Uitdagendste bochtencombinatie ooit gereden..

soeptablet

Die hard MF'er
18 jun 2001
721
1
Lely(k)stad
Gedurende twee motorvakanties in Noorwegen heb ik heel wat mooie wegen bereden, maar onderstaande was toch zeker de meest uitdagende:

lyse-ansicht.jpg


Wat was jouw uitdagendste bochtencombinatie?
 
Bij Heerenveen, 4 scherpe rechterbochten achterelkaar, ze noemen het klaverblad. :+
 
Op vakantie op mallorca met de auto (sorry).
Op een weg waar alleen maar touristen reden (van die lelijke huurautootjes) een afslag genomen die niemand ooit nam. 10 kilometer lang haakse bochten recht naar beneden op een weggetje die net breed genoeg was voor een fordje fiesta (reed alleen een ford focus). En onderweg nog tegenliggers tegenkomen ook.

Met de motor vind ik de bochten die ik maak tussen alle auto\'s, fietsen, scooters, voetgangers, touristen e.d. door in de stad ook wel leuk.
 
Deze zomer wel bijzonder genoten van mooie haarspeldbochten in Italië en de prachtige brede weg met strak asfalt om het meer, maar de ultieme bochtencombinatie ligt voor mij toch in Drenthe. Mijn favoriete stuk is daar Mandeveen/Duikersloot (daar heb ik ook mijn eerste knee-down gemaakt) :}
 
Ik wil wel\'s zien wat er achter dat kruisje zit :? .
Ben van de zomer naar Noordkaap geweest en ben in Noorwegen errug leuke stukjes tegengekomen, o.a. Trollstigveien :] .
Zoals ik al vaker heb geschreven, m\'n fav is toch N130 Tolosa - Pamplona, een na de andere heeeeerlijke bocht door een vallei :} , op 20 km van huis.
 
Ik begrijp dat jullie een kruisje zien, terwijl ik gewoon het plaatje zie? Dan maar de URL: http://members1.chello.nl/m.linn/plaatjes/scan99/lyse-ansicht.jpg (members1.chello.nl/m.linn/plaatjes/scan99/lyse-ansicht.jpg)
 
ik snapte al niets van dat kruisje, maar ik zie hem gewoon. Gebeurt niet vaak dat ik iets eerder zie dan de meeste it-gasten hier. Weehaa!!

Het is trouwens wel een heeeeeel erg mooie route hoor. Lekker haarspeldjes, mooi fjordje, echt schitterend (speciaal voor de mensen die hem nog steeds niet kunnen zien!!)
 
Ben van de zomer naar Noordkaap geweest en ben in Noorwegen errug leuke stukjes tegengekomen, o.a. Trollstigveien :] .

De Trollstigen is inderdaad ook leuk. Met name het uitzicht van boven naar beneden is adembenemend. Het is werkelijk ongelofelijk dat ze daar uberhaupt een weg hebben kunnen aanleggen. Alleen is het er zo druk dat het niet zo leuk is om te rijden (autobussen die een paar keer moeten steken in de haarspeldbochten, veel tegemoetkomend verkeer, veel koekblikken in slakkengang).

Ook leuk in Noorwegen:
- Dalsnibba: gem. 12%, onverhard, geen vangrails
- Stalheimskleiva: gem. 18%
 
Het leuke van Noorwegen is dat je niet eens hoeft te zoeken naar leuke wegen: \"gewoon\" rechtstreeks van Oslo naar Bergen is al :}

Soms wordt de fun al vooraf aangekondigd:
lyse-bord.jpg


Vrije vertaling:
Lysebotn 29 km. De weg daalt 800 m over een afstand van 8 km, heeft 32 haardspeldbochten en een 1100 m lange tunnel welke 340 graden ronddraait. Verboden voor caravans. Goede reis en rij voorzichtig.
:]
 
Laatst bewerkt:
Het leuke van Noorwegen is dat je niet eens hoeft te zoeken naar leuke wegen: \"gewoon\" rechtstreeks van Oslo naar Bergen is al :}

Soms wordt de fun al vooraf aangekondigd:
lyse-bord.jpg


Vrije vertaling:
Lysebotn 29 km. De weg daalt 800 m over een afstand van 8 km, heeft 32 haardspeldbochten en een 1100 m lange tunnel welke 340 graden ronddraait. Verboden voor caravans. Goede reis en rij voorzichtig.
:]
Die weg heb ik ook gereden :} , alleen die rode kruisjes ben ik niet tegengekomen...... ;)
 
Ik wil wel\'s zien wat er achter dat kruisje zit :? .
Ben van de zomer naar Noordkaap geweest en ben in Noorwegen errug leuke stukjes tegengekomen, o.a. Trollstigveien :] .
Zoals ik al vaker heb geschreven, m\'n fav is toch N130 Tolosa - Pamplona, een na de andere heeeeerlijke bocht door een vallei :} , op 20 km van huis.
Die weg waar ze zich allemaal te barsten rijden???? :? :?
 
Die weg waar ze zich allemaal te barsten rijden???? :? :?
Juist !
Alhoewel dat te barsten rijden natuurlijk aan jezelf ligt.
Als je op een \"echt\" circuit rijd gaan er ook om de haverklap mensen op hun plaat.
Lullige van deze weg is dat je dan tegen de berg of betonnen afscheiding aankomt.
 
Swartzwaldhöchstrasse in de stromende regen, max 70 km/u toegestaan (ook als het droog is trouwens)en toch stilaan 150 a 170 rijden omdat er 25 a 30 km aan een stuk doorlopende bochten komen. We gingen vanzelf steeds harder omdatut zo lekker ging! :] . Helaas is deze weg bij droog weer HET doelwit van controlles anders was dit de ultieme veegweg. :9~
 
Vet... Wou toch al eens die kant op, maar denk alleen niet dat ik m\'n vriendin zo gek krijg. Heeft het niet zo op van die kronkelige bergweggetjes })
 
Terug
Bovenaan Onderaan