Type motorscooters

Oke, scooters die net aan de snelweg opkunnen, zijn geen alleskunners. Zou onder de lichte scooters ook scooters moeten vallen die net aan 120 km halen? Dan zou de Sym onder de catergorie lichte scooters vallen. Dit zou dan ook voor de Yiying betekenen. Ik weet de topsnelheid niet precies.

Yep, de Beo zou ook onder de tourscooters kunnen vallen. Zeker met een groot scherm. Het is een keuze. Meerdere scooters zouden in 2 categorieën geplaatst kunnen worden. Mee eens om de Beo onder de Retro te laten staan?

Msh
 
Yep, de Beo zou ook onder de tourscooters kunnen vallen. Zeker met een groot scherm. Het is een keuze. Meerdere scooters zouden in 2 categorieën geplaatst kunnen worden. Mee eens om de Beo onder de Retro te laten staan?
Msh

Ondanks het grote scherm op mij Beo vind ik het prima om op een Retro te rijden. :]
 
hoi, mish,
ga toch even iets recht zetten > DN-01 is geen motoscooter , maar een Toermotor , de Gilera GP 800 word aan gedreven door een ketting , k'weet nie , volgens mij ook geen echte motoscooter ....... denk ik he !
greeetz,
 
als de TMAX word aangedreven door een ketting , zoals de Gilera GP 800 , dan is het dag motoscooter , waarom ? ze hebben bijde al de rij stijl of rij eigenschappen van een gewoone motor !
greeetz,
 
als de TMAX word aangedreven door een ketting , zoals de Gilera GP 800 , dan is het dag motoscooter , waarom ? ze hebben bijde al de rij stijl of rij eigenschappen van een gewoone motor !
greeetz,
Mss wist je het nog niet, de Tmax heeft niet 1 ketting, maar 2 kettingen in de overbrenging naar het achterwiel, bekijk je machine goed en vraag jezelf eens af hoe wordt de achterwiel in beweging gebracht(?). Nee, géén cardan!

Als de rijstijl/-eigenschap van een machine bepalend zou zijn of dit een (gewone) motor is, dan mag je de Malaguti Spider aan je rijtje toevoegen.

Malaguti_Spider_Max_1607_12.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mss wist je het nog niet, de Tmax heeft niet 1 ketting, maar 2 kettingen in de overbrenging naar het achterwiel, bekijk je machine maar goed en vraag jezelf eens af hoe wordt de achterwiel in beweging gebracht(?). Nee, géén cardan!

ok.... bedankt voor de info. , wist ik echt niet !
maarja geen enkel nederlands talig boekje erbij natuurlijk , in verband met de TMAX , hoe deze met zijn 44pk aan die kracht komt , als ge weet dat deze de kracht van een Silverwing 600 of een Burgmann 650 heeft , ja t'moet ergens van komen he !
greeetz, 8-)
 
en ja de Malaguti Spider is ook een sporty scoot , maar ik ben meer voor de japanse scooters !
ik wil men TMAX er naast zetten , dan gaat ge een groot verschil zien van afwerking , en prestaties , heb pas een test gelezen tussen de Gilera 800 GP en de TMAX 500 deze TMAX 21 Punten op 25 Punten , de Gilera GP 800 , 18 Punten op 25 , Dus.......
de Malaguti Spider , mooi consept , maar komt zeker niet in de buurt van deze twee motoscooters ! niet slecht bedoeld hoor , maar t'is nu een maal zo
greeetz,
en
 
ok.... bedankt voor de info. , wist ik echt niet !
maarja geen enkel nederlands talig boekje erbij natuurlijk , in verband met de TMAX , hoe deze met zijn 44pk aan die kracht komt , als ge weet dat deze de kracht van een Silverwing 600 of een Burgmann 650 heeft , ja t'moet ergens van komen he !
greeetz, 8-)

De SilverWing 600 heeft de koppeling ter hoogte van het achterwiel, zoals de meeste motorscooters.

Bij de de GP800, Tmax en de Burgman 650 zit de koppeling een behoorlijke eind van het achterwiel, de GP800 overbrugt dit met een ketting (alla motorfiets), de Tmax in een gesloten behuizing met tandwielen en kettingen en de Burgman 650 ook een gesloten behuizing met tandwielen.
 
hier de mijne , verschil is groot he, te vergelijken met een Spider van Malaguti !

als je op de foto klikt vergroot hij !
greeetz
 
De SilverWing 600 heeft de koppeling ter hoogte van het achterwiel, zoals de meeste motorscooters.

Bij de de GP800, Tmax en de Burgman 650 zit de koppeling een behoorlijke eind van het achterwiel, de GP800 overbrugt dit met een ketting (alla motorfiets), de Tmax in een gesloten behuizing met tandwielen en kettingen en de Burgman 650 ook een gesloten behuizing met tandwielen.

ik moet toegeven , ik kan van u nog iets leren , bedankt voor de Info.
Greeetz, :)
 
Mss wist je het nog niet, de Tmax heeft niet 1 ketting, maar 2 kettingen in de overbrenging naar het achterwiel, bekijk je machine goed en vraag jezelf eens af hoe wordt de achterwiel in beweging gebracht(?). Nee, géén cardan!

Als de rijstijl/-eigenschap van een machine bepalend zou zijn of dit een (gewone) motor is, dan mag je de Malaguti Spider aan je rijtje toevoegen.

[afbeelding]
Word de malaguti spider hier geleverd :? Is er eigenlijk wel 1 in nederland aanwezig :? Ikzelf vind het een mooie scooter maar heb er nog nooit 1 in nederland gezien of gehoord dat iemand er 1 heeft.Jammer eigenlijk zou een verkoopsucces kunnen zijn denk ik,heb wel filmpjes op youtube gezien. :9~
 
Word de malaguti spider hier geleverd :? Is er eigenlijk wel 1 in nederland aanwezig :? Ikzelf vind het een mooie scooter maar heb er nog nooit 1 in nederland gezien of gehoord dat iemand er 1 heeft.Jammer eigenlijk zou een verkoopsucces kunnen zijn denk ik,heb wel filmpjes op youtube gezien. :9~~
Malaguti motorscooters zijn in Nl Überhaupt een zeldzaamheid :Y Ik weet 10 jaar geleden dat er 1 te koop stond bij een dealer in Breda.
Dus ik er naar toe en deze was binnen 1 dag al verkocht -O- Ik weet de naam niet meer van het type maar erg mooi hoor.
Zelfs de kleur was mooi :Y ik ben geen liefhebber van rood maar dit een erg zeldzame metalic bloed rood :}
 
Word de malaguti spider hier geleverd :? Is er eigenlijk wel 1 in nederland aanwezig :? Ikzelf vind het een mooie scooter maar heb er nog nooit 1 in nederland gezien of gehoord dat iemand er 1 heeft.Jammer eigenlijk zou een verkoopsucces kunnen zijn denk ik,heb wel filmpjes op youtube gezien. :9~~

Volgens de site van de NL importeur Malaguti leveren zij een tweetal motorscooters in NL.
De SpiderMax RS500 is één van het tweetal, weet niet of JoopHarmans in A'dam bij je in de buurt is, zij kunnen mss iets voor je doen, anders rechtstreeks contact opnemen met de NL importeur PePe parts.
 
Laatst bewerkt:
in ieder geval bedankt jongens,maar vroeg het me alleen af of iemand er wel eens 1 in het wild gezien had.Blijf honda trouw,en wil nooit meer wat anders :] ,heb heel veel merken gehad maar die Honda,s hadden de minste[lees geen]problemen.vind het wel een apart ding die spider :Y
 
in ieder geval bedankt jongens,maar vroeg het me alleen af of iemand er wel eens 1 in het wild gezien had.Blijf honda trouw,en wil nooit meer wat anders :] ,heb heel veel merken gehad maar die Honda,s hadden de minste[lees geen]problemen.vind het wel een apart ding die spider :Y

heb zelf met twee honda motoscooters gereden , geen enkel probleem mee gehad !
honda is gewoon goed !
van deze yamaha die ik nu heb , is het nog afwachten
greeetz, 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan