uitboren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

lynx84

MF veteraan
8 nov 2008
2.439
11
Zuid Holland
Hoi

Titel zegt het al. Bij de vorkpoot onderop is mn bout gebroken. Ik kan er niet bij met een griptang. Nu wil ik m uitboren en heb er een puntje in geslagen met een pons. Begonnen met een 2,5 mm boortje. Probleem is: hij maakt een klein holletje in t boutje en daarna niets meer. Hij heeft gewoon geen grip en draait rond in het kuiltje. Ik heb nieuwe piranha boren en niet teveel toeren. Hoe moet ik dit verder aanpakken?
 
Tuurlijk zijn Gamma boortjes niet van de kwaliteit waarvan de professionele boren van zijn, maar voor het huis, tuin en keukenwerk is het vaak goed genoeg.
En laten we eerlijk zijn dat een boutje in een veerpoot van een gewone motorfiets waarschijnlijk niet echt van het meest hoogwaardige metaal is...

Dus met koelmiddel, een niet te hoog toerental en niet te hard drukken (mits het geen titanium is) zou het toch redelijk moeten lukken... :/
 
Mits het boortje goed geslepen is wel, maar mijn ervaring met Piranha de laatste keer was, dat ze niet door het staal heen kwamen, waar ik een paar gaten in wilde. (Boren op zaterdag middag inderhaast gekocht, om een klus af te maken.) De boren werden bot, voordat ze echt grip hadden. Vervolgens wat hss boren geslepen en die gingen er zo doorheen.
 
Ik heb een tijdje terug ( als proef ) een complete fietsaanhanger gemaakt van staal en alle gaten die daar voor nodig waren met ( je raad het al ) Action HSS boortjes gedaan, onder de kolomboor én met de handboor..

Wat denk je, als boter.... :')


ik heb ze nu op voorraad liggen, voor de "tussendoor klusjes" prima.

idem met die doorslijp en afbraamschijven.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan