Uit de versnelling bij hogere toeren

twanneke77

Rookie
24 apr 2011
2
0
Ik heb een vraag.

Ik heb een Kawasaki GPZ500S bouwjaar '89.
De laatste tijd schiet hij uit de 2 en 3e versnelling als ik hem doortrek naar de hogere toeren. Hij slaat dan terug in zijn vrij.

Dit kan natuurlijk niet goed zijn, maar heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn en hoeveel zo'n reparatie me ongeveer gaat kosten.

Alvast hartelijk dank voor eventuele reacties
 
Laatst bewerkt:
Lijkt op een schakelvork of schakelwals probleem. Motor hapert niet maar schiet alleen in de "vrij" ?
Mocht de motor gaan haperen/schokken dan kunnen het ook versleten "dogs" zijn . Dag werk à 60Euri (edit pu) :$ en een paar honderd voor de tandwielen. Schakelvork is goedkoper maar ook daarvoor moet het blok los.
Geleend voorbeeldplaatje met 3 dogs: let op de afgeschuinde vlakken , die horen recht of iets negatief geslepen te zijn.
36fcf82621d9f7afeae3e0b23ad38593
 
Laatst bewerkt:
Een dag werk a 60 Euri..... :/

Ik denk dat je tegenwoordig eerder in de buurt van de 60 euri per uur uitkomt bij een beetje motorzaak.

:^

Maar als je de motor in Nijkerk particulier gekocht hebt kan ik je zeggen dat hij dat al deed ;)

Heb er ooit eens een proefrit gedaan en het was de verkoper onbekend dat hij dat deed. Na info inwinnen bij "een motorzaak" zouden dat reactie krachten zijn. Moge duidelijk zijn dat de motor niet gekocht is.
 
:^

Maar als je de motor in Nijkerk particulier gekocht hebt kan ik je zeggen dat hij dat al deed ;)

Heb er ooit eens een proefrit gedaan en het was de verkoper onbekend dat hij dat deed. Na info inwinnen bij "een motorzaak" zouden dat reactie krachten zijn. Moge duidelijk zijn dat de motor niet gekocht is.


Nee ik heb hem niet in Nijkerk gekocht. Heb hem al enkele jaren, maar hij nbegint nu pas deze problemen te vertonen.
Helaas, maar 60 euro per uur en dat keer 8 en dan nog de tandwielen van een paar honderd euro, dat is dit oude beestje niet meer waard. Kijk nog wel hoe lang het lukt en dat gaat ie eruit.

Bedankt allemaal voor een antwoord.
 
Terug
Bovenaan Onderaan