Uitbouwen Patrol Line Alarm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Login

MF'er
15 jul 2010
213
0
Zoetermeer
Enige tijd geleden mijn ouwe TDM850 ingeruild voor een TDM900. Uit Italie en met een Patrol Line HPS448 alarm erop. Die mag er van mij uit, in de wijk gaat zo vaak een auto alarm af dat ik dat mezelf en anderen niet wil aandoen :P

Kortom, na lang zoeken een engelstalige pdf gevonden van een HPS 447N. Bedradingsschema komt overeen met wat ik zie dat er aangesloten is op het alarm. Uiteraard zijn de draadjes aan de kant van de motor allemaal zwart...

Dit alarm heeft startonderbreking. Volgens de handleiding horen daar de Groen/Zwarte en Zwart/Witte draad bij. Die worden door het alarm doorverbonden om de startonderbreking op te heffen. Dus ik dat alarm volledig afgekoppeld en die twee draadjes doorverbonden: niets, tenminste geen startmotor die aanslaat als ik op de ignition knop druk :(

Nou staan er in dat schema nog een paar draadjes meer die wellicht iets te maken hebben met het (nog) niet willen starten:
- Anti-theft pushbutton; geen flauw idee welk knoppie ze bedoelen, en of ik dat ene draadje nog ergens op aan moet sluiten of moet doorverbinden
- Prop-stand button; ik vermoed dat ze de standaardsensor bedoelen. Wat het alarm daarmee moet weet ik niet (of ze moeten bedacht hebben dat het alarm af moet gaan als de standaard ingeklapt word?). Ook hiervan dus niet duidelijk of ik wat met dat draadje moet om de boel draaiende (letterlijk!) te krijgen..
- Positive under key (+15); +15 wat? ze bedoelen hier iig een draad mee die achter de sleutelschakelaar aangesloten is, dus alleen spanning voert als het contact aan is.

Iemand ideeen, suggesties? Heb me rot gezocht op internet. Ben er achter dat dit merk ook veel op scooters gebruikt word, en verder kom ik alleen maar info in russisch en italiaans tegen (beiden niet echt talen die ik beheers).

Indien gewenst kan ik het schema er nog bij plakken...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan