,9%
  • Ohra

    Stemmen: 0 0,0%
  • Unive

    Stemmen: 17 39,5%
  • Bikerpolis

    Stemmen: 1 2,3%
  • Centraal beheer achmea

    Stemmen: 2 4,7%
  • Inshared

    Stemmen: 0 0,0%
  • Reaal

    Stemmen: 0 0,0%
  • Interpolis

    Stemmen: 4 9,3%
  • Verzekeruzelf

    Stemmen: 1 2,3%

  • Totaal aantal stemmers
    43

motorgek!

MF veteraan
22 jan 2006
2.741
2
Hoi allemaal,

Ik ben bezig om een verzekering uit te zoeken voor mijn nieuwe motor. Nu ben ik de polisvoorwaarden aan het doorlezen en kom ik bij het volgende punt

"U bent uw motor kwijt bent door een gebeurtenis die onder
de module Diefstal is verzekerd (uw motor is bijvoorbeeld
gestolen). U bent dan verplicht de eigendomsrechten van uw
motor aan ons over te dragen.
"

Ik interpreteer dit als: als je motor wordt gejat moet je de eigendomsrechten overdragen, dan krijg je een vergoeding.

Maar wat nou als je motor wordt teruggevonden? Dan mag je het bedrag houden en verkopen zij de motor aan de hoogste bieder?


Misschien is dit ook een goede plek voor andere mensen om vragen te stellen over polisvoorwaarden waar ze graag meer duidelijkheid over zouden willen hebben.
Ook ben ik benieuwd met welke verzekerings maatschappijen mensen hele goede of juist hele slechte ervaringen hebben.
 
Zodra de verzekeraar uitkeert is de motor van hun in het geval van het toch opduiken van de motor. Veelal zit er mede daarom een termijn van 30 dagen op voordat de verzekering ook maar iets doet.
 
Zodra de verzekeraar uitkeert is de motor van hun in het geval van het toch opduiken van de motor. Veelal zit er mede daarom een termijn van 30 dagen op voordat de verzekering ook maar iets doet.

:^

Nogal logisch ook.

30 dagen afkoelperiode, en daarna draag je de eigendomsrechten over aan de verzekeraar en krijg je uitgekeerd. Als je motor na die dertig dagen wordt teruggevonden en je wil hem houden kan je hem terugkopen van de verzekeraar.
 
Mijn verzekering staat er niet tussen, ZLM :Y
Maar ik vind het niet gek, want stel "Ik laat hem even stelen door een kennis".
Je krijgt uitgekeerd en "Vind hem weer terug"
Dan heb je dubbel geld.

In dit geval betaald de verzekering een nieuwe motor voor je, mocht de oude worden teruggevonden dan is die voor hun.
Lijkt me niet meer dan logisch

Staat ook in mijn voorwaarden en ik vind het niet meer dan terecht:
Bij diefstal of verduistering van uw motor: hetzelfde als bij totaal verlies. Wij keren de
schadevergoeding 30 dagen na aangifte bij de politie uit. U draagt de eigendomsrechten aan ons
over en geeft ons alle delen van het kentekenbewijs en de sleutels. Wordt uw motor binnen 30
dagen gevonden, dan neemt u die weer terug. Wordt uw motor na 30 dagen gevonden? Dan kunt
u ons vragen om uw motor aan u terug te geven. Wij zijn verplicht aan uw verzoek te voldoen. U
betaalt dan de ontvangen schadevergoeding terug. U hoeft echter de eventuele herstelkosten niet
terug te betalen.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het er zelf ook wel mee eens maar ik vond het incompleet want er wordt niks gezegd over wat er gebeurt als de motor wordt teruggevonden.

Ik kon niet meer antwoorden toevoegen aan de poll. Had er ook nog "hema" en "anders" bij staan.
 
Laatst bewerkt:
Dan bel je ze even op :Y

Als zal het antwoord waarschijnlijk exact zijn zoals hierboven is aangegeven.
 
Zou wel netjes zijn het op te nemen in de voorwaarden dat je de mogelijkheid krijgt hem terug te kopen en wel met vermindering van de waarde ivm. schade e.d.

Niet dat je 5400 krijgt uitgekeerd en bij vondst 5400,- mag betalen ook al zijn alle kappen kapot en/of is de Pc5 gejat.
 
Ik ben het er zelf ook wel mee eens maar ik vond het incompleet want er wordt niks gezegd over wat er gebeurt als de motor wordt teruggevonden.
dat gaat je ook niks aan dat is intern beleid. zij worden eigenaar en daarmee vervalt iedere inbreng van jouw.
als ik jouw motor koop heb jij er toch ook niks meer mee te maken wat ik er mee ga doen. het is niet langer jouw eigendom.
 
Misschien is dit ook een goede plek voor andere mensen om vragen te stellen over polisvoorwaarden waar ze graag meer duidelijkheid over zouden willen hebben.
Daar is al een topic over en daar had je deze vraag prima kunnen stellen.
 
BMW COVER brengt de verzekering onder bij Allianz. Mist in het rijtje. Ik heb daar drie motoren verzekerd. Twee keer diefstal meegemaakt. Keurig afgehandeld. En uh een motor die gejat is, beschadigd is, wil je die terug?
De kans dat hij teruggevonden wordt is sowieso niet zo groot (plm <10% denk ik)
 
Daar is al een topic over en daar had je deze vraag prima kunnen stellen.

Welke dan?
Ik had een zoekopdracht gedaan op verzekering en vond geen algemeen verzekering topic.


En er missen wel meer verzekeraars in de poll en ik had er ook meer opgeschreven maar blijkbaar konden er niet meer opties in.
 
Terug
Bovenaan Onderaan