SP1R
MF veteraan
Ok, hier mijn 'plan'... Ik zou graag een demper onder mn blok hebben, zoals de Xaxis ook heeft. Ik heb er al aardig lang over na lopen denken en doen, maar ik kom toch steeds problemen tegen en heb totaal geen benul van de theorie die erbij hoort.
Alvast eerst een picje van de Xaxis waarbij te zien is hoe de demper onder het blok zit, en hoe kort de voorbocht wel niet is.
Nou zit er onder mijn CBR een 4 in 1 uitlaatsysteem, met de collector enigzins uit het midden aan de rechterkant. De aansluiting voor de demper zit ongeveer onder het rechter stepje. Dat zou dus betekenen, als ik de uitgang(en) in mijn Xaxis demper aan de achterkant wil hebben, de collector drastisch moet veranderen/weglaten.
Nou was mijn idee om het een 4 in 2 uitlaatsysteem te maken, de linker 2 bij elkaar, en de rechter 2 dus. De begin bochten zoals ze nu zijn, afkappen bij het begin van de Xaxis demper, ze daarin vervolgens samen voegen tot halverwege en dan over laten lopen in een demper. Maar dit betekend dat je allereerst de collector mist, en dat de totale lengte van de uitlaat heel erg veranderd.
Tweede idee is om de beginbochten in te korten, waardoor de collector verder naar voren komt te zitten en de demper links van de collector te plaatsen. Voordeel hiervan is dat je vrij weinig aan de lengte van de uitlaat doet, en de collector behoud. Nadelen zijn alleen dat het stukken moeilijker uitvoerbaar is, en dat het in mijn ogen minder mooi is.
Hier is denk ik wel redelijk te zien hoe de originele pijp eronder zit, en hoe lang die is. Bij idee 1 wou ik dus de voorbochten inkorten net voorbij waar ze nu onder het kuipje verdwijnen.
En hier even duidelijk de collector.
Wie kent er (de) theorie achter 4t uitlaat systemen? Wie heeft er anderen ideen, tips, of wat dan ook?
Ik ben zo ie zo al van plan om vrijdag even langs Startwin te gaan en daar eens te babbelen, maar ik heb echt het geld niet om zoiets daar te laten maken dus het is niet echt een optie hem daar te laten maken....
Nouja, barst maar los wat mij betreft
Alvast eerst een picje van de Xaxis waarbij te zien is hoe de demper onder het blok zit, en hoe kort de voorbocht wel niet is.
Nou zit er onder mijn CBR een 4 in 1 uitlaatsysteem, met de collector enigzins uit het midden aan de rechterkant. De aansluiting voor de demper zit ongeveer onder het rechter stepje. Dat zou dus betekenen, als ik de uitgang(en) in mijn Xaxis demper aan de achterkant wil hebben, de collector drastisch moet veranderen/weglaten.
Nou was mijn idee om het een 4 in 2 uitlaatsysteem te maken, de linker 2 bij elkaar, en de rechter 2 dus. De begin bochten zoals ze nu zijn, afkappen bij het begin van de Xaxis demper, ze daarin vervolgens samen voegen tot halverwege en dan over laten lopen in een demper. Maar dit betekend dat je allereerst de collector mist, en dat de totale lengte van de uitlaat heel erg veranderd.
Tweede idee is om de beginbochten in te korten, waardoor de collector verder naar voren komt te zitten en de demper links van de collector te plaatsen. Voordeel hiervan is dat je vrij weinig aan de lengte van de uitlaat doet, en de collector behoud. Nadelen zijn alleen dat het stukken moeilijker uitvoerbaar is, en dat het in mijn ogen minder mooi is.
Hier is denk ik wel redelijk te zien hoe de originele pijp eronder zit, en hoe lang die is. Bij idee 1 wou ik dus de voorbochten inkorten net voorbij waar ze nu onder het kuipje verdwijnen.
En hier even duidelijk de collector.
Wie kent er (de) theorie achter 4t uitlaat systemen? Wie heeft er anderen ideen, tips, of wat dan ook?
Ik ben zo ie zo al van plan om vrijdag even langs Startwin te gaan en daar eens te babbelen, maar ik heb echt het geld niet om zoiets daar te laten maken dus het is niet echt een optie hem daar te laten maken....
Nouja, barst maar los wat mij betreft