Uit met de pret bij onze Oosterburen

Je hebt in Duitsland toch een leuk slingerweggetje waar je zo hard mag als je wil. De Nuerburgring. Kost volgens mij EUR 20 voor een rondje.
 
Je mag er 100 buiten de bk en als je 120 op de teller hebt dan is het ook goed.

Toevallig ben ik vandaag een stuk door Duitsland gereden, had geen haast en was al twee controles tegengekomen dus hele weg 90 gereden. Is in ieder geval iets harder dan eigenlijk mag dacht ik nog _O-
 
Ja maar dat gebeurd daar niet elke dag. Wat zal het zijn? Hoogstens 1 keer in de 5-10 jaar?


Oh? Ik ben het afgelopen jaar 8x via de A31 vanaf Nieuweschans naar Meppen gereden. Da's een stukje van pak 'm beet 50km. 4x lag er een totaal vernielde auto tegen de vangrail.
 
Het is makkelijk om te praten over hoe goed duitsland is en hoe slecht nederland omdat we dagelijks in nederland rijden. Je komt dus naast alle goede dingen, ook alle klote dingen tegen. Ga je bijvoorbeeld 2 weken naar duitsland, dan kan het best dat je alleen de leuke dingen tegen komt. Of juist niet. Bovendien zeuren wij nederlanders graag :+ (ja, ik ook wel :P )

We kunnen trouwens met z'n allen er ook voor zorgen dat het in nederland allemaal wat aardiger word. Gewoon door om elkaar te denken in het verkeer. In het koekblik probeer ik zo veel mogelijk mensen te 'helpen' in het verkeer. Tuurlijk ben ik af en toe ook chagrijnig, en help ik niet :$

ps. de meeste (jonge) duitsers die ik tot nu toe ken, dachten allemaal toen we met school daar kwamen dat we allemaal stoned zouden zijn en dat we onze tassen vol met wiet zouden hebben _O- )
 
Ik word altijd super happy als ik de zomer zie aankomen *O* *O*
Met afgrijzen helaas ook idd, die smerige sleurhutten B| En het lijken er steeds meer te worden :/
Maar een nog grotere afgrijzen als ik zie, wie of wat er achter het stuur zitten om die sleurhutten mee te nemen |(


Sleurhutten, wie heeft zoiets uitgevonden |(

Logisch dat de oosterburen niet blij zijn met die rare Hollanders en hun kneuterige vakantie gevoel :X _O-

Als je dan toch t gevoel wil hebben dat je thuis bent, blijf dan thuis
zo houden we veel meer gezonde ruimte over voor nog meer motoren *O* *O*
moet je op de a 58 een komen kijken wat er allemaal richting zeeland afzakt en welke kentekenplaten dat zijn met de grootste sleurhutten
 
Degene die 230 km/h rijdt dient ook te beseffen dat zijn medeweggebruikers dit (ook in Duitsland niet) hoeven te verwachten. Hij zal dan met aangepaste snelheid het overige verkeer moeten passeren.
 
Kennelijk hebben onze oosterburen ook een aardig gat in hun begroting, of heeft hun regereing een niet te stillen geldhonger, net als de onze :r
 
Diegene die van baanvak veranderd heeft, is de veroorzaker van het ongeval. Veranderen van baanvak is een manoeuvre en dient te worden uitgevoerd zonder anderen te hinderen. (controle op hinderlijk uitvoeren van manoeuvres is zo goed als onbestaand)

Dan heeft de snelheidsduivel ook een dik probleem..........en zeker met dergelijke snelheden...... en terecht als je met zulke snelheden overige verkeer (ook vakantieverkeer) inhaalt....

Dus freie fahrt.... pas maar op....

http://www.bbv.de/content/aktuelles/ratgeber/news.php?id=227
 
Dan heeft de snelheidsduivel ook een dik probleem..........en zeker met dergelijke snelheden...... en terecht als je met zulke snelheden overige verkeer (ook vakantieverkeer) inhaalt....

Dus freie fahrt.... pas maar op....

http://www.bbv.de/content/aktuelles/ratgeber/news.php?id=227

Dat van die richtsnelheid weet ik wel.
Het gaat er mij echter om dat de oorzaak van ongevallen te gemakkelijk aan de gebruiker van de (te) hoge snelheid wordt toegewezen. Ja, ik weet het: op snelheid controleren is GEMAKKELIJK, maar daarmee worden de oorzaken van ongevallen niet aangepakt. En ik heb ook geen probleem om toe te geven dat (te) hoge snelheid (bvb in een bocht) een oorzaak van ongevallen kan zijn (als het wegdek tenminste in perfecte staat is, maar opnieuw, het is gemakkelijker de snelheid te controleren, dan het wegdek in perfecte staat te houden)
 
Als iedereen zich gewoon aan de snelheid houd is er niets aan de hand.
vandaag ook nog even over de grens geweest gewoon de snelheden op de borden aangehouden, ik heb een werelddag gehad O-)
 
Dat van die richtsnelheid weet ik wel.
Het gaat er mij echter om dat de oorzaak van ongevallen te gemakkelijk aan de gebruiker van de (te) hoge snelheid wordt toegewezen. Ja, ik weet het: op snelheid controleren is GEMAKKELIJK, maar daarmee worden de oorzaken van ongevallen niet aangepakt. En ik heb ook geen probleem om toe te geven dat (te) hoge snelheid (bvb in een bocht) een oorzaak van ongevallen kan zijn (als het wegdek tenminste in perfecte staat is, maar opnieuw, het is gemakkelijker de snelheid te controleren, dan het wegdek in perfecte staat te houden)

:^

Mee eens. Dat is het hypocriete. Daarom zeggen ze dat alles te wijten is aan snelheid. Gelukkig weten andere wel beter. Vandaag 3 keer uit moeten wijken. En een keer vol in de ankers, omdat er een fietser tussen de auto's zomaar de weg overstak zowat voor me neus. En dan reed ik gewoon netjes 50 km/u BBK. Kanttekening: Als ik sneller had gereden hadden we elkaar niet gekruisd. Dus hoefde ik ook niet te remmen. Moraal van het verhaal: Snelheid is geen nummer 1 killer. Slecht kijken wel. Als ik niet goed had gekeken had ik die fietser overreden, en lag ik misschien ook wel in de kreukels.

Om maar van een waar gebeurd voorbeeld te spreken. Denk dat velen mij kunnen begrijpen, en zoiets misschien ook wel meegemaakt hebben. Het is maar hoe je het uiteindelijk ook relativeert. Sommige mensen kennen dat woord niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan