type banden voor zx6r uit 98

KawaClubbing

MF'er
4 mei 2005
209
0
Winterswijk
ik wil nieuwe banden op mijn motor omdat
de banden die ik er nu op het liggen veels te hard zijn
welk type banden raden jullie mij aan ? en welke maten?
 
Laatst bewerkt:
Bevallen ze ?? Dan kies je gewoon weer dezelfde.

Wil je zachte (zeer spotieve rijstijl)dan zijn er tal van mogelijkheden

Meer toer dan een sport/toerband.

Kawa doet het goed met Bridgestone, Dunlop, Metzler etc.
 
De modellen van 2000 en later werden standaard met een andere maat voorzien. Voor: 120-65 en Achter: 180-55. Nou las ik op een site dat je op het '98-'99 model ook deze maten kunt gebruiken, en dat dit de rijeigenschappen ten goede kwam. Ik heb zelf wel de 180-55 achter, maar de 120-60 voor, wil hierna ook de 120-65 monteren. Heb dit trouwens gelezen op de site van de zx6r fanclub. Die jongen die dat verhaaltje schrijft heeft dit zelf uitgeprobeerd, en beviel goed. Hij had het er ook nog over dat in de sb voor een 120-70 werd gemonteerd,maar dan moest je wel de rijhoogte achter hoger, of voor lager zetten.

Groet. Mikey
 
Laatst bewerkt:
heb ff gekeken

en ik heb achter: bridgestone battlax bt-50r 170-60-17
voor: bridgestone exedra g553 (maat vergeten op te schrijven)

iemand ervaring met deze banden ?

Heb zelf geen ervaring met die banden. Bedoel je met BT-50r niet per ongeluk BT-056? Dat is een type wat ik wel ken. (geen persoonlijke ervaring)

Zelf heb ik op mijn ZX6R 2001 op dit moment BT-014's liggen. Ben er zeker wel tevreden over, alleen het kost ook nog best wel wat. (slijten namelijk ook harder..) Meesten nemen op hun ZX6R toch wel de BT014's.

De tyre selector op de bridgestone site zelf geeft als advies:
Sportband: BT014 V/A
Sport/tour: BT020 V/A

ik heb ook nog wel gehoord van mensen die een combinatie nemen; BT014 voor, BT020 achter ivm iets betere slijtvastheid.
 
ik heb ook nog wel gehoord van mensen die een combinatie nemen; BT014 voor, BT020 achter ivm iets betere slijtvastheid.

Ik heb altijd op mijn 95er zx6r met BT010 voor en BT020 achter gereden. Grip genoeg mag ik wel zeggen. (voetsteun en knie over de grond.) Dat is nu dus te vergelijken met een BT014 voor en BT020 achter. Maten zou ik standaard aanhouden.
 
Ik heb altijd op mijn 95er zx6r met BT010 voor en BT020 achter gereden. Grip genoeg mag ik wel zeggen. (voetsteun en knie over de grond.) Dat is nu dus te vergelijken met een BT014 voor en BT020 achter. Maten zou ik standaard aanhouden.


Heb geen ervaring met die 020's, maar hoor vaker dat die ook heel goed kunnen onder sportieve motoren :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan