Uit het verkeer gehaalde fighter....

*O* GOEDGEKEURD *O*

Helemaal blij.. Ze waren er vroeg dit keer.. Eerst ging er een 750 slabby aan de db meter.. matzwart.. best ruig zeg maar.. 666 op de tank.. 96db en hij mocht 99 hebben, dus hij was in orde.. toen was ik aan de beurt..

Hij starte hem.. zei dat ie behoorlijk stil was geworden.. gaf een paar keer gas en zei: ik geloof het wel.. papiertje getekend en ik mag weer rijden!!

Alleen de papieren.... -O- heerhugowaard had ze nog niet ontvangen en purmerend claimt ze direct te hebben opgestuurd............

Dus...

maar ik mag wel weer rijden!!! *O* :] *O*
Gefeliciteerd *O*
 
waarom the fuck zou hij een 1 op zn plaat moeten krijgen? :?

hij heeft alleen tijdelijk zijn papieren niet..
die duiken echt wel ergens op en dan krijgt ie ze weer terug. ;)
 
*O* GOEDGEKEURD *O*

Helemaal blij.. Ze waren er vroeg dit keer.. Eerst ging er een 750 slabby aan de db meter.. matzwart.. best ruig zeg maar.. 666 op de tank.. 96db en hij mocht 99 hebben, dus hij was in orde.. toen was ik aan de beurt..

Hij starte hem.. zei dat ie behoorlijk stil was geworden.. gaf een paar keer gas en zei: ik geloof het wel.. papiertje getekend en ik mag weer rijden!!

Alleen de papieren.... -O- heerhugowaard had ze nog niet ontvangen en purmerend claimt ze direct te hebben opgestuurd............

Dus...

maar ik mag wel weer rijden!!! *O* :] *O*
teerd man

:} die gozer ook gezien van die 750??is een kennis van me,was al de zoveelste keer dat ie te keuren moest _O-

tja,zei toch al dat papieren zoek raken bij bureau HHW :X ,zou eens bij het RDW kijken of ze daar al niet liggen B|
 
Kenteken afgegeven na 2003? Zo nee, dan hoef je geen 1 op je plaat te (laten) zetten.

Bjorn
Da's onzin. 't Is alleen zo dat diegenen die vóór de afgifte van het GAIK-kenteken al een duplicaat-code op hun kenteken hadden, deze niet op hun plaat hoefden te laten zetten.
Ten eerste kon niemand nog een GAIK-plaat verloren hebben.
Ten tweede hebben oudere kentekens een letter als duplicaat-code.

Dit gold tot 1 februari 2003 toen iedereen een GAIK-kentekenplaat moest hebben.

Als je nu een duplicaat-kenteken krijgt moet je altijd het duplicaat-nummer op je plaat laten zetten.
 
:} die gozer ook gezien van die 750??is een kennis van me,was al de zoveelste keer dat ie te keuren moest _O-


ja niet zo gek he, als ie dat hok start in noord scharwoude horen ze hem in heerhugowaard ;)

teerd dat je er doorheen bent gekomen. weer lekkr ijden, het wordt weer knap weer de komende tijd
 
ja apart verhaal maar waar.onderkand van het frame raakte het asvald op het klaverblad.de motor maakte gewoon een stapje op zij.
nu moet ik zeggen nu gaan ze ook wel babaars hard over dat klaverblad heen pfff

wat is babaars hard???
en dan nog je banden zijn alang op voordat je frame het asfalt kan raken.
en stepjes uitlaat en volgens mij je stuur zitten nog eerder aan het asfalt.
met wat voor moter was dat dan??? :?
 
met wat voor moter was dat dan??? :?

8-) 8-)

full
 
Da's onzin. 't Is alleen zo dat diegenen die vóór de afgifte van het GAIK-kenteken al een duplicaat-code op hun kenteken hadden, deze niet op hun plaat hoefden te laten zetten.
Ten eerste kon niemand nog een GAIK-plaat verloren hebben.
Ten tweede hebben oudere kentekens een letter als duplicaat-code.

Dit gold tot 1 februari 2003 toen iedereen een GAIK-kentekenplaat moest hebben.

Als je nu een duplicaat-kenteken krijgt moet je altijd het duplicaat-nummer op je plaat laten zetten.
Sorry hoor, maar je hebt het toch echt bij het verkeerde eind. Wij hebben op het werk al meerdere malen navraag gedaan bij het RDW omdat er twijfels over bestonden met de APK. Ik heb ook nog eens navraag gedaan of er voor een motorfiets dezelfde regel gold.

Kenteken afgegeven voor 1 januari 2003 -> duplicaatcode op kentekenplaat niet verplicht.
Kenteken afgegeven na 1 januari 2003 -> duplicaatcode op kentekenplaat wel verplicht.

Voorbeeldje: Ik heb hier voor mij liggen, een kentekenbewijs van een Honda CX500C, bouwjaar 1983. (nieuwe stijl kentekenpapieren btw).

Datum eerste toelating: 15-03-1983
Datum eerste afgifte Nederland: 15-03-1983
Duplicaatcode: 01

Zo staat het op deel 1, en op het overschrijvingsbewijs. Er staat nergens geen andere datum als 1983 DUS mag ik op deze motorfiets een kentekenplaat voeren ZONDER duplicaatcode 1.


Die lastige betweters van een verkopers ook altijd.... :+

Bjorn
 
Sorry hoor, maar je hebt het toch echt bij het verkeerde eind. Wij hebben op het werk al meerdere malen navraag gedaan bij het RDW omdat er twijfels over bestonden met de APK. Ik heb ook nog eens navraag gedaan of er voor een motorfiets dezelfde regel gold.

Kenteken afgegeven voor 1 januari 2003 -> duplicaatcode op kentekenplaat niet verplicht.
Kenteken afgegeven na 1 januari 2003 -> duplicaatcode op kentekenplaat wel verplicht.

Voorbeeldje: Ik heb hier voor mij liggen, een kentekenbewijs van een Honda CX500C, bouwjaar 1983. (nieuwe stijl kentekenpapieren btw).

Datum eerste toelating: 15-03-1983
Datum eerste afgifte Nederland: 15-03-1983
Duplicaatcode: 01

Zo staat het op deel 1, en op het overschrijvingsbewijs. Er staat nergens geen andere datum als 1983 DUS mag ik op deze motorfiets een kentekenplaat voeren ZONDER duplicaatcode 1.


Die lastige betweters van een verkopers ook altijd.... :+

Bjorn
Dat lijkt me extreem onwaarschijnlijk. Het hele doel van de duplicaatcode is dat er geen twee dezelfde kentekenplaten in omloop kunnen zijn.

Ik denk dat we allebei hetzelfde bedoelen:
Als de duplicaatcode na 1-02-2003 opgehoogd is moet je die duplicaatcode op je plaat voeren en als je je kenteken al vóór die tijd in je bezit had hoeft dat niet.
 
Sorry hoor, maar je hebt het toch echt bij het verkeerde eind.

Die lastige betweters van een verkopers ook altijd.... :+

Bjorn

Kan wel zijn, maar ook ik ben van mening dat JIJ het juist bij het verkeerde eind hebt ;)


Deze discussie is onlangs al eens op M-F gevoerd, maar ik ben vandaag te lui om 'm op te zoeken :P
 
Zowiezo....TS heeft zijn motor weer terug en kan weer rijden, daar gaat t om *O*

Die kentekenpapieren en /of platen hoeven niet vervangen te worden want hij krijgt gewoon zijn eigen papieren terug, klaar *D
 
Klinkt al redelijk positief allemaal.
En toch ook een beetje genaaid want het is natte vingerwerk die keuring :X

Maar toch, je brommert weer terug en inspiraties opdoen 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan