Twin Spark voor mijn R100R

Oldwood is al een maand niet meer op M-F geweest. Genieten van zijn twin-spark? *O*

:) Inderdaad, genieten van de twinspark met nieuwe aandrijving!
En aan het voorbereiden op de tocht naar Slowakije

Het knallen is voorbij. Na een flinke zoektocht, fysiek en op internet, kwam ik tot de (zoals achteraf bleek terechte) conclusie dat de lekkage in het balanspijpje de boosdoener was. Hierdoor wordt verse lucht naar binnengezogen en kan het onverbrande mengsel in combinatie met de hoge temperatuur alsnog ontbranden. Het balanspijpje was door ruim 20 jaar blootstelling aan de elementen nogal ingeteerd onder de klem en kreeg ik niet meer gasdicht. Dus klem eraf schoonmaken, pasta erop, metalen pakking erover en klem er weer op. Et voilà.
Je kunt nog wel wat horen, maar dat is nu binnen mijn normen van acceptabel. Mijn Norton deed het ruiger, dat was trouwens wel kicken: als je het gas dichtdeed was het eerst muisstil en dan een fantastisch geroffel. De BMW is natuurlijk wat beschaafder, zoals het een BMW betaamt O-)
De Norton had natuurlijk wel een ietwat eenvoudiger uitlaatsysteem: gewoon twee pijpen met open dempers })
 
Ha Oldwood, ik weet niet of je nog in de buurt bent, maar zo ja dan heb ik een paar vragen: is de Q tech twinspark uiteindelijk bevallen? Zitten de nieuwe bougiesgaten niet op een gevoelige plek wat betreft opspattend water tijdens regenbuien? En heb je gewoon de standaard ontsteking gebruikt of een aftermarket setje?
 
Ha Oldwood, ik weet niet of je nog in de buurt bent, maar zo ja dan heb ik een paar vragen: is de Q tech twinspark uiteindelijk bevallen? Zitten de nieuwe bougiesgaten niet op een gevoelige plek wat betreft opspattend water tijdens regenbuien? En heb je gewoon de standaard ontsteking gebruikt of een aftermarket setje?
De R100 heeft alweer een paar jaar een nieuwe eigenaar, maar ik heb met de dubbele vonken nooit problemen gehad. De onsteking was standaard maar met een aanpassing waarmee de vervroeging werd beperkt, alles was door Mat geleverd.
Ik heb inmiddels een nieuwe dubbelvonker, maar die iets groter en wel wat betrouwbaarder dan de duitser
 
Terug
Bovenaan Onderaan