Uit de Telegraaf.. schaam schaam..

Jack be quick!!!

MF veteraan
10 nov 2003
2.425
1
Den Haag
"Klein vergrijp? Gele kaart! door Dennis Naaktgeboren
DEN HAAG - Kleine overtredingen moeten niet meer direct worden bestraft met een bon. Wie zonder licht fietst of zijn autopapieren vergeet, krijgt voortaan eerst een 'gele kaart'.


Ivo Opstelten. Foto: apa Daarvoor pleit de PvdA bij minister Opstelten (Veiligheid en Justitie). De partij wil een nieuw waarschuwingensysteem opzetten, waarna pas bij de tweede overtreding binnen een jaar tijd een prent volgt.

Volgens PvdA-Kamerlid Recourt is er nu sprake van willekeur. Waar de ene agent een fietser of automobilist ’matst’, geeft de ander direct een gepeperde bekeuring".






Dit heb ik enige tijd terug al eens geopperd hiero, maar niemand zag er wat in hiero, wat is nu de mening hiero ver hiero?
:) :) :)
 
Hmmz ligt allemaal helaas weer aan de situatie waaronder het gebeurd, als n fietser zonder licht door n heel donkere straat fietst en n auto vervolgens geen voorrang verleent...bijvoorbeeld...dan moet de fietser in mijn ogen geen gele kaart maar n dikke prent krijgen!! En foto's van zwaar verongelukte fietsers onder ogen krijgen :Y
Brommers, idem btw...maar goed.

Andere kant, ja versoepel alles maar n beetje, om dat bonnenquota gevoel extra te laten afnemen. :Y
 
Op zich helemaal geen slecht idee. Is dit in de praktijk ook haalbaar? Als dit voorstel doorgang vindt in de Kamer zal er mi minder geld in de schatkist belanden, omdat er minder vaak een boete wordt gegeven. Staat dit niet haaks op wat de regering wil? Geld overal vandaan halen en bezuinigen, teneinde diezelfde schatkist wat te vullen?

*remco is een beetje bang dat dit weer iets is om kiezers te trekken richting de PvdA, immers het is weer bijna verkiezingstijd. :X
 
Laatst bewerkt:
Op zich helemaal geen slecht idee. Is dit in de praktijk ook haalbaar? Als dit voorstel doorgang vindt in de Kamer zal er mi minder geld in de schatkist belanden, omdat er minder vaak een boete wordt gegeven. Staat dit niet haaks op wat de regering wil? Geld overal vandaan halen en bezuinigen, teneinde diezelfde schatkist wat te vullen?

*remco is een beetje bang dat dit weer iets is om kiezers te trekken richting de PvdA, immers het is weer bijna verkiezingstijd. :X
Hmm PvdA he.. waar zouden die het geld dan vandaan willen halen.. even denken.. ik gok: bij de mensen die boven modaal verdienen. En dat allemaal opdat de kansarmen onder ons gewoon een keertje gratis zonder licht kunnen fietsen. Geniaal.. :z
 
Wat ik me afvraag is of het per overtreding is. Stel je vergeet je papieren, krijgt een gele kaart, en een paar maanden wordt je aangehouden voor rijden zonder licht. Krijg je dan een boete voor het rijden zonder licht?
 
Verkiezingen komen er weer aan? PVDA moet het natuurlijk ergens van hebben he _O-

Ik zit dit niet gebeuren. Lijkt me dat de overheid hiermee heul veul geld gaat mislopen :r
 
Fietsers zonder licht valt bij mij nou niet echt onder onzin boetes.

Onzin boetes zijn mijn inziens 4 km te hard rijden, je papieren vergeten, je rijbewijs vergeten, onterecht" door oranje, 3 knippers op mijn brommer uit 91 '( , noem et maar op.

Fietsers zonder licht, vooral in de polder, zijn ongeveer de meeste gevaarlijke mongolen op de weg :r
 
Simpelste oplossing blijft om meteen te bekeuren. Iedereen weet dat ie op de fiets z'n lampjes aan moet hebben als het donker is en iedereen weet dat je er een bekeuring voor kan krijgen.

Nieuw systeem gaat ongetwijfeld veel belastingcentjes kosten, meteen bekeuren levert geld op. Beslissing lijkt me simpel.
 
Dat is nu eens een boete die verdubbelt moet worden in min ogen, geen licht aan maar ja je bent een kwetsbare verkeersdeelnemer dus jij hoeft niet te betalen dat doet die kl**z*k wel voor je die je niet zag...
 
Hmm PvdA he.. waar zouden die het geld dan vandaan willen halen.. even denken.. ik gok: bij de mensen die boven modaal verdienen. En dat allemaal opdat de kansarmen onder ons gewoon een keertje gratis zonder licht kunnen fietsen. Geniaal.. :z



Jij zit wat teveel op Geen Stijl Gilles...
Zo simpel.
 
"Klein vergrijp? Gele kaart! door Dennis Naaktgeboren
DEN HAAG - Kleine overtredingen moeten niet meer direct worden bestraft met een bon. Wie zonder licht fietst of zijn autopapieren vergeet, krijgt voortaan eerst een 'gele kaart'.


Ivo Opstelten. Foto: apa Daarvoor pleit de PvdA bij minister Opstelten (Veiligheid en Justitie). De partij wil een nieuw waarschuwingensysteem opzetten, waarna pas bij de tweede overtreding binnen een jaar tijd een prent volgt.

Volgens PvdA-Kamerlid Recourt is er nu sprake van willekeur. Waar de ene agent een fietser of automobilist ’matst’, geeft de ander direct een gepeperde bekeuring".






Dit heb ik enige tijd terug al eens geopperd hiero, maar niemand zag er wat in hiero, wat is nu de mening hiero ver hiero?
:) :) :)

gewoon populistische meedoen van de PvdA om meer stemmers te trekken bij de provinciale verkiezingen 3maart as.
 
Heb je al een gele kaart gehad?
*nee hoor O-)
Oke, hier een gele kaart
*gooit gele kaart op verzameling..
 
gelekaart.gif
 
Heb je al een gele kaart gehad?
*nee hoor O-)
Oke, hier een gele kaart
*gooit gele kaart op verzameling..


Bij huisvuil-ophaaldiensten werkt dat helaas niet zo.....

Die houden echt de gele en rode kaarten bij!

(kwam mijn buurman achter)
 
Bij huisvuil-ophaaldiensten werkt dat helaas niet zo.....

Die houden echt de gele en rode kaarten bij!

(kwam mijn buurman achter)
Gele en rode kaarten bij huisvuil-ophalen?
Dat kennen wij hier niet :N Gelukkig maar, want ik vergeet regelmatig de kliko weer van de straat te halen :')
 
Hmm PvdA he.. waar zouden die het geld dan vandaan willen halen.. even denken.. ik gok: bij de mensen die boven modaal verdienen. En dat allemaal opdat de kansarmen onder ons gewoon een keertje gratis zonder licht kunnen fietsen. Geniaal.. :z

Dat heeft toch niets te maken met de hoogte van het inkomen? Iemand met een grote buidel wordt dan toch net zoveel gematst als iemand met een beneden modaal inkomen. Volgens mij is dat ook een andere discussie, nl. de inkomensafhankeijke boete. Waar ik overigens meer heil in zie.(Mits de boetes voor mij niet omhoog gaan. })

Mijn punt is dat het geld toch ergens vandaan moet komen en dat er op deze manier minder geld in de schatkist komt dan nu het geval is en daarom denk ik dat het, op dit moment, geen haalbare kaart is.

[Moraalriddermodus] als je je gewoon aan de regels houdt hoef je je helemaal niet druk te maken om zulke dingen. [/moraalriddermodus] :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan