magnamaniac
MF fossiel
Ik ben met een projectje bezig waarbij een GPZ500S blokje wordt gebruikt in een soort mini-trike, zonder verlichting oid.
Hierbij wil ik alles wat niet noodzakelijk is voor het starten en laten lopen van het blokje uit de bedrading weg hebben, zo ook de diverse start/ontstekingsbeveiligingen als koppeling, neutraal en zijstandaard. Die laatste is natuurlijk sowieso niet nodig bij een driewieler.
Zoiets heb ik al ooit eerder gedaan bij een ouf Suzuki GS750 blok en dat was vrij eenvoudig, maar hier verdwijnt er vanalles in een voor mij magisch doosje, de "Junction box", ook heeft de koppelingsschakelaar en de zijstandaard ineens ieder 3 draden ipv de 2 die in verwachtte/gewend ben.
Met het motorisch deel/carburatie en mechanisch kom ik allemaal best uit, sterker nog dat is zo goed als klaar.
Maar elektra is minder mijn ding en schema's lezen al helemaal. Verlichtingsmeuk is allemaal al weg, da's makkelijk, een kwestie van draadjes/kleurtjes volgen en wat niet nodig is weghalen. Maar waar vanalles in een kastje verdwiijnt en ik niet kan zien wat het daarbinnen doet, daar houdt het voor mij op.
Hierbij hulp gevraagd dus. Kan iemand op of met behulp van de schema's aangeven waar ik kan/moet doorknippen of doorverbinden om zowel het startsyteem als de ontsteking werkend te houden, maar de beveiligingen en de junctionbox weg te hebben? Als er ergens nog wel diodes terug moeten komen, geef dat svp ook aan.
Op de 1e afbeelding zijn btw de tekten van sidestand en lockout omgewisseld volgens mij
Hierbij wil ik alles wat niet noodzakelijk is voor het starten en laten lopen van het blokje uit de bedrading weg hebben, zo ook de diverse start/ontstekingsbeveiligingen als koppeling, neutraal en zijstandaard. Die laatste is natuurlijk sowieso niet nodig bij een driewieler.
Zoiets heb ik al ooit eerder gedaan bij een ouf Suzuki GS750 blok en dat was vrij eenvoudig, maar hier verdwijnt er vanalles in een voor mij magisch doosje, de "Junction box", ook heeft de koppelingsschakelaar en de zijstandaard ineens ieder 3 draden ipv de 2 die in verwachtte/gewend ben.
Met het motorisch deel/carburatie en mechanisch kom ik allemaal best uit, sterker nog dat is zo goed als klaar.
Maar elektra is minder mijn ding en schema's lezen al helemaal. Verlichtingsmeuk is allemaal al weg, da's makkelijk, een kwestie van draadjes/kleurtjes volgen en wat niet nodig is weghalen. Maar waar vanalles in een kastje verdwiijnt en ik niet kan zien wat het daarbinnen doet, daar houdt het voor mij op.
Hierbij hulp gevraagd dus. Kan iemand op of met behulp van de schema's aangeven waar ik kan/moet doorknippen of doorverbinden om zowel het startsyteem als de ontsteking werkend te houden, maar de beveiligingen en de junctionbox weg te hebben? Als er ergens nog wel diodes terug moeten komen, geef dat svp ook aan.
Op de 1e afbeelding zijn btw de tekten van sidestand en lockout omgewisseld volgens mij