Uitlaat in de eifel

MrLeon

MF veteraan
7 jun 2008
1.609
0
Kampen
Facebook
Ik weet dat hier al veel topics over zijn maar geen 1 heeft echt mijn vraag beantwoord.
Ik wil weten: Ik ga naar de eifel zonder E keur merk en zonder DB killer, Nu word ik aangehouden. Ik zal een bon krijgen (Iemand een idee hoeveel?) maar de grootste vraag is mag ik hierna gewoon door rijden ??.
 
Laatst bewerkt:
[me="Dutch FZ750"]vraagt zich af -heeft ergens anders ook een post van TS gelezen- welke DP's TS zou willen killen...[/me]
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat hier al veel topics over zijn maar geen 1 heeft echt mijn vraag beantwoord.
Ik wil weten: Ik ga naar de eifel zonder E keur merk en zonder DB killer, Nu word ik aangehouden. Ik zal een bon krijgen (Iemand een idee hoeveel?) maar de grootste vraag is mag ik hierna gewoon door rijden ??.

Ik hoop een fikse prent en niet meer doorrijden :X
 
Je kan hem laten staan.
Echter dat was bij ons het geval.
Na uren praten konden we uiteindelijk weg.

[url/http://www.youtube.com/watch?v=Kvwl4kl7sxI&feature=player_detailpage]joetjoep\[/quote] Ja dat filmpje heb ik i...ik misschien zijn de regels nu wat veranderd.
 
Als je je dempers bij hebt en er direct in kunt zetten wel.


dus als ik je goed begrijp mag je wel zonder e-keur maar met db killer rijden?
Want daar zit ik een beetje mee, mijn kamaraad heeft een leo vince sbken en die heeft net zoveel/ iets meer geluid dan mijn bos demper zonder e-keur. Want ik neem aan dat het alleen om de decibel gaat, of kan je zowieso betalen zonder te veel lawaai?
 
nee je mag niet zonder E-keur dempers rijden.
ze kijken alleen naar het e-nummertje op je demper.
 
Das dan mooi klote. Ik zie wel hoe het gaat, heb met hemelvaart geen polizei gezien in de eifel. Maar bedankt voor de info. Heb nog wel een e-keur demper liggen maar die is leeg, zullen ze ook wel niet blij mee zijn :P
 
Laatst bewerkt:
Simpel: Bij staande houding heb je twee mogelijkheden:

1. Boete van ± €55 (deze schrijven ze altijd uit bij het ontbreken van de DB-killer, maar wel E-keurmerk pijp). Los het op, of je hebt alsnog een groot probleem (zie 2.)
2. Bij geen e-keurmerk pijp mag je de motor laten staan of direct terug naar huis met bovenstaande boete (met aanhanger).

Kortom, in duitsland gewoon niet proberen. Het boete bedrag lijkt dan wel mee te vallen, maar als ze echt zin hebben kan je hard de lul zijn. En neem het van mij aan, soms hebben ze er echt zin in...
 
Motor laten staan.....verderop de kroeg in en wachten tot controle weer over is en weer verder :]

:+
 
Hoe kan het dat geen enkel topic de vraag van TS écht beantwoord heeft, aangezien daar exact hetzelfde geschreven zal zijn?
 
Hoe kan het dat geen enkel topic de vraag van TS écht beantwoord heeft, aangezien daar exact hetzelfde geschreven zal zijn?

de 1 zei altijd van ja je mag door rijden en de ander zei nee dat mag niet.
Ik wou daar graag duidelijkheid in hebben en dat heb ik nu.
 
Als er langs jouw huis 100 motoren rijden waarvan je er 50 niet hoort, 48 op de achtergrond en twee die je al vanaf kilometers aan hoort komen zou jij ook willen dat er met die twee even een gesprek wordt gevoerd.

Als je één van de 98 andere motorrijders bent zou je ook willen dat er met die twee even een gesprek wordt gevoerd zodat jij en je 97 collega's (99 als de twee herriemakers er een demper op zetten die z'n naam eer aan doet) nog veel langer van die mooie weg kunnen genieten die daar loopt.

Of we het dan over een bergweggetje in de Eifel hebben of een dijkweg in NL is om het even.

Een motor hoeft van mij echt niet fluisterstil te zijn, maar de echte open uitlaten dat kan anno 2011 in ons drukbevolkte west-europa niet meer. JMHO
 
Probeer dB killers te regelen, heb je de minste kans op aanhouding en dus problemen.

Dat van dat verder lopen zonder E-keur is afgelopen, mag niet meer vanwege Europese Regelgeving.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan