Uitbouwen Vulcan

August

Rookie
15 okt 2004
9
0
Brabant
He mensen,

Ik heb sinds kort een Vulcan 1500B uit 1988 (met spaakwielen dubbele uitlaat enz.).
Deze wil ik een beetje gaan uitbouwen; bredere tank, andere uitlaat, achterspatbord, verlagen, enz. enz.

Voor een intruder is genoeg te vinden overal maar voor de vulcan valt het een beetje tegen vind ik.

Dus als er iemand een adresje, tips of foto's heeft van verbouwde vulcans dan zie ik ze graag!
 
Koop de Bigtwin van deze maand, daar staat een artikel in over een verbouwde Vulcan. Verder zal het inderdaad lastig worden. Als je toch die Bigtwin gaat kopem, daar staat ook wel een advertentie in van een dealer die (bijna) alleen in Vulcans doet. Volgens mij heet'ie Mammoet (of zoiets)
 
JUIST omdat er zo weinig van te krijgen is, is het leuk om eens zo'n fiets aan te pakken!


als je zelf een beetje handig bent, kun je vanalles zelf maken of andere onderdelen passend maken.


succes.
 
Ik ben sinds dit jaar ook in bezit van een Vulcan 1500B(se),en bij Highway Hawk hebben ze nog wel 1 en ander te koop voor deze bike.
Zelf heb ik onlangs een ander stuur gemonteerd,een flyer, andere spiegels en andere uitlaten, deze laatste wel 2de hands op de kop getikt.
Succes met je prachtige motor!
 
Dank je wel zover eerst ga ik eens die bigtwin kopen, en eens goed lezen.

Ik laat een uitlaat maken van RVS, gewoon twee holle pijpen van voor naar achter, is dit eigenlijk wel slim i.v.m. p.k.'s en luchtweerstand
 
He stefvulcan,

Heb je toevallig pics van je bike?

Ik zal er de mijne binnenkort ook opzetten

Ben beniewd!
 
zo, hier is hij dan.

heeft iemand tips om hier een echt monster van te maken dan zijn ze meer dan welkom!

Alvast bedankt!

Gr. August
 
:]

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/143488/fdcd13de443e4bf80aa8bedeff6e96a9 (motor 31.jpg)​
 
Bij het tweede berichtje (met dat motortje; :] ) staat hij rechtsonder.
ik weet niet hoe ik hem direct op het scherm kan krijgen!?

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/143499/a58c36e7cdbec783844177395ea1c21c (motor 31.jpg)​
 
full
 
Wat loopt daar voor een dikke kabel achter je zadel langs, van je verlihting???

Dat zou ik dan als eerste klusje op de lijst zetten om weg te werken.


@D'eddio: ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar je commentaar over m'n spatbordje, maar je hebt niet meer geantwoord in het betreffende topic.....
 
Het hele spatbord gaat eraf zodra ik een nieuwe gevonden heb, en dan kentekenplaat met verlichting naar de zijkant.

Ik ben bezig geweest om een spatbord te maken van een aanhangerspatbord, maar dat haalde geen moer uit, heeft iemand nog een bestaand spatbord waar ik iets van kan maken?
 
Dank je wel zover eerst ga ik eens die bigtwin kopen, en eens goed lezen.

Ik laat een uitlaat maken van RVS, gewoon twee holle pijpen van voor naar achter, is dit eigenlijk wel slim i.v.m. p.k.'s en luchtweerstand

NEE..............en klinkt ook gegarandeerd kut.
 
Voor Vulcan onderdelen zul je wel naar mammoet moeten gaan, das de enige in Nederland die spullen voor vulcans importeerd uit Amerika.
helaas zijn dat vooral extra assesoires die je nietecht nodig hebt...

[link]http://www.motorshopdemammoet.com/[/link]

Ps als je nog een 2 in 1 uitlaat voor een '93 1500 vind met carbon demper, daar is me pa nog naar op zoek.
 
Das een 6 cm versmald highway hawk stuurtje :]
(versmallen moest wel anders kon me pa er niet meer bij)

Ohjah hij wou nog iets kwijt over deze motor...
"Je moet met deze motor keihard remmen voor de bochten,
helaas kun je er niet hard mee remmen |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan