Uit de Telegraaf.. schaam schaam..

:o Maar u quote stukjes van de Telegraaf! (Die waren trouwens fout in de oorlog, drukten propaganda voor de bezetter, maar dit terzijde)

Maar ze zetten er bewust erg veel spelfouten in!
:+

(toch?)

Philips was ook behoorlijk "fout" in de oorlog....Fentener van Vlissingen helemaal...En die was verdorie een "vriend van het Koningshuis".....
Volgens mij is de telegraaf niet eens de ergste der collaborateurs....
Dat ze halfbakken sensatienieuws brengen is veel kwalijker.....
Hoe dan ook. Ik heb geen zin in werken. Ik post liever wat onzin.
Sorry.
-O-
 
Hee Jack,

thanx voor je berichtje.. Ik vind het goed dat iedereen zijn mening kan geven op MF..
Maar vind het net zo belangrijk dat we wel elkaars meningen respecteren ;)

En als Khadaffi oversteekt en het is rood dan :X



:+
 
"Klein vergrijp? Gele kaart! door Dennis Naaktgeboren
DEN HAAG - Kleine overtredingen moeten niet meer direct worden bestraft met een bon. Wie zonder licht fietst of zijn autopapieren vergeet, krijgt voortaan eerst een 'gele kaart'.


Ivo Opstelten. Foto: apa Daarvoor pleit de PvdA bij minister Opstelten (Veiligheid en Justitie). De partij wil een nieuw waarschuwingensysteem opzetten, waarna pas bij de tweede overtreding binnen een jaar tijd een prent volgt.

Volgens PvdA-Kamerlid Recourt is er nu sprake van willekeur. Waar de ene agent een fietser of automobilist ’matst’, geeft de ander direct een gepeperde bekeuring".






Dit heb ik enige tijd terug al eens geopperd hiero, maar niemand zag er wat in hiero, wat is nu de mening hiero ver hiero?
:) :) :)
Het zijn binnenkort verkiezingen, zelfs een politiek uiterst correcte partij als de pvda kan al eens betrapt worden op populisme.
 
Totaal onhaalbaar. Denk eens aan de administratie die er aan vast zit, wie gaat dat doen? Nog maar een legertje ambtenaren daarvoor aannemen? En wat denk je van het feit dat de computersystemen van de politie niet eens landelijk gekoppeld zijn? Nieuw systeempje dan maar?


Trouwens, toen de PVDA nog regeerde hoorde ik ze niet over "treiterboetes". Toen hadden ze het veel te druk met het verspillen van het geld dat zij opleverden.
 
Het zijn binnenkort verkiezingen, zelfs een politiek uiterst correcte partij als de pvda kan al eens betrapt worden op populisme.

Mijn hemel. Inderdaad. What's next?
De VVD die als slogan "doe ook mee! Iedereen een platte tv!" gebruikt.
PVDA die moslims verplicht varkensvlees te eten?

Ow jee. ik sta nergens meer van te kijken. Alles voor de zieltjes der stemmers!
 
Het lijkt mij ronduit vet. Kan je er misschien een vrije trap uitslepen of een welbefaamde stuitbal.

Beetje zeuren bij de handhaver in het zwarte pak. Prachtig. Zo kan je Rene vd leip direct bombarderen tot beleidsadviseur.

Zal ik nog even doorgaan?

:)
 
Het lijkt mij ronduit vet. Kan je er misschien een vrije trap uitslepen of een welbefaamde stuitbal.

Beetje zeuren bij de handhaver in het zwarte pak. Prachtig. Zo kan je Rene vd leip direct bombarderen tot beleidsadviseur.

Zal ik nog even doorgaan?

:)

Schwalbes maken natuurlijk!
Net doen alsof je geen voorrang hebt gekregen zodat die ander een gele kaart krijgt!
*O* *O* *O* *O* *O* *O*

En dat vervelende gebaar *borstzakje* maken! O-)

Het verkeer een wedstrijd! Dat is eens een andere aanpak!
 
Schwalbes maken natuurlijk!
Net doen alsof je geen voorrang hebt gekregen zodat die ander een gele kaart krijgt!
*O* *O* *O* *O* *O* *O*

En dat vervelende gebaar *borstzakje* maken! O-)

Het verkeer een wedstrijd! Dat is eens een andere aanpak!


He leuk een vrijdags zwaaitopic....




*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
 
Gele kaart?
Een belachelijk idee als je het mij vraagt -O- ..
Iedereen kent de regels en als je er aan houdt is er niks aan de hand.
Het flitsen bij 105 km waar je 100 km mag is zuur.. Maar fietsen zonder licht, niet bij je
hebben van een rijbewijs of kentekenpapieren moeten gewoon bekeurd worden.. waarom?

- rijbewijs niet bij je, hoe maken hulpverleners dan op wie er op de motor zat als ze je terugvinden tegen een boom :? ?
- kentekenpapieren helpen mee met het aantonen dat de motor echt van jou is, en niet geleend zonder te vragen.. Een motor wordt immers zelden gejat met de kentekenpapieren erbij :') ...


Gele kaart vind ik linkse onzin.. als iemand de wet overtreed moet hij/zij op de blaren zitten. Dat het verschil tussen de boetebedragen zo ver uieenloopt is wel belachelijk!
De straf voor het rijden door rood is zwaarder dan het stelen van een broek.. Daar kan ik me dan weer boos over maken... :(

Dude.Meen je dit? Je denkt dat als jij zover naar de tiefus bent dat ze niet meer kunnen zien wie je bent dat pasje nog heel is. En las van dat rijbewijs heb ik nog 8 pasjes waar op staat wie ik ben

En je denkt dat de politzei geen lijntje met de rdw heeft dat ze even checken welke motor van wie is als de politie erom vraagt?

Dat doet echt niemand kwaad, alsof er iets aan je rijgedrag veranderd als dat pasje thuis ligt.
 
Waarom zou de politie moeten gaan checken, terwijl jij gewoon verplicht bent om dat middels de genoemde papieren aan te tonen?
 
Fietsers zonder licht valt bij mij nou niet echt onder onzin boetes.

Onzin boetes zijn mijn inziens 4 km te hard rijden, je papieren vergeten, je rijbewijs vergeten, onterecht" door oranje, 3 knippers op mijn brommer uit 91 '( , noem et maar op.

Fietsers zonder licht, vooral in de polder, zijn ongeveer de meeste gevaarlijke mongolen op de weg :r

Welke fietser heeft nog licht op als die in het donker fietst.
Alleen de nieuwere fietsen in een duurder segment hebben nu een verbeterde dynamo (naafdynamo) maar alleen voor de koplamp. Het achterlicht is met batterijen.

Dus oom agent kan wel een bon schrijven voor slechte fietsverlichting, maar de overheid heeft ook al jaren toegestaan dat deze (broodnodige) verlichting van zeer slechte kwaliteit is.
 
Goed idee.
Ik vind dat waarschuwen nuttiger is dan maar meteen een bekeuring.
Maar ja, zoals inmiddels al glashelder is gaat het slechts om het geld dat met de bekeuringen binnengehaald wordt.
Wellicht verandert dat nu.
Een goed systeem is vlgs mij het geven van waarschuwingen.
Die wel registreren en bij de 3e keer, binnen een jaar, geen waarschuwing, maar een bekeuring.
dat maakt de bemoeienis van de politie met je gedrag een stuk effectiever en geloofwaardiger.
 
Welke fietser heeft nog licht op als die in het donker fietst.
Alleen de nieuwere fietsen in een duurder segment hebben nu een verbeterde dynamo (naafdynamo) maar alleen voor de koplamp. Het achterlicht is met batterijen.

Dus oom agent kan wel een bon schrijven voor slechte fietsverlichting, maar de overheid heeft ook al jaren toegestaan dat deze (broodnodige) verlichting van zeer slechte kwaliteit is.
Huh dynamo's? Da's old-skool.. je haalt nu voor een paar euro mooie ledlichtjes die maanden meegaan...
 
Waarom zou de politie moeten gaan checken, terwijl jij gewoon verplicht bent om dat middels de genoemde papieren aan te tonen?
Dat gedoe met papieren is wel een beetje ouderwets he... iedere droplul met internet kan zien of een auto gekeurd is, maar owee als je dat papiertje niet bij je hebt _O-
 
Waarom zou de politie moeten gaan checken, terwijl jij gewoon verplicht bent om dat middels de genoemde papieren aan te tonen?

Dat zijn op hun systeem even kunnen vragen om xxx-xxx even te checken, 20 seconden werk maar ooit wel 19 euro voor gehad op de brommer. Geen ideeee hoeveel dat nu is.
 
Beetje kortzichtig reactie mijn beste...

Rij jij nooit in/op een motorvoertuig die niet op jouw naam staat?
Auto van je werk, motor van een vriend of familie?
En de beste ambtenaar het kenteken na trekken omdat jij nalatig bent geweest om
dat ene pasje mee te nemen en vervolgens staan ze aan te bellen bij je beste vriend zijn vriendin om te zeggen dat haar geliefde zojuist is overleden....

Nee mijn beste, de politie gaat niet (alleen) uit van een kenteken maar checkt dubbel voordat ze dit verschrikkelijke nieuws gaan brengen. En mocht het zo zijn dat je inderdaad onherkenbaar verminkt bent en je niet op/in je eigen motorvoertuig rijdt dan zou het zo maar eens een aantal dagen kunnen gaan duren tot ze weten bij wie ze aan moeten bellen...

Soms is het zelfs zo dat ze dat pas weten nadat iemand aangifte heeft gedaan van vermissing van een persoon, en dat ze er vervolgens achterkomen dat "die" persoon al een paar dagen op ijs in het mortuarium ligt..

Tsja.. en dat alles is te voorkomen met dat ene pasje..

Dude.Meen je dit? Je denkt dat als jij zover naar de tiefus bent dat ze niet meer kunnen zien wie je bent dat pasje nog heel is. En las van dat rijbewijs heb ik nog 8 pasjes waar op staat wie ik ben

En je denkt dat de politzei geen lijntje met de rdw heeft dat ze even checken welke motor van wie is als de politie erom vraagt?

Dat doet echt niemand kwaad, alsof er iets aan je rijgedrag veranderd als dat pasje thuis ligt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan