U.F.O 's tegen je helm!

D-Star

Geblokkeerd account
24 jun 2004
106
0
Enschede
Vandaag op de VFR aan het rijden omdat mijn Duc nog gekeurd moet worden..
Rijd ik tegen de 100, en op een recht stuk even het gas open...

110, 120, 130, 140 vol in de acceleratie, en toen klabam! Mijn hoofd schiet achterover en door de klap vloog het vizier open. :?

Vlak voor de klap zag ik nog net iets zwarts op mij af komen vliegen. Bleek dus een of andere kamikaze vogel! Nog nooit meegemaakt maar nu weet ik dat ik dat nooit meer mee wil maken. Het was net een steen die tegen je hoofd word gegooit. Had er zelfs nog wat hoofdpijn van.

Aan het bloed op mijn helm te zien had het beestje het niet meer overleefd... RIP '(
Lag gelukkig niet meer op de weg (trouwens het beestje helemaal niet meer kunnen zien).

Welke vreemde objecten heb jij wel eens tegen je helm gehad?

Ik een hommel zo groot als een tennisbal geloof ik...
Ook een behoorlijke klap, en redelijk wat minder zicht door de witte pus die op mijn vizier zat.

Maar een vogel lijkt me idd erg lastig...

Gelukkig is je verder niets gebeurd...

Gr Rob

Ik reed een keer met mijn vizier open, toen er een BIJ zich in mijn voorhoofd boorde. Meteen gestopt, zijn achterlijf hing nog aan mijn voorhoofd!
Een week lang hoofdpijn gehad, een voorhoofd als een Klingon, en een bijenfobie aan overgehouden!

groetjes
Rob

Vandaag op de VFR aan het rijden omdat mijn Duc nog gekeurd moet worden..
Rijd ik tegen de 100, en op een recht stuk even het gas open...

110, 120, 130, 140 vol in de acceleratie, en toen klabam! Mijn hoofd schiet achterover en door de klap vloog het vizier open. :?

Vlak voor de klap zag ik nog net iets zwarts op mij af komen vliegen. Bleek dus een of andere kamikaze vogel! Nog nooit meegemaakt maar nu weet ik dat ik dat nooit meer mee wil maken. Het was net een steen die tegen je hoofd word gegooit. Had er zelfs nog wat hoofdpijn van.

Aan het bloed op mijn helm te zien had het beestje het niet meer overleefd... RIP '(
Lag gelukkig niet meer op de weg (trouwens het beestje helemaal niet meer kunnen zien).

Welke vreemde objecten heb jij wel eens tegen je helm gehad?

Een keer een torretje midden tussen m'n ogen gehad. Bloedde aardig.

Wolfman (holec groep) had een keer een zeemeeuw te pakken met zijn helm in een bocht... :} wel overeind gebleven :}

Enn tsja ik had een keer een wesp die besloot 'door' te vliegen via mijn wangstuk naar mn oor...STEEK! :( 1,5 week met een dik rood oor rondgelaufen B|

In griekenland motor gehuurd.
Op een gegeven moment rijd ik met m`n vriendin snachts terug naar onze appartement. We hadden van die "open potjes" op ons hoofd ,geen vizier dus.
Zijn we lekker aan het rijden met een gangetje of 100 ...klets!! vette vleermuis in mijn bek ! Gelijk gestopt ,om dat beest te zoeken maar die was al weg ,of we zagen hem niet. Maar weer verder gereden.

Volgels en dergelijken zijn volgens mij snel genoeg om de meeste auto's te ontwijken maar motoren vaak niet.

Hetzelfde geldt voor konijnen etc.

Een konijn heb ik nog niet tegen mijn helm gehad, maar ik heb wel al 's nachts een vleermuis in de vlucht onderschept. Glukkig reed ik niet hard. Opeens voelde ik iets tegen mijn borst ploffen, gevolgd door wat gewriemel, ik keek naar beneden en zag nog net iets zwarts pluizig rondkruipen en dan wegschieten.

ik heb gister nog bijna aan KANGAROE aangereden
hoe ongelooflijk het ook klinkt

NO JOKE echt een kangaroe
want bij aalten in de buurt zit iemand die heeft allemaal kangaroe's en zo
en toen was er een kleintje ontsnapt
en die ging net voor mn voorwiel langs
en toen tegen een auto aan
en ik dacht eerst dat die dood was
en ik zag toen dat hij nog leefde
en toen hek de baas dr bij gehaalt

en nu huppelt hij weer vrolijk rond in de wei

hij heb alleen een bult en een bloedneus dr aan overgehouden

Ik heb zelf in de tijd dat ik motor rijd een duif, een meeuw, een reiger en een kraai tegen mijn helm aangehad.Ook heb ik in de jaren een heel aantal konijnen onder mijn motor gehad en een keer een meeuw in mijn voorwiel. Mijn voorwiel vas net een grote gehaktmolen om te zien ;) Allen hebben het niet overleefd.

Groet Rutger

1 of ander insect wat uit elkaar spatte op mijn vizier.
Zag er verschrikkelijk smerig uit.

Heel mijn vizier o9nder de prut, ging er nog scheel van kijken, automatisch wil je er omheen kijken.

Toch maar even gestopt en schoon gemaakt.
Koste nog een hoop moeite ook, leek wel 3 seconden lijm waar die beesten mee vol zitten.

Ik reed een keer met mijn vizier open, toen er een BIJ zich in mijn voorhoofd boorde. Meteen gestopt, zijn achterlijf hing nog aan mijn voorhoofd!
Een week lang hoofdpijn gehad, een voorhoofd als een Klingon, en een bijenfobie aan overgehouden!

groetjes
Rob
Ik had gister zo'n exemplaar in m'n nek zitten. Mijn god wat doet dat zeer! De achterkant er uit gepullekt en nu een dag later begint m'n hele nek ontzettend op te zetten en pijn te doen. Morgen even naar de dokter ben ik bang....

Ik heb zelf in de tijd dat ik motor rijd een duif, een meeuw, een reiger en een kraai tegen mijn helm aangehad.Ook heb ik in de jaren een heel aantal konijnen onder mijn motor gehad en een keer een meeuw in mijn voorwiel. Mijn voorwiel vas net een grote gehaktmolen om te zien ;) Allen hebben het niet overleefd.

Groet Rutger

Ik heb dat ook gehad, katten, honden, een geit, een span paarden en zelfs een keer een vogelverschrikker die van het land was af gewaaid :Z :Z :Z :Z

ik heb gister nog bijna aan KANGAROE aangereden
hoe ongelooflijk het ook klinkt

NO JOKE echt een kangaroe
want bij aalten in de buurt zit iemand die heeft allemaal kangaroe's en zo
en toen was er een kleintje ontsnapt
en die ging net voor mn voorwiel langs
en toen tegen een auto aan
en ik dacht eerst dat die dood was
en ik zag toen dat hij nog leefde
en toen hek de baas dr bij gehaalt

en nu huppelt hij weer vrolijk rond in de wei

hij heb alleen een bult en een bloedneus dr aan overgehouden

Laat me raden.............nieuwe bougie, want die had je toch bij je, en de kangaroe deed het weer? :+

Als ik dit allemaal lees valt het bij mij wel mee. Wel een paar keer bijna een kraai en duif tegen mijn helm(die zeilden er allebei net op tijd overheen) maar het ergste was toch wel één of ander rottige vlieg recht in mijn oog.
Normaal gesproken gaat je oog vanzelf op tijd dicht; dit projectiel kwam echter in een hoek aangevlogen waardoor mijn oog open bleef. Wat deed dat zeer zeg! Gelijk rechtdoor de berm in om dat beest eruit te krijgen. Eerst was ik bang dat ie me gestoken had ofzo, maar dat bleek gelukkig niet zo te zijn.

En in Frankrijk een keer een klein p***wespje in mijn jas (de eerste en laatste dag zonder col rijden!). Gelijk steken, dat rotbeest. Stoppen, jas uit, shirt uit en veel gewapper om hem weg te krijgen...

Tegen mijn helm nooit iets groters als een grote tor. Rotklap. Vizier half onder de troep. Stoppen. Handschoenen onder de troep. :r
Met mijn vorige fiets wel eens een mus onderschept die vervolgens een héél sterk verhaal had om thuis op het nest te vertellen. Mijn K1100RS had zo'n klein spoilertje op de voorruit. Tussen spoiler en ruit zat een gleuf van zo'n 2cm. Ik reed ergens in Limburg en was nog aan het accelereren toen een mus aan kwam gevlogen, mij zag en precies voor me uit vluchtte. Foute boel natuurlijk want een mus gaat geen 80, laat staan 120 km/h waarnaar ik op weg was. De staart van de mus schoof onder de spoiler en het beestje zat klem. Het was nogal druk maar daar naderde het volgende kruispunt met stoplichten. Terwijl het beestje verbaasd om zich heen keek stopte ik voor het stoplicht. Voorzichtig haalde ik de mus los. Het leek niks te mankeren en inderdaad. Toen ik mijn handen openvouwde vloog hij (of zij) luid tjilpend weg. :)

ik ben een keer over een hond gereden |(

beest kwam plots tevoorschijn langs een auto. en aangezien ik al wat ervaring heb met kippen/katten/eenden, rem ik niet meer. ging wel goed, hondje had ook niks, maar je schrikt je de rambam

voor de rest gelukkig geen helm ervaringen :)

Mussen zijn leuke beestjes :)

't valt bij mij nog wel mee.
Klein mini-konijntje vermalen tussen mijn (destijds) noppenbanden. Alles onder de flosjes.

Merel in duikvlucht tegen m'n helm aan; dat kostte me een vizier (was te beschadigd om nog mee te rijden).

En het zieligste van alles: een katje. Dat beest probeerde tussen voor- en achterwiel door te lopen, wat-ie helaas niet haalde. Ik was gestopt, en het (dode) katje keek me echt aan van 'wat heb je me nu aangedaan?'. Zielig. Ik kon helaas niets op het arme beestje vinden waar ik de eigenaar mee op kon sporen. Die hebben waarschijnlijk nog weken lang gewacht tot Minoes thuiskwam. Nog erger dan het feit dat het katje dood was.

Nog nooit een groot beest tegen mijn helm gehad..wel een keer gehad dat ik tussen de weilanden reed en er ineens zo'n watersproeier aan ging die vol over me heen spoot..was ook geen pretje :(

Terug
Bovenaan Onderaan