Uitlaat doorgeroest, valt dit nog te repareren?

El_Mario

Die hard MF'er
22 aug 2009
490
0
Utrecht
Hoi,

Zit nu met een dilemma, na uitlaat te hebben ontroest kwamen een hoop gaatjes naar boven. Ik heb al een pot gungum gehaald, maar zo te horen helpt het toch niet, dus hier een vraag, valt het nog te lassen op deze plek?
Anders heb ik iets gehoord over gungum met aluminium tape versterken, kan dit?

dsc0003ii.jpg


Uitlaat valt niet uit elkaar, maar een status swiss cheeze is wel op horizon te zien. :/
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Zit nu met een dilemma, na uitlaat te hebben ontroest kwamen een hoop gaatjes naar boven. Ik heb al een pot gungum gehaald, maar zo te horen helpt het toch niet, dus hier een vraag, valt het nog te lassen op deze plek?
Anders heb ik iets gehoord over gungum met aluminium tape versterken, kan dit?

[http://img269.imageshack.us/img269/839/dsc0003ii.jpg (afbeelding)]

Uitlaat valt niet uit elkaar, maar een status swiss cheeze is wel op horizon te zien. :/

dsc0003ii.jpg


2e foto mis je een deel van de link.
 
Laatst bewerkt:
Je eerste plaatje gaat nie goe nie.

Stukje op laten lassen kan wel, maar is een tijdelijke oplossing. De boel namelijk van binnenuit aan het roesten, en het volgende gaatje komt natuurlijk net naast het nieuwe plaatje.

Die pasta's zijn echt tijdelijk (hoewel het ook best een jaar of twee zou kunnen blijven zitten hoor).

'Uitlaat :valt dit nog te repareren?' > 'Uitlaat doorgeroest, valt dit nog te repareren?'
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, het lijkt er zelfs op of het niet te lassen is zo dun als het is.
Lassen zou in zo'n geval ook weinig zin hebben, het rot in no time weer door naast de plekken waar er gelast is.

Ik zou hier niet mee gaan emmeren, tijd voor wat nieuws......
 
vind ik ook. goed stralen, goed lassen en daarna metaal behandelen. probleem is dat als je het goed gedaan wilt hebben, het meer kost dan een nieuwe uitlaat!

Ik neem dat soort klusjes aan tegen een paar kilo SG-1 toevoeg, dat koop je in pakken van 5 kilo voor minder dan 10 euro, ik haat winkelen, zo vang de kosten voor het argon gas op, wat mijn feitelijke kosten zijn, rest is hobby, en ben van beroep tig lasser.
 
Nog bij een andere topic gezien, netjes!
Probleem is dat ik geen lassers ken in de buurt welke voor zeg, 50 euro het kunnen repareren.
Overigens zit er ook een gat tussen 4 pijpen waneer ze samen 1 vormen, is dat niet een verdomd moelijke plek om te lassen?

*op ebay een auspuffje voor 100 euro gezien, alvast een mailtje gestuurd :/
 
Alles is te maken.
Maar het hier ook niet klaar terwijl u wacht, ik werk ook gewoon 40 uur per week, en zo'n uitlaat is ook gauw een uur of 10 (= hobby, kost niks) werk, maar ik woon op ruim 1,5 uur rijden bij je vandaan. Athans Zwaag - Staphorst is ff Enkhuizen - Lelydorp over, en kom net uit Almere stad vandaan, daar woont mijn dochter, dat is een uurtje rijden.

Kan je wel adviseren, niet weggooien, want stel dat je een keer in de buurt komt, op rerserve is een uitlaat ook nooit weg, zo doet die eigenaar van die pot van die BMW dat ook.
 
Alles is te maken.
Maar het hier ook niet klaar terwijl u wacht, ik werk ook gewoon 40 uur per week, en zo'n uitlaat is ook gauw een uur of 10 (= hobby, kost niks) werk, maar ik woon op ruim 1,5 uur rijden bij je vandaan. Athans Zwaag - Staphorst is ff Enkhuizen - Lelydorp over, en kom net uit Almere stad vandaan, daar woont mijn dochter, dat is een uurtje rijden.

Kan je wel adviseren, niet weggooien, want stel dat je een keer in de buurt komt, op rerserve is een uitlaat ook nooit weg, zo doet die eigenaar van die pot van die BMW dat ook.

Oke, klinkt idd als een hoop gedoe. Maar als ik ooit in de buurt kom hoor je nog van me, sowieso bedankt voor de info. :)
Dan maar achter een nieuwe set aanhollen.
 
weet je wat ik wel eens deed? Schuursponsje uitrafelen tot een fijne ijzeren weef en dan op de uitlaat leggen en vervolgens vastzetten met een paar slangenklemmen. heeft bij mij een jaar gehouden.
 
Prima, ik hou wel van dat soort klusjes, hoop gedoe, zie dat maar als ik vermaak me een weekend dag, als mijn vrouw werkweekend heeft, op een goede manier.
1 advies, ga even met deze man overleggen.
Heb hem wel eens gesproken real time en voor een kleinigheidje heb je weer een goede uitlaat.
Hulzie weet waar hij over praat, kost je alleen een ritje naar zijn woonplaats en iets om het te laten lassen.

wat je ook doet, succes ermee ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan