GSX-Lesley
MF'er
Zaterdagochtend, heerlijk weer en mooi naar het werk aan het rijden.
Best netjes gereden.. 100 op de 100 weg maar iets te rap over het industrieterrein (geen gekkenwerk, 60/65)..
Aangekomen op werk, motor uit en toen kwam de politie de hoek om..
Elkaar netjes voorgesteld waarna ik werd aangesproken op het geluid dat de motor produceerde... (geheel terecht! want er kwam echt een hoop herrie uit)
Ik de agenten uitgelegd dat ik het helemaal met ze eens was en ook al sinds de dag ervoor een andere demper had liggen om die te gaan monteren. (geen geintje)
Helaas mocht dat niet baten en had ik zelf de verantwoordelijkheid moeten nemen door er niet op te gaan rijden.. (best lastig met die paar mooie dagen in NL)
Vervolgens moest ik dus naar het bureau rijden voor een geluidsmeting.. Best indrukwekkend daar op het afgesloten pleintje achter het bureau.. veel scootertjes (ik voelde me weer 16) en enorm veel gestreepte auto's..
Ze hebben me uitgelegd dat mijn motor (een Suzuki GSX-R750 uit 88) volgens de typegoedkeuring 92 decibel mag maken. Met een beetje geluk zou dat dezelfde dag nog gechecked worden, ander zou het maandag de 3e of donderdag de 6e worden.. Wanneer hij meer dan 9 db teveel maakt zou het kentekenbewijs worden ingevorderd en krijg ik 28 dagen de tijd om hem weer fluisterstil te maken.. De motor moest ik dus achterlaten op het bureau... Diezelfde middag kwamen de agenten weer langs op m'n werk om te vertellen dat hij die dag niet gecontroleerd zou worden en dat het dus de maandag of donderdag zou worden..
Het echte probleem (denk ik) is dat het best opvalt dat ie volledig onder handen is genomen, en de agent zou ook graag zien dat ze niet alleen de db's gaan controleren maar de motor aan een volledig technisch onderzoek gaan onderwerpen.. in principe mooi, want ik weet meteen in welke staat de fiets is.. Hij noemde een paar dingen op die dan gecontroleerd zouden worden: banden, frame, balhoofd, verlichting, spatbordlengtes, draaiende delen, enz, enz.....
In hoeverre kan ik voor al deze dingen (die toch over het algemeen allemaal zijn aangepast of vervangen door iets anders) boetes of in beslagname verwachten?
bij deze wat foto's van de gixxer in kwestie:
Best netjes gereden.. 100 op de 100 weg maar iets te rap over het industrieterrein (geen gekkenwerk, 60/65)..
Aangekomen op werk, motor uit en toen kwam de politie de hoek om..
Elkaar netjes voorgesteld waarna ik werd aangesproken op het geluid dat de motor produceerde... (geheel terecht! want er kwam echt een hoop herrie uit)
Ik de agenten uitgelegd dat ik het helemaal met ze eens was en ook al sinds de dag ervoor een andere demper had liggen om die te gaan monteren. (geen geintje)
Helaas mocht dat niet baten en had ik zelf de verantwoordelijkheid moeten nemen door er niet op te gaan rijden.. (best lastig met die paar mooie dagen in NL)
Vervolgens moest ik dus naar het bureau rijden voor een geluidsmeting.. Best indrukwekkend daar op het afgesloten pleintje achter het bureau.. veel scootertjes (ik voelde me weer 16) en enorm veel gestreepte auto's..
Ze hebben me uitgelegd dat mijn motor (een Suzuki GSX-R750 uit 88) volgens de typegoedkeuring 92 decibel mag maken. Met een beetje geluk zou dat dezelfde dag nog gechecked worden, ander zou het maandag de 3e of donderdag de 6e worden.. Wanneer hij meer dan 9 db teveel maakt zou het kentekenbewijs worden ingevorderd en krijg ik 28 dagen de tijd om hem weer fluisterstil te maken.. De motor moest ik dus achterlaten op het bureau... Diezelfde middag kwamen de agenten weer langs op m'n werk om te vertellen dat hij die dag niet gecontroleerd zou worden en dat het dus de maandag of donderdag zou worden..
Het echte probleem (denk ik) is dat het best opvalt dat ie volledig onder handen is genomen, en de agent zou ook graag zien dat ze niet alleen de db's gaan controleren maar de motor aan een volledig technisch onderzoek gaan onderwerpen.. in principe mooi, want ik weet meteen in welke staat de fiets is.. Hij noemde een paar dingen op die dan gecontroleerd zouden worden: banden, frame, balhoofd, verlichting, spatbordlengtes, draaiende delen, enz, enz.....
In hoeverre kan ik voor al deze dingen (die toch over het algemeen allemaal zijn aangepast of vervangen door iets anders) boetes of in beslagname verwachten?
bij deze wat foto's van de gixxer in kwestie:
Laatst bewerkt: