uitbouwen voorpoten GSX r 1100 '95

#jd

MF veteraan
9 jan 2005
1.429
147
in Noord Brabant
Dag sleutelaars !!!

Ik wil de voorpoten van een gsx r 1100 ,bouwjaar 95, demonteren om weg te brengen voor revisie. Ik heb nu de 2 bouten in de onderste kroonplaat losgedraaid, en de bout in de bovenste kroonplaat....
Nu dacht ik de poot er wel uit te kunnen trekken/draaien, maar er zit 0,0 beweging in....
Ik zie dat de clip-on ook nog met een soort van "sierbout"gemoteerd zit...
Moet deze ook los gedraaid worden met een bepaalde sleutel (die ik niet heb) ???
Of zitten deze voorpoten vaak extreem vast ????
Wie helpt mij.... hahaha

Grtz #jd
 
Heb je al een schroevendraaier tussen de splitsing gezet in je kroonplaten?

Vaak zit deze zo vast dat je 'm effe een handje moet helpen ;)

Schroevendraaier er voorzichtig tussen tikken (hoogstwaarschijnlijk heb je er 2 nodig; 1 voor de beiden kroonplaten) en dan nog eens proberen! :+

Succes :W
 
Dag sleutelaars !!!

Ik wil de voorpoten van een gsx r 1100 ,bouwjaar 95, demonteren om weg te brengen voor revisie. Ik heb nu de 2 bouten in de onderste kroonplaat losgedraaid, en de bout in de bovenste kroonplaat....
Nu dacht ik de poot er wel uit te kunnen trekken/draaien, maar er zit 0,0 beweging in....
Ik zie dat de clip-on ook nog met een soort van "sierbout"gemoteerd zit...
Moet deze ook los gedraaid worden met een bepaalde sleutel (die ik niet heb) ???
Of zitten deze voorpoten vaak extreem vast ????
Wie helpt mij.... hahaha

Grtz #jd


Die bout(clipon) ook ff losdraaien...

Dan met een wigje of schroevendraaier het naadje even open zetten... Met het naatje bedoel ik...
standupagainsttighttriples.jpg
zo....

Dan gaan ze er zo uit...
 
Heb je al een schroevendraaier tussen de splitsing gezet in je kroonplaten?

Vaak zit deze zo vast dat je 'm effe een handje moet helpen ;)

Schroevendraaier er voorzichtig tussen tikken (hoogstwaarschijnlijk heb je er 2 nodig; 1 voor de beiden kroonplaten) en dan nog eens proberen! :+

Succes :W


Dat heb ik dus al geprobeerd.......
Die bout op de clip-on is wel een apart geval.
Het is geen 6-kant maar eentje met wel 40 kanten, haha
Geribbeld dus....
Of is dat een of ander beschermkapje wat je er eerst af moet halen op een of andere manier ?

grtz #jd
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog ff gekeken......
Het zijn toch echt bouten. Heb er een schoevendraaier tussen proberen te zetten, en met een tang geprobeerd....
Helemaal niets dat er op zou duiden dat het een sierkapje is......
 
Terug
Bovenaan Onderaan