Dag alwetenden,
Sinds een paar maanden heb ik een irritant piepend geluid uit de uitlaat van m'n ER5. Een motorzaakmeneer wist mij te vertellen dat dit in de demper zat, en verder geen problemen opleverde. Maar na een tijdje wordt dit wel HEEL irritant. Ik heb dus een vervangingsdempertje besteld (gelijk goed excuus) Om deze te monteren moet m'n uitlaat eraf (afzagen, en kon ik um gelijk weermooi zwart maken). Bij het losschroeven van de uitlaat bij de cilinder ging het alleen mooi mis.
Een moer zat zo goed vastgeroest (en ik kende zo slecht m'n eigen krachten ) dat het draadeind dus afgebroken is. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Hieronder ff een plaatje
Dan mijn tweede vraag. Dit hieronder ziet er ook nog al oud en versleten uit. is het nuttig om het te vervangen of maakt het weinig uit?
En als laatste: Nu mijn uitlaat eraf ligt kon ik het natuurlijk niet laten om um even te starten. Uiteraard een hoop herrie , maar ook een soort "blubbend" geluid.. net of er water inzit ofzo, is dit normaal? Geen id, maar het klonk vaag. (De kinderen in de straat vonden het ook maar "vreemde herrie")
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen, ik ben nog lerende wat techniek enzo betreft.
P.s. Uit de threads gevonden met de search kon ik niet heel veel wijzer worden, dus ik heb wel gezocht ja
Sinds een paar maanden heb ik een irritant piepend geluid uit de uitlaat van m'n ER5. Een motorzaakmeneer wist mij te vertellen dat dit in de demper zat, en verder geen problemen opleverde. Maar na een tijdje wordt dit wel HEEL irritant. Ik heb dus een vervangingsdempertje besteld (gelijk goed excuus) Om deze te monteren moet m'n uitlaat eraf (afzagen, en kon ik um gelijk weermooi zwart maken). Bij het losschroeven van de uitlaat bij de cilinder ging het alleen mooi mis.
Een moer zat zo goed vastgeroest (en ik kende zo slecht m'n eigen krachten ) dat het draadeind dus afgebroken is. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Hieronder ff een plaatje
Dan mijn tweede vraag. Dit hieronder ziet er ook nog al oud en versleten uit. is het nuttig om het te vervangen of maakt het weinig uit?
En als laatste: Nu mijn uitlaat eraf ligt kon ik het natuurlijk niet laten om um even te starten. Uiteraard een hoop herrie , maar ook een soort "blubbend" geluid.. net of er water inzit ofzo, is dit normaal? Geen id, maar het klonk vaag. (De kinderen in de straat vonden het ook maar "vreemde herrie")
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen, ik ben nog lerende wat techniek enzo betreft.
P.s. Uit de threads gevonden met de search kon ik niet heel veel wijzer worden, dus ik heb wel gezocht ja