Uh, klopt dit?

Pinsky

MF'er
29 mei 2004
123
0
Ik weet dat ze bij motoport den-haag 4 rode R6jes hebben staan met heel weinig kilometers op de teller voor €8000 per stuk. Deze zijn gebruikt op het circuit, dus verloor ik meteen alle interesse. Lees ik net op deze site http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm:

"On the Racetrack: Warm the engine up completely: Do one easy lap to warm up your tires. Pit, turn off the bike & check for leaks or any safety problems. Take a normal 15 minute practice session and check the water temperature occasionally. The racetrack is the perfect environment to break in an engine !! The combination of acceleration and deceleration is just the ticket for sealing the rings.
Go For It !!"

Misschien zijn ze wel perfect ingereden? Ze hebben tussen de 750 en 1850 km op de teller. Is het het risico waard? Toch een prijs verschil van meer dan €2000...
 
Ik weet dat ze bij motoport den-haag 4 rode R6jes hebben staan met heel weinig kilometers op de teller voor €8000 per stuk. Deze zijn gebruikt op het circuit, dus verloor ik meteen alle interesse. Lees ik net op deze site http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm:

"On the Racetrack: Warm the engine up completely: Do one easy lap to warm up your tires. Pit, turn off the bike & check for leaks or any safety problems. Take a normal 15 minute practice session and check the water temperature occasionally. The racetrack is the perfect environment to break in an engine !! The combination of acceleration and deceleration is just the ticket for sealing the rings.
Go For It !!"

Misschien zijn ze wel perfect ingereden? Ze hebben tussen de 750 en 1850 km op de teller. Is het het risico waard? Toch een prijs verschil van meer dan €2000...

Deze zijn gebruikt voor o.a. de YARC (Yamaha Advanced Riding Course)
Deze zijn idd "ingereden" op het circuit, behalve NIET op de goede manier: de motoman manier!!
Trek hieruit je conclusie(s) :9

(persoonlijk rijdt ik een motor liever zelf in, weet je de history)
 
hoe lang wil je deze houden? deze kopen en volgend jaar een verse halen lekker weinig afschrijving zo.
 
Bedankt voor de reacties. En ZX10R, dat is inderdaad een briljant idee. })
 
Wie heeft er hier de motoman inrij methode gebruikt?

http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm:
ikke gsxr 1000. 161 aan het achterwiel met 118 nm bij 8200 tpm. nieuw gekocht. warm gereden en alleen maar volgas tot 100 km. olie en filter vervangen. doorknallen tot 500 km en weer alles vervangen. toen bij 2500 km en bij 4000 km. kost wel wat. alles met minerale olie en k&n oliefilter. en het resultaat... een bike dat knalhard loopt en geen verbruik heeft. mijn specs: g-pack, akra evo titanium race systeem, bmc luchtfilter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan