uitlaat gs500e

Wafelijzer

MF veteraan
7 jun 2001
1.669
0
Belgie
Mijn uitlaat is beginnen scheuren op de las voor de demper. Mijne moto is al 2 of 3 keer omgevallen op die kant dus ik dacht dat het daaraan lag, maar nu heb ik iets ontdekt.
De uitlaat is eraf gehaald en nu zie ik dat de uitlaat aan de binnenkant van de demper gedeukt is. De "pin" onder het zadel achteraan (om bagage aan vast te leggen) is hiervoor verantwoordelijk.

Is dit een normaal foutje, of veert de motor te ver voor vanachter en moet ik laten repareren/vervangen?

Aan de andere gs500-eigenaars: zou je eens kunnen kijken of dit bij jullie ook niet zo is?
Misschien kan je dat doorscheuren nog voorkomen dan door die pin er op tijd af te halen.
 
Ben er ook ;)

Weet wel dat je de as van je achterwiel soms moet draaien omdat ie anders tegen de demper aan kan komen bij te ver inveren.

Heb toch niets te doen dus zal wel even voor je gaan kijken ;)
 
Ben er ook ;)

Weet wel dat je de as van je achterwiel soms moet draaien omdat ie anders tegen de demper aan kan komen bij te ver inveren.

Heb toch niets te doen dus zal wel even voor je gaan kijken ;)

Bedankt voor de hulp!!!!
Het is die as die de demper deukt!
Ik was dus totaal mis met die pin onder het zadel. Dat kan ook niet want het zadel beweegt ook niet tov de uitlaat |(

Maar goed, ik ben gelukkig! Nu hoef ik enkel die as om te draaien en het is gefixt. Ik vreesde al dat de schokdemper aan vervanging toe was.

thx!
 
Net te laat ;)

Nou, heb speciaal foto's je gemaakt dus zal je ze zien ook ;)

Zo moet de as dus aan de kant van je uitlaat
achteras.jpg


Kijk em eens mooi glimmen
uitlaat1.jpg


Hier zie je dus ook een mooi roestig plekje op de uitlaat in het midden, dankje wel achteras ;)
uitlaat2.jpg


Maar waarom die nou afbreekt op de las weet ik niet.

width en height bij img werkt niet :?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bij mijn GS 500 staat het achterste bagagepinnetje aan de rechterkant ook scheef. Ik weet ook niet waarom dit is al heb ik een vermoeden dat de vorige eigenaar de motor eens heeft laten vallen omdat er enkele kleine krasjes op de uitlaat, pinker en stuur zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan