(typhoon) nrg 190cc

er is niet getuned aan de cilinder, deze is gewoon nog standaard. En ja die had al zo brede uitlaat poort.

Zondag hoop ik het blok + cilinder eraf te kunnen halen. de zuiger heeft idd een laagje op de cilinder achter gelaten.

Maargoed eerst idd achter de oorzaak zien te komen alvorens ik weer alles herstel en het gebeurd WEER!
 
Ik had het ook met mijn eerste Malossi 172cc cilinder na 100km,niemand kon een verklaring geven,en na een poosje met de orginele gereden te hebben,weer een nieuwe Malossi gehaald,en deze rijd,met bijna dezelfde setup alleen een kleinere hoofdsproeier zelf (minder benzine koeling dus ook) al weer een poosje zonder problemen...oorzaak :? :?
 
Ik bedoelde de zuiger kantelde en niet de cylinder want die zit vast op 4 punten.
Leuk dat de uitlaatpoort zo groot is maar ik zie dat er aan iedere kant een dunne groef is van 1cm die geen functie lijkt te hebben, iets te ver uitgehoond/ fabrieks fout???
 
Sjonge jonge,is meer gaten dan metaal!!,vind het niet raar dat dit niet lang meegaat..doe mij maar een ouderwetse grotere boring,met een wat tammere poorttiming,en de zekerheid van vele kilometers :Y

Ouderwetse lul ! :+

grapje natuurlijk... ik ben wel voor gatenkaas, dat brommerblokkie-met-vlinderpoort-cilinder van mij heb ik ook 10 duizend km mee gedaan, nooit problemen gehad dus denk dat het gewoon een kwestie van pech hebben is.
 
Ik bedoelde de zuiger kantelde en niet de cylinder want die zit vast op 4 punten.
Leuk dat de uitlaatpoort zo groot is maar ik zie dat er aan iedere kant een dunne groef is van 1cm die geen functie lijkt te hebben, iets te ver uitgehoond/ fabrieks fout???

Die uiteinden van de poort(en) zien er vreemd uit, helemaal mee eens! Vandaar dat ik ook dacht dat het een getunede cilinder is.
 
Kijk eens naar jou foto die is slecht gegoten kijk maar een naar al die bramen en kijk nu eens naar de andere foto geen bramen wel die vreemde 1 cm bij de uitlaat poorten.
full
 
Ik weet niet of Simonini nog cylinders leverdt, wat ik wel weet dat zij de betere producten leveren voor Audi motorblokken/ en Bmw en de cylinders voor ultra-lite's etc... alleen deze worden nooit vermeld omdat als je goed bent de meeste fabriekanten je wel weten te vinden.
Simonini RACING
 
Kijk eens naar jou foto die is slecht gegoten kijk maar een naar al die bramen en kijk nu eens naar de andere foto geen bramen wel die vreemde 1 cm bij de uitlaat poorten.[afbeelding]

ja klopt, vraag me af waar dat vandaan komt...

(btw, foto had ik gewoon als voorbeeld van internet geplukt hoor, mijn cilinder had dat gelukkig niet)
 
vannaf deze hoek lijkt het er ook niet echt bij te horen.

vannaf deze hoek zie je dat het wel degelijk hoorde

DSC03444.jpg

DSC03445.jpg


maargoed hopelijk zondag wat beter weer dan kan ik er wat aan doen en de daad werkelijke schade bekijken

Overigens het stukje wat ik heb kunnen rijden ging als die goed pakte (niet verzoop) erg snel. ging driftend de bocht om. (jah op droge klinkers)
 
Laatst bewerkt:
Nou helaas onder de zuiger positie waren 2 plekjes waar het nicasil weg was.
Kortom moet worden voorzien van een nieuwe wand :S :(

goede nieuws daarintegen is dat ik wel van plan ben het af te maken ;)

overigens rijd de scooter alweer hetzij met het oude blok, maar niets mis mee JUST CRUISIN ;)
 
Nicasil inmaken kost je 200 euro..hopelijk is de zuiger nog aardig goed,en misschien kun je met zuigerveren alleen het oplossen anders..ik heb geleert dat de zuiger zelf alleen goed is voor de poorttiming,en de zuigerveren doen het werk eigenlijk,dus een beetje schade/kleine krasjes aan de zuiger moet kunnen..(als die nog wel rond is ed.natuurlijk)
 
nee de kosten zullen om en nabij de 350 euro bedragen :S :(

zuiger is overleden das wat je op de wand zag

wand kost circa 200 a 250 zuiger 125
 
even de oude oma wegjagen!!!

vandaag belletjes gehad niuwe wand + honen 250EUR :(
dan nog een zuiger a 125EUR *zucht*

maar fijn waarschijnlijk binnen 2 weken de cilinder nog terug om een 2e poging te wagen :O

voor nu heb ik de scoooter weer helemaal netjes opgebouwd met het straatblokije, dees rijdt nu heerlijk gister 100 kilometer erbij gezet en 10liter kwijt :S

dat was het weer :W
 
Hee joey heb je weer eens een lekker ritje gemaakt?
Dat was wel bijna 2 maanden geleden geloof ik.
En doet je straatblok het goed op zijn dorst na dan,want 1 0p 10
dat vind ik ook nogal veel.
Maar als het plezier er maar naar is toch.

Vrijdag had ik mijn typhoon nodig en heb eerst mijn accu leeg gestart en
daarna nog 30 keer aangetrapt en net voor ik het"echt zat werd starte
hij alsnog maar ik moest wel vluchten voor de rook. echt niet normaal!

Ik had hem in de vakantie toch ook nog wel gebruikt en toen starte hij beter.
Over 2 weken gaat hij afgesteld worden op de testbank,dan zal hij
best een stukje beter rijden hoop ik.

Succes met je project ik blijf het volgen.
 
Heey weer leven in de brouwerij hiero. Leuk :Y

Hee joey heb je weer eens een lekker ritje gemaakt?
Dat was wel bijna 2 maanden geleden geloof ik.
En doet je straatblok het goed op zijn dorst na dan,want 1 0p 10
dat vind ik ook nogal veel.
Maar als het plezier er maar naar is toch.

Vrijdag had ik mijn typhoon nodig en heb eerst mijn accu leeg gestart en
daarna nog 30 keer aangetrapt en net voor ik het"echt zat werd starte
hij alsnog maar ik moest wel vluchten voor de rook. echt niet normaal!

Ik had hem in de vakantie toch ook nog wel gebruikt en toen starte hij beter.
Over 2 weken gaat hij afgesteld worden op de testbank,dan zal hij
best een stukje beter rijden hoop ik.

Succes met je project ik blijf het volgen.

Heey Peter!

Ook leuk dat je je Typhoon nog gebruikt. IK had gedacht dat je nu nonstop op de Beverly zou rijden :] Eenmaal goed afgesteld zal de Typhoon ongewtijfeld lekkerder rijden (en niet te vergeten starten)

Groeten, Karl
 
Ook leuk dat je je Typhoon nog gebruikt. IK had gedacht dat je nu nonstop op de Beverly zou rijden :] Eenmaal goed afgesteld zal de Typhoon ongewtijfeld lekkerder rijden (en niet te vergeten starten)

Groeten, Karl

Ja karl dat klopt ook wel de bev rijd veel meer ontspannen en je hebt nog meer over.
Ik heb er al 4000km mee gereden en dat is net zoveel in 5 maanden als
in al die tijd met de typhoon.
Als ik nu weer op de typhoon stap moet ik eerst even wennen aan het rijgedrag
maar dat is weer zo gebeurt.
Een beetje het zelfde gevoel als toen ik de bev net had,ik vond deze toen echt vreemd
sturen maar daar raak je ook weer aan gewend.
Ze rijden alle 2 leuk maar wel heel verschillend.
 
getracht een filmpje te maken van hoe nu me straatblokje optrekt :D

(i know i know erg onduidelijk :S )

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan