Uitgegleden op glad wegdek -> motor versneld niet netjes

1 apr 2010
85
0
Hoi,

onlangs is mijn motor (CB750F Bj. 1981) op glad wegdek onder mijn k... weggegleden (ong. 10 km/h) en op de linker zijkant blijven liggen. Daarna was het geen probleem, de motor weer op te starten en verder te rijden. Echter versneld de motor sinds dien niet meer netjes gelijdelijk, maar in fases. Dus hij versneld, dan stopt die even (halve seconde), versneld weer enzovoort. De topspeed was tot nu toe altijd rond de 165 km/h. Nu kom ik niet boven de 130 km/h want dan houdt die ermee op.
Bovendien heb ik sinds dien moeite met opstarten.

Iemand een idee??

Groeten,
Martin
 
Vervroeger 2
full
 
ik heb hier absoluut geen verstand van...
maar op foto vervroeger 3 zie je een markering toch? en daar staat die niet netjes bij 0,5 tot 1 cm verschil.

ok edit zie net dat je de as verdraaid had...lol
 
Laatst bewerkt:
Vervroeger ziet er goed uit, Nat papieren luchtfilter verklaart veel .
Meuk is water met olie, Keer goed warm draaien , olie eraf en nieuwe erop. Dingen hebben dat als snel als je weinig lange afstanden rijdt.
 
Vervroeger ziet er goed uit, Nat papieren luchtfilter verklaart veel .
Meuk is water met olie, Keer goed warm draaien , olie eraf en nieuwe erop. Dingen hebben dat als snel als je weinig lange afstanden rijdt.

Mooi! Wellicht een idee, om de luchtfilter de komende weken af en toe te checken.

Hmmm.... ik rijd eigenlijk altijd lange afstanden. Of naar werk (one-way 60 km) of in het weekend (vaak > 100 km). Misschien door de temperatuurschommelingen de afgelopen weken? Maar dan zouden hier meer mensen last van moeten hebben.
Olie verversen heb ik net pas gedaan... maar ik zou iig tot aan de bovenkant van de markering kunnen bijvullen (is nu op de helft).
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan