uitlaat flens verroest, dunwandige pijp gezocht

joskawa

Die hard MF'er
Donateur
10 nov 2005
305
52
Maarssen
Techniek is een serieus forum waar je om raad kan vragen bij technische problemen. Om een degelijk advies te krijgen is wel goede informatie nodig.

Gebruik daarom het onderstaande lijstje als leidraad:
  • Merk: Kawasaki
  • Type: Zephyr 1100
  • Bouwjaar: 1992
  • Kmstand: 105.000
  • Probleem: uitlaatflens verroest uitlaat is origineel
  • Wanneer is het probleem ontstaan: recent
  • Wat is er al aan gedaan: nog niets

De flens(?) die aan de demper gelast zit en met een klem op de pakking komt om de verbinding met de bocht te maken is verroest.

Nu ben ik al een tijdje op zoek naar een stukje dunwandige pijp met een diameter van 44mm maar ik kan dat materiaal niet vinden.
De buitenmaat van een nieuwe pakking is 43mm.
Uitlaatpijp van een auto komt qua diameter wel in de buurt maar is te dik om te klemmen.
Het beste zou zijn gewoon ijzer want dan kan ik het zelf (elektrisch) aan de demper lassen.

Heeft iemand misschien een idee?
 
Bijgaand de verroeste.
Hoe heet het deel officieel dan?
Dan kan ik er misschien naar zoeken op het web.
 

Bijlagen

  • IMG_6566.JPG
    IMG_6566.JPG
    610,7 KB · Weergaven: 9
  • IMG_6567.JPG
    IMG_6567.JPG
    702,8 KB · Weergaven: 8
Dat noemt men meestal een schuifmof, of pijpverbinding.
Maar ik zou zoals Zot al aangaf, zelf iets beunen van een buis.

Of op de sloop een complete uitlaat halen.
 
Dank je Redforce en Zot.

De verroeste pijpverbinding is volgens mij dunner dan gewone uitlaatpijp van een auto.
Dan heb ik een wat stevigere dus lompere klem nodig, vandaar dat ik naar dunwandig zocht.

ik ga binnenkort naar de sloop om een stukje pijp te zoeken.
ik had het idee dat er wel iets van reparatiestukken te koop zouden zijn.
 
Dank je Redforce en Zot.

De verroeste pijpverbinding is volgens mij dunner dan gewone uitlaatpijp van een auto.
Dan heb ik een wat stevigere dus lompere klem nodig, vandaar dat ik naar dunwandig zocht.

ik ga binnenkort naar de sloop om een stukje pijp te zoeken.
ik had het idee dat er wel iets van reparatiestukken te koop zouden zijn.

Gewoon deze klemmen gebruiken, goedkoop en roest nooit meer weg.

 
"Gewoon deze klemmen gebruiken, goedkoop en roest nooit meer weg. "
Haha goed advies: die had ik al gekocht want dat is een goede "niet lompe" klem.
Die wil ik dus gebruiken maar voor mijn gevoel is dan zo'n autouitlaat pijpverbinding te dik om te klem te trekken.

"Als je het met elektrode gaat lassen, neem zo dun mogelijke elektrodes."
Heb ik ook al in huis, de dunste die ik vond 1.6mm.

Dit weekend eens even neuzen bij de gemeentewerf bij het oudijzer of de sloop voor een stukje plaatijzer.

Bedankt weer voor het meedenken :t
 
Is gelukt, toch een dikwandige uitlaat verbindingspijp gebruikt van rvs.
Dunwandige pijpje brandde ik alleen maar gaten in.
Niet mooi gelast (gelukkig uit het zicht) maar wel stevig.

Nu nog de klinkschakel van de ketting en dan kan ik een proefrit maken.

Bedankt allemaal :t
 

Bijlagen

  • IMG_6597.JPG
    IMG_6597.JPG
    900 KB · Weergaven: 6
  • IMG_6601.JPG
    IMG_6601.JPG
    995,3 KB · Weergaven: 6
  • IMG_6598.JPG
    IMG_6598.JPG
    1,1 MB · Weergaven: 7
  • IMG_6603.JPG
    IMG_6603.JPG
    893,6 KB · Weergaven: 6
Terug
Bovenaan Onderaan