Uitlaat dempen Kawa EN500

Hallo Allemaal,

Ik woon op Sint Eustatius (Caribisch Nederland), 1 van de 3 bes eilanden. Hier op het eiland heb ik mijn motorrijbewijs gehaald en van een kennis een Kawasaki EN 500 uit 1994 gekocht. De vorige eigenaar heeft, voordat de motor op transport uit Nederland kwam, de dempers uit de standaard uitlaat laten halen. Het geluid bij starten en rijden vind ik persoonlijk erg mooi maar mijn buren vinden het iets teveel van het goede. Nu wil ik ze graag te vriend houden en daardoor dus de uitlaat opnieuw dempen. Op dit eiland zitten geen motorwinkels. Alleen een garage.

Heeft iemand een simpele oplossing (zo goedkoop mogelijk) om dit op te lossen zonder bijzondere onderdelen want die kan ik hier helaas niet krijgen. En wat is de beste manier om iets vast te zetten in de nu 2 holle einddempers?

Alvast bedankt!

Groetjes Peter
 
Hoi Peter!

Ik denk dat een DB-killer het makkelijkst is.
Dit is een pijpje wat je in het uiteinde van de uitlaat schroefd. Deze pijp heeft een verloop en wordt dus nauwer. Dit verzorgt een "luchtkussen" en dit dempt.
Er zijn diverse bedrijven waar je voor 25,- een killer kan laten maken in de maat van jou uitlaat.
Simpel vast te zetten met een schroefje.

Post ook even een foto van je motor+uitlaat hier op het forum.
Vinden we leuk :9
 
Laatst bewerkt:
Eerlijk gezegd weet ik nu niet of het de demping of dempers zijn die eruit zijn gehaald.
Maar ik heb net een fotootje geschoten en dan kunnen jullie het zelf zien.

full


Andere foto's volgen snel, eerst nog even poesten om het te laten glimmen! :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan