uitlaat dempen

Robboooo

Die hard MF'er
27 apr 2005
324
0
Rotterdam
Ja ik val binnen de geluidsnorm maar aangezien er al een hoop gezeik is over geluid op Assen, en elke decibel minder helpt, wil ik weten waarmee ik het beste een gaatje in mn demper kan dichten. En dat is dan precies onderaan waar die ring zit met popnagels.
Zelf zat ik te denken aan vloeibare pakking erop smeren.
 
Is dat niet het gaatje waar eventueel het ingelopen (regen)water door naar buiten kan?

Of bedoel je echt een nieuw ander gaatje welke er niet in hoort te zitten?
 
nee het is niet het gaatje van het regenwater. Daarnaast is de demper ietjes ingedeukt en sluit de ring niet perfect meer af.
 
Je hebt ook van dat " kneedbare metaal", daar heb ik de uitlaat van mijn eerste CBR ook eens mee opgelapt na een crash op Zolder.
Het lijkt een beetje "kauwgum achtig" als je het kneed en aanbrengt maar eenmaal uitgehard kan je het schuren, vijlen, boren, tappen etc. en is ook echt gasdicht.
Kost een paar euro in de bouwmarkt/ijzerhandel.
 
En de naam van dat spul is Gun Gum. Ook te koop bij Halfords oid. Ik heb er prima ervaringen mee op mijn eerste motor, een VFR400. Uitlaat lekte, Dichtgesmeerd met GunGum en een plaatje overheen gebogen, vast gepopnagelt en daarna twee jaar (20.000 km) zonder problemen doorgereden.
 
En de naam van dat spul is Gun Gum. Ook te koop bij Halfords oid. Ik heb er prima ervaringen mee op mijn eerste motor, een VFR400. Uitlaat lekte, Dichtgesmeerd met GunGum en een plaatje overheen gebogen, vast gepopnagelt en daarna twee jaar (20.000 km) zonder problemen doorgereden.
Dat ga ik uitproberen!
 
Dat van mij heette anders maar kan ook een merknaam zijn...
ik heb helemaal niks gepopt of zo, gewoon op zijn plek gekneed en een beetje mee gevormd mert de ronding van de uitlaat daarna een beetje gevijld/geschuurd, zag er zo uit na het uitharden:
full
 
Na het spuiten was het "aardig onzichtbaar", missie geslaagd wat mij betreft :)
full

ik had dat spul bij de ijzerwaren winkel op het Samuel Esmeierplein in R-dam Alexanderpolder gekocht trouwens.
 
Terug
Bovenaan Onderaan