Uit Duitsland geimporteerde FJR.

superredbird

Rookie
20 aug 2006
15
0
Na veel zoeken naar mijn droommotor, een Yamaha FJR, ben ik er een tegen gekomen bij Kobomotoren uit Drachten. Deze was redelijk scherp geprijst en bovendien bood men mij daar de (tot nog toe) hoogste inruil voor mijn Blackbird.
Na een paar rondjes om de motor heen gelopen te hebben vertelde de verkoper dat het een uit Duitsland geimporteerd motor betrof(op zich eerlijk).
Naar aanleiding hiervan ben ik evens gaan kijken hoe Kobo bekend stond op dit Forum. Ik zag toen een paar zeer negatieve reactie's:men zou bij KOBO regelmatig ex-schade motoren verkopen e.d. Toch leek deze FJR erg netjes.

Mijn vragen zijn nu:
Heeft er iemand ervaring danwel informatie over geimporteerde motoren uit Duitsland die vervolgens door motorzaken aan pariculieren worden verkocht en weet waar ik op moet letten?

Heeft iemand nog concrete info over Kobo motoren? _O-

Bijlage: motor1.jpg
 
Vraag me af waarom het verkopen van ex-schade motoren per definitie negatief moet zijn. Als het goed gebeurt is en de motor is weer als voor de schade, wat is dan het probleem :?

Het is denk ik juist dit soort mentaliteit dat er voor zorgt dat een verkoper liever niet meld dat het om een ex-schade motor gaat, tenzij men er expliciet naar vraagt.

Mensen zijn dan toch geneigd om minder voor de motor te bieden dan dat ie eigenlijk waard is na de reparatie.

Verder met KOBO geen ervaring dus of je iets aan deze post hebt :+
 
waarom zou een geïmporteerde motor slechter zijn dan een nedrelandse?
Voor de rest zijn het aaltijd wel dezelfde punten waar je op moet letten als je een motor koopt.
 
Over het algemeen zorgt de duitser goed voor het onderhoud van zijn motor. Als je bang bent dat het een schademotor is vraag je dat aan de dealer, zegt ie nee, vraag dan of je een technische keuring kunt laten doen (bv bij ANWB).
 
Nijlpaard, het verkopen van ex-schademotoren hoeft helemaal niet slecht te zijn, als het allemaal goed gerepareerd is. Als de verkoper dit verzwijgt en je betaald toch de volle mep (zelfde prijs als een niet-schade motor) dan gaat er in mijn ogen toch iets verkeerd. De marktwaarde van zo'n schademotor ligt nu eenmaal wat lager.
 
Terug
Bovenaan Onderaan