Uit welk land komen de mooiste motoren? (poll)

Welk land?

  • Italie

    Stemmen: 202 49,5%
  • Japan

    Stemmen: 126 30,9%
  • UK

    Stemmen: 27 6,6%
  • Duitsland

    Stemmen: 19 4,7%
  • Frankrijk

    Stemmen: 2 0,5%
  • Korea

    Stemmen: 5 1,2%
  • USA

    Stemmen: 17 4,2%
  • ander land

    Stemmen: 10 2,5%

  • Totaal aantal stemmers
    408

Lecram

MF veteraan
18 nov 2002
3.602
22
Barendrecht
In verschillende landen worden motoren gemaakt, maar ze kunnen qua design nogal verschillen.

Persoonlijk vind ik dat de italianen de mooiste motoren maken. Uitzonderingen daargelaten, vind ik juist de meeste japanse motoren op elkaar lijken (tenzij je een XT600 met een R1 gaat vergelijken, natuurlijk :+ )
 
Ik mis de optie "All of the above" :)
Sportmotoren qua design uit Italië, maar motoren uit Japan hebben een uiterlijk dat puur om de rauwe snelheid gaat IMHO. Hangt er een beetje van af wat je mooi vindt.
Verder op custom/chopper gebied Amerika, en met de Buell hebben ze ook op naked gebied een érg mooie fiets gemaakt.
Die russische zijspanners met schep en jerrycan, ben even de naam kwijt,maar zo'n retro-tweedewereldoorlogszijspan (3x woordwaarde :) ) hebben ook wel wat, gewoon puur om de nostalgie.
 
full


japan natuurlijk :}
 
Ik mis de optie "All of the above" :)
Sportmotoren qua design uit Italië, maar motoren uit Japan hebben een uiterlijk dat puur om de rauwe snelheid gaat IMHO. Hangt er een beetje van af wat je mooi vindt.

Mooi is altijd subjectief. Je kunt ook nooit zeggen; de meesten stemmen op italie, dus dat zijn de mooiste motoren. Het blijft een persoonlijke smaak.
 
italie :P uiteraard, ducati en moto guzzi zijn echt kewle moto's
enne waar komt triumph vandaan? UK? want die retro look triumph roeleren
 
Italie natuurlijk. En net als dat niet alle Italiaanse motoren steeds stuk gaan hebben ook Italiaanse vrouwen niet allemaal een snor ;)

Pfffff, alle Japanse vrouwen lijken op elkaar; als je er één hebt gehad dan heb je ze allemaal gehad. Precies zoals met Japanse motoren :+ Vandaar dat je elk jaar een nieuwe nodig hebt....het helpt alleen niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan