Tyre vertikt het een route over bepaalde wegen te leggen

Nosmo King

MF veteraan
21 jan 2006
9.442
942
Uden
Het volgende is het geval.

Ik heb een aantal bestaande routes die ik enigszins wil aanpassen. Die routes zijn eerder met Tyre gemaakt. Als ik ze nu weer inlaad dan zie je dat Tyre bij een aantal van die routes wegen vermijden waar hij voorheen de route wel over liet lopen.

Als voorbeeld de Stelvio. Ik krijg op dit moment met Tyre geen route meer over de Stelvio gemaakt. Voorheen werkte dat wel. Zelf heb ik een vermoeden dat het met het kaartmateriaal van Google te maken heeft.

Hieronder in plaatjes. Eerste afbeelding tot hoever ik de route over de Stelvio krijg. Zet je een volgend punt (of dat tweede punt) een millimeter naar rechts dan gaat de route terug en komt van de andere kant de Stelvio op. Zie het tweede plaatje, alsof dat stukje weg er niet is. Dit gebeurd op twee verschillende pc's met zowel de gratis Tyre versie als de Tyre pro versie. Dat derde punt wat je op het tweede plaatje rechts ziet staan heb ik eigenlijk net rechts van het tweede punt geplaatst, maar Tyre zet het een stuk verder naar rechts.

Kunnen andere Tyre gebruikers dit reproduceren? Lukt het anderen wel wat is dan de oplossing?

full
 
Laatst bewerkt:
Heeft idd met google maps te maken, wanneer ik met Myroute web app de route plan met google kaarten lukt het ook niet, wanneer ik here kaarten gebruik geen enkel probleem. Google denkt waarschijnlijk dat de pass nog dicht is, neem aan dat dit midden juli niet het geval is :]
 
Google denkt waarschijnlijk dat de pass nog dicht is, neem aan dat dit midden juli niet het geval is :]

Kan uit eerste hand vertellen dat de Stelvio inderdaad open is, twee weken geleden nog over heen gereden. :Y

Probleem is eigenlijk dat het niet alleen de Stelvio betreft maar meer wegen daar in de driehoek Italië, Zwitserland en Oostenrijk. Als het voor mezelf zou zijn dan had ik er wat minder problemen mee, maar de routes worden door een Hotel gebruikt voor de klanten. Ze dan om die redenen in tweeën te knippen vind ik ook weer zo slordig.

Juist de Tyre routes kan hij (de hotel eigenaar) zelf makkelijk aanpassen, alleen op deze manier is dat weer erg lastig. Waarschijnlijk zal het in de TomTom wel weer goed komen omdat die toch alleen de via punten gebruikt om zelf de route tussen de viapunten te bereken, (althans zo heb ik het begrepen, ben zelf een Zumo / BaseCamp gebruiker) maar het is wel lastig om zo routes te maken met Tyre.
 
Laatst bewerkt:
Alvast bedankt voor jullie reactie. Het lijkt er dus op dat het "probleem" alleen opgelost wordt als Google het kaartmateriaal weer juist update. Jammer.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Het plan is om volgende week de Stelvio te rijden, maar in Tyre lukt het me niet om de route over de pas te krijgen. Voor wat ik heb begrepen heeft het idd met Google Maps te maken, waar nog gedacht wordt dat de pas dicht is. Ik heb nu aan het begin en aan het einde van de pas een route punt gezet. Uiteindelijk zoekt TomTom zelf zijn weg wel en anders kan ik TomTom altijd nog tijdelijk even uitzetten.
 
Tyre heeft een groot minpunt, GoogleMaps genereert de route. Als je nou 's winters je wilt uitleven met je vakantieroutes door de Alpen dan lukt dat niet met Google. Overstappen op ITN-converter is een optie, je kunt dan zelf je kaartleverancier en routegenerator kiezen.

Hieronder zie je een screenshot van ITN-Converter waarbij ik het kaarmateriaal van Google gebruik en de route laat genereren door ViaMichelin. Geen probleem om op deze manier een route over de Stelvio te plannen. Op deze manier plan ik 's winters ook al mijn trips terwijl de passen gesloten zijn.

full
 
Ik heb precies hetzelfde probleem.
Het plan is om volgende week de Stelvio te rijden, maar in Tyre lukt het me niet om de route over de pas te krijgen. Voor wat ik heb begrepen heeft het idd met Google Maps te maken, waar nog gedacht wordt dat de pas dicht is. Ik heb nu aan het begin en aan het einde van de pas een route punt gezet. Uiteindelijk zoekt TomTom zelf zijn weg wel en anders kan ik TomTom altijd nog tijdelijk even uitzetten.

Veel plezier daar op de Stelvio. Voor het mooiste uitzicht op de haarspelden even iets omhoog rijden naar het Tibet hutje. Inderdaad, eenmaal op de pas kun je toch niet meer verkeert rijden, en de TomTom zal de route toch wel goed uitrekenen.

full
 
Tyre heeft een groot minpunt, GoogleMaps genereert de route. Als je nou 's winters je wilt uitleven met je vakantieroutes door de Alpen dan lukt dat niet met Google. Overstappen op ITN-converter is een optie, je kunt dan zelf je kaartleverancier en routegenerator kiezen.

Hieronder zie je een screenshot van ITN-Converter waarbij ik het kaarmateriaal van Google gebruik en de route laat genereren door ViaMichelin. Geen probleem om op deze manier een route over de Stelvio te plannen. Op deze manier plan ik 's winters ook al mijn trips terwijl de passen gesloten zijn.

[afbeelding]

Ook een optie. Bedankt voor je reactie. Ik begrijp dat wat Tyre in combinatie met Google betreft er niet een oplossing is. Je bent te veel afhankelijk van Google.
 
Betreffende open/dicht: in het dolomieten topic heeft iemand een link geplaatst waarin actueel vermeld wordt of een pas open/dicht is.
 
Daarom gebruik ik ITN converter met BING als de route verwerker :).. je hebt ook altijd problemen met google maps als je in de winter routes maakt bijv. in de alpen. Dan zijn de passen dicht en gaat google maps weer terug..
 
Laatst bewerkt:
Betreffende open/dicht: in het dolomieten topic heeft iemand een link geplaatst waarin actueel vermeld wordt of een pas open/dicht is.

zelfs dan kan het zomaar een weekje uitgesteld zijn, of 2 weken.
met dit onbetrouwbare weer, kijk even of er een Cam op de pas staat, helpt ook
 
aankomende week gaat de sneeuwgrens weer naar beneden,
1700 meter is de verwachting aan de noord zijde van de Alpen,
Italie is niet altijd zo heel snel met ruimen
 
Het heeft inderdaad al weer gesneeuwd op de Stelvio. :Y

http://nl.bergfex.com/stilfser-joch-ortler/webcams/c2292/
 
Terug
Bovenaan Onderaan