TZR 125

motorrijder2

Die hard MF'er
13 sep 2009
525
0
mannen,

ik ga morgenavond kijken bij een tzr 125 uit 1991 met maar 5100km op de teller. alles is nog orgineel.

tis een oud beestje maar heeft weinig kilometers. Wat zou ik er maximaal op moeten bieden als alles in orde is?
 
Dan is er nog geen 300 km per jaar mee gereden, dat zou ik niet geloven. En als het klopt zou ik het ding alsnog niet kopen.
 
Mijn fiesta uit 96 heeft er ook pas 12K op zitten, maarja die is ook al een keer het klokje rond geweest dus die km stand zegt niks.

100 euro lijkt mij een mooi bedrag!
 
Nou als hij droog en warm heeft gestaan........ en de papieren kloppen......en de kmstand.....en hij is mooi.....en hij loopt......

1250 euro of zo.
 
Nou als hij droog en warm heeft gestaan........ en de papieren kloppen......en de kmstand.....en hij is mooi.....en hij loopt......

1250 euro of zo.

:o

Ik zal niet beweren dat dat zowat de nieuwprijs is, maar damn :o

Van lang stilstaan wordtie ook niet beter. Verdroogde rubbers hier en daar, verzin het maar. Bij een motor van 18 jaar oud maakt de kmstand, naar mijn mening, weinig meer uit. Ik zou eens héél goed informeren naar de onderhoudsgegegevens. Prijsschatting? 750 euro alstie héél mooi is.
 
Idioot hier hoe mensen echt een 125cc motor als waardeloos bestempelen terwijl die dingen buiten Nederland gewoon superpopulair zijn (en niet alleen onder automobilisten met een 11KW rijbewijs). Gewoon kijken wat de status is van dat ding. Als hij jarenlang buiten heeft gestaan dan zal hij er idd niet al te best aan toe zijn en kun je overleggen of de oude eigenaar er nog bijv. nieuwe vorkseals of ketting ofzo bij doet / van de prijs afhaalt. Als het creatuur er gewoon goed uitziet betaal er dan ook gewoon voor. €700 lijkt me een nette bodem prijs.

Het eerste wat ik wel zou doen is kijken voor betere remmen, lijkt op een 260mm schijf met éénzuigerklauw voor en trommelrem achter... schakelbrommers hebben tegenwoordig zelfs 300 mm schijven...
 
bedankt voor de reacties! ben alleen nog niet veel wijzer. de ene zegt weinig voor geven en de ander dat er niks mis mee is.

ik kan hem voor 550 euro kopen.

de motor is een import uit duitsland die bij die beste man in de weg staat. hij staat wel droog en in een verwarmde schuur(weet alleen niet hoelang)

welke punten moet ik op letten als ik vanavond ga kijken?
 
Niet kopen als je zo loopt te twijfelen. Man, wordt volwassen en denk zelf even na... B|
 
Ik heb nu 4 motoren gehad tot nu toe. Van 125 tot 1100CC , en allemaal sport.
Ik zal je eerlijk zeggen, dat ik van alle motoren, met die van 125cc het meest lol heb gehad. Klinkt heel stom misschien voor de meesten, misschien is het dat ook wel, maar toch. Super wendbaar, overal tussendoor kunnen, lekker licht van gewicht (tilde de achterkant zo op als ik de schuur in moest draaien). En zuinig.
Aantal CC's zegt dus geen enkele bout over hoeveel lol je met een motor hebt, dus als jij hem mooi vind en hij je aanspreekt, is 550 niet verkeerd. Zolang je maar goed kijkt of er geen kosten aan zitten te komen. Hoe zijn de ketting,banden,remmerij,enz. Want een motor kopen en na 2 weken 500 bij de dealer aftikken is nooit grappig.
 
Voor €550 kun je jezelf er eigenlijk geen breuk aan vallen. Als hij gewoon rijdt dan rij je motor. het lijkt mij een leuk fietsje terwijl je eventueel doorspaart voor een 25KW 400c-tje of een mooie motor voor na die 2 jaar...
 
Alstie voor 550 goed is, zou ik het zeker doen. Wat bluewolf zegt ben ik met hem eens, let er wel op dat je niet na een paar weken gelijk een paar honderd euro aan reparaties / opknapwerk / onderhoud hebt.
 
nou ik ben vanavond wezen kijken.

na ijskoude start haperde hij eerst even bovenin de toeren. (redelijk normaal voor 2tact)
remmen zijn goed
banden zijn uitstekend
in de tank zit een klein deukje
de tank wil ik van binnen nog wel roestvrij maken

550 goede deal of niet?
 
btw, is het mogelijk om de tank schoon te maken van binnen terwijl hij nog op de motor zit?
 
nou ik ben vanavond wezen kijken.

na ijskoude start haperde hij eerst even bovenin de toeren. (redelijk normaal voor 2tact)
remmen zijn goed
banden zijn uitstekend
in de tank zit een klein deukje
de tank wil ik van binnen nog wel roestvrij maken

550 goede deal of niet?

Als jij denkt er lol aan te hebben, gewoon doen!
 
Tank schoonmaken terwijl hij op de motor zit zal niet lukken. Wat je kunt doen is:

1. Tank demonteren, citroenzuur in poedervorm (600 gram had ik á 5 euro ofzo, te halen bij de drogisterij) erin kiepen en vullen met water. na één nacht leeggieten en naspoelen. Tank volgieten met benzine, monteren, nacht laten staan, en na die nacht via de vlotterkamers net zo lang benzine aftappen totdat het laagje water wat zich onderin je tank heeft verzamelt (water is zwaarder dan benzine) er via de vlotterkamer uit is gekomen. Tank ontroest, maar niet beschermt... zeker dus een benzinefilter monteren en regelmatig de benzine aftoppen. Ebay in de gaten houden voor een TZR125 in onderdelen en dus een gave tank.

2. 50 euro lappen voor Tankcure; tank ontroesten met chemicaliën en evt. een handvol moeren, chemisch ontvetten, en weer (?) voorzien van een laag epoxyhars.


By the awy: Hoewel de motor waarschijnlijk na één tank verse benzine al stukken beter zal rijden is het misschien slim om ook wat forté Motor power 1 in de tank te kieperen; lost sommige stukjes vuil in je brandstofsysteem op. Wel op letten dat het 2-tact compatibel is!
 
Als je er één jaar op kan rijden voor 550 euro zou ik het doen.. (je hebt je geld er dan iig makkelijk eruit)

zijn heel leuke fietsen.

Grotere voorremmen zijn wel aan te raden. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik zeg doen.
550 voor iets dat je erg leuk vindt, (anders was je in de eerste plaats al niet gaan kijken) lijkt me een mooie deal. Daarnaast, asl je er zelf een beetje normaal mee omgaat kun je hem na een jaar zelf ook wel weer voor 500 weg doen met n beetje mazzel.
Die tank... tja... beetje wat al gezegd is. Je kunt een filtertje plaatsen en af en toe ernaar kijken of hij al te vies wordt. Ik zou voor mn gevoel tussen de oren, liever de tank reinigen van binnen en DAN evt nog een filtertje ertussen.
Succes, en post hier nog effe een foto aub als je hem hebt dan weten we wat voor ding het is ;)
 
bedankt voor de reacties! ben alleen nog niet veel wijzer. de ene zegt weinig voor geven en de ander dat er niks mis mee is.

ik kan hem voor 550 euro kopen.

de motor is een import uit duitsland die bij die beste man in de weg staat. hij staat wel droog en in een verwarmde schuur(weet alleen niet hoelang)

welke punten moet ik op letten als ik vanavond ga kijken?

<edit: te laat >

Vooral de banden!
Als die al vele jaren oud zijn, zijn ze verstorven en uitgedroogd, en ben je waarschijnlijk aan vervanging toe.
Als je eerst 500€ moet geven voor aankoop, en dan nog es banden erbovenop, en remrevisie, en olie+filter, zit je al gauw aan 750a800 ....

Verder lijkt 500 niet echt verkeerd als ie in (heel) goeie staat is.
 
Laatst bewerkt:
ik heb er nog eens over nagedacht. ik zit constant te twijfelen. tis en blijft een 2tact van 18 jaar oud. ik heb een iets beter gevoel bij een cb250 of rebel 250, waarbij ik denk ik veel minder risico loop. mijn doel is zegmaar om over een half jaar een racer te kopen, maar voor in de tussentijd wil ik iets leuks waarmee ik niet voor verrassingen kom te staan. ik denk dat die TZR wel risicovol is en ik het niet ga doen.

iig bedankt voor de tips.
 
Terug
Bovenaan Onderaan