Uit het verkeer gehaalde fighter....

Tsja wat zal ik zeggen.....als jij ZEIKERD als beroep in je profiel hebt staan hoef ik verder niets te zeggen toch?

Discussie gesloten en verder on-topic.

Grtz Zieke

Hee Ninja, je had dus al in z'n profiel gekeken, waar z'n huis woont.....
Peetje, ik zou maar oppassen! _O-


En nu écht on-topic....

Ik zou de heren Agenten toch maar vriendelijk verzoeken enige haast te maken.
Maar zoals eerder gezegd.... met dit weer zullen zij daar niet veel zin in hebben, en ze tegen de haren instrijken verbetert je zaak ook al niet.

Succes!

SoeF!
 
mooi balen, voor mij dé reden om met project brik bepaalde zaken te mijden '(
 
echt kut les gewoon wat ze hier al zeggen naar het buro gaan en zeggen dat je je motor komt halen die klootzakken hier in purmerend wten wel wat auto en motortje zieken is he veel succes man

gr roger
 
internet thuis lag eruit. dus een late update:

einde van de middag gisteren gebeld. De meting was gedaan.
ik mocht 92 db hebben maar het was 112 db... iets te hard dus (hij klonk wel goed!)
Daar ga ik een boete voor krijgen, de hoogte word bepaald door de officier van justitie. tot 9 db staat al een boete van 150 euro voor.. dus hij gaat hoe dan ook hoger worden.
Verder moet ik mijn verlichting onder handen nemen. het mag namelijk niet achter gaas zitten, ik had geen dimlicht (eigenlijk had ik geen groot licht) en de kleur van m'n stadslicht was niet in orde..
verder was mijn spiegel te klein en miste ik een rode reflector aan de achterzijde.

Ik heb dus 28 dagen de tijd om het allemaal in orde te krijgen en m'n motor te laten zien op een bureau in heerugowaard.

mijn kentekenpapieren zijn nu officieel in beslag genomen en ik mag er niet op rijden (behalve de dag van de afspraak in heerugowaard)

frontje gaat er dus vanaf en er komt een andere koplamp op. op de achterzijde plak ik een reflector en ik jens er even een dikke lel van een spiegel op..

verder een nieuwe linkpipe maken om er een bos carbon met db killer op te kunnen zetten.. jammer, want ik vond deze uitlaat wel heel goed smoelen.. maar het plan er een andere uitlaat op te zetten was er toch al..

ik hou jullie op de hoogte..

groeten,

Lesley

en bedankt voor alle adviezen en medeleven!!!!
 
dat doen ze al met al nog vrij netjes dan..
alleen had dat niet zo lang hoeven duren :N


even sleutelen en weer laten keuren..
en dan weer even sleutelen _O-



wist trouwens niet dat die dB boetes zo prijzig waren :N
 
Ze hoeven het niet te bevestigen...als ze er maar naar handelen.. ;)

Sommige dingen kunnen ook politiemensen niet omheen.
T/m vrijdag is naar mijn idee niet acceptabel.
Het lijkt me een betere optie naar dat buro te gaan, te vragen naar een wachtcommandant of leidinggevende en eea voor te leggen, onder andere met het stuk wat je hierboven aandraagt.
De redenen waarom je dat zou doen staan al precies in dat stukje dus daar hoef ik weinig meer aan toe te voegen ;)

In dat stukje staat wel dat het een advies betreft van de Ombudsman. In hoeverre is dat bindend / regelgevend.
Adviezen zijn er immers om naast je neer te leggen zoals we maar al te vaak zien op MF :+
 
In dat stukje staat wel dat het een advies betreft van de Ombudsman. In hoeverre is dat bindend / regelgevend.
Adviezen zijn er immers om naast je neer te leggen zoals we maar al te vaak zien op MF :+

Ik denk dat TS een mooie zaak heeft om dat nu eens door de rechter te laten beoordelen....

Afgezien dat het dan dus invloed kan hebben op de boete's die hij zelf heeft gekregen zal de rechter dan een uitspraak doen en daarmee jurisprudentie neerzetten voor soortgelijke gevallen die evntueel in de toekomst nog gaan volgen.
Vanaf dat moment is het dus iets meer dan alleen maar een " advies" .. ;)

Aangezien de Nationale Ombudsman toch niet zomaar een instantie is zal men niet zomaar een advies van zijn zijde naast zich kunnen/mogen neerleggen.

Overigens is dit geen opruien of negatief afgeven op andere politiemensen, jurisprudentie is een waardevol gegeven dat regels duidelijk maakt!!
 
Ik denk dat TS een mooie zaak heeft om dat nu eens door de rechter te laten beoordelen....

Afgezien dat het dan dus invloed kan hebben op de boete's die hij zelf heeft gekregen zal de rechter dan een uitspraak doen en daarmee jurisprudentie neerzetten voor soortgelijke gevallen die evntueel in de toekomst nog gaan volgen.
Vanaf dat moment is het dus iets meer dan alleen maar een " advies" .. ;)

Aangezien de Nationale Ombudsman toch niet zomaar een instantie is zal men niet zomaar een advies van zijn zijde naast zich kunnen/mogen neerleggen.

Overigens is dit geen opruien of negatief afgeven op andere politiemensen, jurisprudentie is een waardevol gegeven dat regels duidelijk maakt!!


Eigenlijk wel jammer dat er niet direkt naar gekeken wordt, en dus op voorhand nog geen jurisprudentie wordt gezet. Als ze dat wel deden voorkom je misschien dit soort gevallen waar er blijkbaar nog geen precedent van is.

Dat zou het werk voor de agenten ook een stuk makkelijker maken lijkt me, want iedereen weet dan wat de procedure dient te zijn.
 
bij mij is mijn boete ook ingetrokken,het is wel ff wat regelen maar het lukte wel.

@ baksteen: ze probeerde mij wijs temaken dat als je voor de 2x gepakt met de zelfde motor je de motor in moet leveren,omdat het een mileudelict is.

klopt dat?? het lijkt mij een sterk verhaal
 
Laatst bewerkt:
bij mij is mijn boete ook ingetrokken,het is wel ff wat regelen maar het lukte wel.

@ baksteen: ze probeerde mij wijs temaken dat als je voor de 2x gepakt met de zelfde motor je de motor in moet leveren,omdat het een mileudelict is.

klopt dat?? het lijkt mij een sterk verhaal

Ik heb ook wel eens gehoord dat geluidsovertredingen als milieudelict worden gezien, vandaar ook de achterlijk hoge boetes voor een paar dB..

kan me alleen niet voorstellen dat je je motor zou moeten inleveren,..
 
Balen allemaal zeg -O- ,succes met het vormen van n nieuwe look waar de heren tevreden mee zijn.
Als ik wel eens naar jullie bouwkunsten kijk,zit ik toch op het niveau prutser ;) Vindt het allemaal prachtig,ben dus ook regelmatig te vinden op de meetings.
Ben zelf ook met n objectje bezig,en dan ben je er al snel achter dat er ontzettend veel tijd in zit.
Jammer dat je dan zoiets weer moet gaan wijzigen,nogmaals succes als ik deze prachtfighter zie gaat je dit ook wel weer lukken.

Groeten Magnamannetje.
 
gisteravond de motor weer opgehaald met een verhuiswagentje..
Hij stond niet tussen de uit het verkeer gehaalde of in beslag genomebn voertuigen, maar tussen de politiemotoren.. (heb er een fototje van gemaakt.. die vind je hier spoedig terug.)
Nu staat de motor weer op werk en is het begin gemaakt.. Mooie uitlaat eraf.. nieuwe ophangbeugel gemaakt voor de bos carbon.. (hangt daar nu aan) en nu nog een linkpipe lassen om spruitstuk met demper te verbinden..
Frontmask is eraf en de lampen zijn eruit.. Heb nog een andere lamp liggen die na aanpassen van het frontmask waarschijnlijk wel moet gaan passen.. Op het moment ziet de gixxer eruit als een fighter die verloren heeft... -O-
 
gisteravond de motor weer opgehaald met een verhuiswagentje..
Hij stond niet tussen de uit het verkeer gehaalde of in beslag genomebn voertuigen, maar tussen de politiemotoren.. (heb er een fototje van gemaakt.. die vind je hier spoedig terug.)
Nu staat de motor weer op werk en is het begin gemaakt.. Mooie uitlaat eraf.. nieuwe ophangbeugel gemaakt voor de bos carbon.. (hangt daar nu aan) en nu nog een linkpipe lassen om spruitstuk met demper te verbinden..
Frontmask is eraf en de lampen zijn eruit.. Heb nog een andere lamp liggen die na aanpassen van het frontmask waarschijnlijk wel moet gaan passen.. Op het moment ziet de gixxer eruit als een fighter die verloren heeft... -O-


hopenlijk komt er nog een tweede ronde *O*
maar wat doe je na die controle, blijf je dan met die aangepaste handel rijden, of zet je alles weer terug... 8-)
 
bij mij is mijn boete ook ingetrokken,het is wel ff wat regelen maar het lukte wel.

@ baksteen: ze probeerde mij wijs temaken dat als je voor de 2x gepakt met de zelfde motor je de motor in moet leveren,omdat het een mileudelict is.

klopt dat?? het lijkt mij een sterk verhaal

Lijkt mij ook een sterk verhaal... :X :X




Als je consequent iedere keer dezelfde overtreding begaat kan met justitie een afspraak gemaakt worden over een vorm van "permanent uit het verkeer nemen" maar niet omdat een strafbaar feit dan van een overtreding uit de ene wet dan plots in de andere wet terecht komt.
 
Lijkt mij ook een sterk verhaal... :X :X




Als je consequent iedere keer dezelfde overtreding begaat kan met justitie een afspraak gemaakt worden over een vorm van "permanent uit het verkeer nemen" maar niet omdat een strafbaar feit dan van een overtreding uit de ene wet dan plots in de andere wet terecht komt.
dus 4 x aangehouden worden met een slecht zichtbare nummerplaat kan ervoor zorgen dat je motor niet meer de weg op mag?
 
Gezellig op het politiebureau..
Ik kreeg vandaag te horen dat een klant van me m'n motor uit de stalling had gehaald en daar had neergezet omdat er een paar collega's aan het proberen waren hem te starten................ . . . . .

full
 
is ie nou stil genoeg??

kan je er niet ff een standaard uitlaat opzetten,speciaal voor de keuring?

ik zag um staan vanmiddag maar ik vind deze pijp best mooi
 
je moet op bureau Heerhugowaard keuren????

zorg AUB dat je met 1 a 2 weken dat doet.
gasten zijn daar nogal laks met je kenteken.
of ze zijn hem kwijt of ze sturen hem eerder door naar het RDW
maat van me is zo genaait met z'n auto.

(2 negers in een BMW was natuurlijk verdacht :X .nadat alles klopte kwa papieren en keuring etc zijn ze net zolang gaan zoeken totdat ze 2 droge rubbertjes in de draag armen en 2 banden die net niet APK waardig waren vonden.

konden ze toch papieren in nemen,naar mijn mening rook dit naar rasisme.
en geloof me voor dat ik DAT zeg moet er heel wat gebeuren.)
 
Als het dan goedgekeurd is, daar een bewijs van eisen... logisch, maar goed.
Bij mij was het namelijk zo dat m'n kentekenplaathouder/uitlaat en km. teller goed was gekeurd in HHW en heb laatst toch nog een acc.giro binnen gekregen!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan