Uitdeuken aluminium-zij-panniers.

22 mrt 2021
3
7
Goede middag allen!

Een vraag waar wellicht een andere meer ervaring mee heeft;

Ik heb een BMW 1200gs met aluminium-zij-koffers. Deze zijn meegeweest op een offroad trip naar Marokko (niet verstandig weet ik nu) en hebben een 4-5 tal goeie deuken opgelopen. Ik weet dat aluminium lastig uit te deuken/te repareren is, maar is er iemand die hier toch goeie ervaringen mee heeft? Ze hoeven niet perfect te worden, ik wil ze een klein beetje netter dan dat ze nu zijn.

Woonachtig in Amsterdam heb ik een aantal auto-schade bedrijven afgebeld, maar die doen het niet.

Hoe zou ik dit het beste kunnen laten repareren?
 
Goede middag allen!

Een vraag waar wellicht een andere meer ervaring mee heeft;

Ik heb een BMW 1200gs met aluminium-zij-koffers. Deze zijn meegeweest op een offroad trip naar Marokko (niet verstandig weet ik nu) en hebben een 4-5 tal goeie deuken opgelopen. Ik weet dat aluminium lastig uit te deuken/te repareren is, maar is er iemand die hier toch goeie ervaringen mee heeft? Ze hoeven niet perfect te worden, ik wil ze een klein beetje netter dan dat ze nu zijn.

Woonachtig in Amsterdam heb ik een aantal auto-schade bedrijven afgebeld, maar die doen het niet.

Hoe zou ik dit het beste kunnen laten repareren?
Is dat net niet wat je ermee hoort te doen?
En de deuken zorgen voor meer karakter.

Een ouderwetse carossier zoeken die nog aluminum in vorm moest hameren.
 
Goede middag allen!

Een vraag waar wellicht een andere meer ervaring mee heeft;

Ik heb een BMW 1200gs met aluminium-zij-koffers. Deze zijn meegeweest op een offroad trip naar Marokko (niet verstandig weet ik nu) en hebben een 4-5 tal goeie deuken opgelopen. Ik weet dat aluminium lastig uit te deuken/te repareren is, maar is er iemand die hier toch goeie ervaringen mee heeft? Ze hoeven niet perfect te worden, ik wil ze een klein beetje netter dan dat ze nu zijn.

Woonachtig in Amsterdam heb ik een aantal auto-schade bedrijven afgebeld, maar die doen het niet.

Hoe zou ik dit het beste kunnen laten repareren?
Misschien is het handig als je even een plaatje post waarop de deuken te zien zijn, want anders wordt het een beetje gissen.
 
Mannen, dank voor jullie reactie. Ik was letterlijk 3 weken offline door een corona besmetting.

Ik ga dinsdag chassisfactory en Nico een bel geven, kijken of deze mannen zich er aan willen wagen.

Bedankt voor de tips!
 
b78358b8-6250-465c-a227-257072169611.png


Om ook maar even het plezier van de reis te delen ;)
 
Ik heb die van mij uitgedeukt met een hamer, blokje hout en een balkje. Balkje aan de buitenkant zodat je niet te ver doorslaat, stukje hout aan de binnenkant op de deuk en voorzichtig uitklappen. Maar natuurlijk is de ene deuk de andere niet.
 
Ik heb die van mij uitgedeukt met een hamer, blokje hout en een balkje. Balkje aan de buitenkant zodat je niet te ver doorslaat, stukje hout aan de binnenkant op de deuk en voorzichtig uitklappen. Maar natuurlijk is de ene deuk de andere niet.
Dat dacht ik ook eigenlijk. Het zijn vierkante koffers. Die moet je toch met een balkje en plankje en wat beleid zelf redelijk weer in model kunnen krijgen. En wat je dan nog ziet zijn, zoals hier boven staat, "battle scars". Die horen bij een motor die gebruikt wordt waar die voor bestemd is :).
 
Oef. Is het frame nog recht? Dat was bij mij destijds de reden dat ik mijn aluminium koffers heb verkocht. Bij een crash zijn je shirtjes en je shampoo goed beschermt maar alle kracht wordt linea-recta naar je (sub)frame gestuurd. Raar idee eigenlijk.
 
Als alle krachten linea-recta naar het sub-frame gestuurd zouden worden, dan had er nu geen deuk in gezeten. Toch nog een beetje kreukel-zone.

Dat is een schrale troost als je met twee man en een pijp het achterste van een motorfiets staat te bewerken die zo strak in de spanbanden staat dat menig masochist het er warm van krijgt.

Maarja, zadeltassen met een vergelijkbare inhoud zijn er ook niet echt geloof ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan