type verbrandingsmotoren?

Je bedoelt een compressor, neem ik aan? Turbo zonder blower ken ik niet :+

Bestaat er eigenlijk een motor met turbine?

O ja, diesel is explosiemoter...

Tja... je kunt het een compressor noemen... Maar het principe heet bij mij Roots-blower... twee van die ronddraaiende dingen tegen elkaar... Zijn erg scherp.
 
Geinig, maar valt me toch een beetje tegen. Je zou met een turbine kleiner moeten kunnen bouwen dan een benzine-moter en ook meer vermogen.

Tuurl'k... Maar het moet wel betaalbaar blijven natuurlijk... En ik denk dat hij voor niet al te veel geld en heel bijzondere fiets heeft gebouwd.
:} :} :}
 
Er bestaat een motorfiets met dieselmotor namelijk endfield (heet tegenwoordig anders taurus dacht ik) en wordt nagenoeg alleen verkocht in india.
Er is ook iemand geweest die een turbine in een suzuki frame heeft gebouwd.(Heeft in de kicxstart gestaan)
Verder zijn er projecten geweest met stirling motoren en dan voornamelijk uitgevoerd door phillips (ja de gloeilampen fabriek) en ze hebben ook auto`s gebouwd met stirling motoren.(ford samen met phillips).Ik dacht dat de auto in het autotron staat.(weet het niet zeker).Van de motorfiets is alleen een publicatie bekent en voor de rest niets.
 
Alles over diesels:
www.motor-forum.nl/forum/topic/26914

Y2K superbike
0-365 km/h in 15 seconds!

Stermotor in het wiel: Megola sport
7001026172013586.jpg
 
Laatst bewerkt:
dubbelzuiger(2zuigers in een cilinder).

hoe werkt dat in hemelsnaam? heb je dan 2 halve ronde zuigers ofzo?
ik niet snap :?
 
Volgens mij 2 zuigers in 1 cilinder met in't midden een verbrandingskamer...IMHO


staan de zuigers onder een hoek dan ofzo en dan waar de zuigers samenkomen de verbranding plaats vindt? zodat je 2 krukassen nodig hebt?
of sta ik uit mijn nek te penissen? :?
ik snap het principe der niet van namelijk (van dit soort motor)
 
staan de zuigers onder een hoek dan ofzo en dan waar de zuigers samenkomen de verbranding plaats vindt? zodat je 2 krukassen nodig hebt?
of sta ik uit mijn nek te penissen? :?
ik snap het principe der niet van namelijk (van dit soort motor)
Is een beetje lastig en zelf weet ik het ook niet precies, maar ik dacht dat de zuigers direct tegenover elkaar stonden, de gaswisseling is erg apart en kan je het best ff op een plaatje zien, dan ziet het er tegelijk logisch uit....
 
Ik mis nog een wankel motor.. en wel van nederlandse bodum...
de Van Veen OCR1000....
full
 
Laatst bewerkt:
Puch heeft enkele dubbel zuiger motoren op de markt gebracht.
Deze motorblokken bestaan uit twee aparte cilinders met 1 gezamelijke cilinderkop.
(de cilinders zijn dus via de cilinderkop met elkaar verbonden,open verbinding)
De zuigers zijn via 1 drijfstang met elkaar verbonden.De drijfstang bestaat uit een Y vorm.
De ene cilinder heeft alleen spoelpoorten en de andere cilnder heeft alleen uitlaatpoorten.Deze motor werkt dus via het tweetakt proces.

Er bestaan ook tweetakt diesels met dubbele zuigers.Maar deze worden nagenoeg alleen gebruikt in schepen.Deze motoren worden nog steeds gemaakt. :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan