Uitlaat in de Eiffel

Hoor ik hier het geluid van een gefrusteerde man die zijn R1 nog nooit mooi heeft horen brullen? }) :P

t'Is maar net wat je mooi vind, hé?

De bestuurder van de 15 jaar oude golf diesel met 35 kw. en kachelpijp denkt waarschijnlijk ook dat ie in een echte snelle sportauto zit (of hoopt dat andere mensen dat denken).... _O- _O-

Zoek de overeenkomsten; Sjonnie motorrijder '.....ik rij een motor met brulpijp, o wat heb ik toch een snelle fiets, wat zullen ánderen denken dat ik een snelle fiets heb... "

Beetje zielige vertoning, af en toe _O- _O-

En nee, zelf rij ik niet standaard, maar altijd met db. killer *O* *O*
 
Ik vind dat altijd zo'n gelul...
Wie zegt nou dat een hard geluid uit een uitlaat herrie is?
Ik vind het mooi...of het nu van mezelf is of van iemand anders, dus van mij mag het wel...ik vind het geen herrie. Kijk het wordt een ander verhaal als iemand steeds vol in de toeren naast je schutting op één plek staat te blerren...maar een motor of auto die langsrijd..man man wat maakt iedereen zich druk.
Wie heeft ooit bepaald dat het "herrie" is eigenlijk? Kwestie van smaak zeg ik...
En nee een brullend kind die alles bij elkaar schreeuwt als jij rustig in de tuin zit of je boodschappen doet...dat moet maar mogen, want dat is een klein kind...nou dat vind ik dus herrie. Dus prima plan die decibelmeter in de auto's van de polisie maar dan moet wel alles wat veel geluid maakt worden gecontorleerd en niet alleen motoren/auto's.
 
Ik vind dat altijd zo'n gelul...
Wie zegt nou dat een hard geluid uit een uitlaat herrie is?
Ik vind het mooi...of het nu van mezelf is of van iemand anders, dus van mij mag het wel...ik vind het geen herrie. Kijk het wordt een ander verhaal als iemand steeds vol in de toeren naast je schutting op één plek staat te blerren...maar een motor of auto die langsrijd..man man wat maakt iedereen zich druk.
Wie heeft ooit bepaald dat het "herrie" is eigenlijk? Kwestie van smaak zeg ik...
En nee een brullend kind die alles bij elkaar schreeuwt als jij rustig in de tuin zit of je boodschappen doet...dat moet maar mogen, want dat is een klein kind...nou dat vind ik dus herrie. Dus prima plan die decibelmeter in de auto's van de polisie maar dan moet wel alles wat veel geluid maakt worden gecontorleerd en niet alleen motoren/auto's.

hoi
over herrie gesproken
dit is pas lawaai
:W
 
Vind het geen mooi geluid als ik eerlijk ben...
Althans zo op de film niet.. ;)

Maar dan nog als ik daar op die brug loop en hij komt langs dan kijk ik wel ff...en dan denk ik niet van goh wat een sgorriemorrie...
 
Ik vind dat altijd zo'n gelul...
Wie zegt nou dat een hard geluid uit een uitlaat herrie is?
Ik vind het mooi...of het nu van mezelf is of van iemand anders, dus van mij mag het wel...ik vind het geen herrie. Kijk het wordt een ander verhaal als iemand steeds vol in de toeren naast je schutting op één plek staat te blerren...maar een motor of auto die langsrijd..man man wat maakt iedereen zich druk.
Wie heeft ooit bepaald dat het "herrie" is eigenlijk? Kwestie van smaak zeg ik...
En nee een brullend kind die alles bij elkaar schreeuwt als jij rustig in de tuin zit of je boodschappen doet...dat moet maar mogen, want dat is een klein kind...nou dat vind ik dus herrie. Dus prima plan die decibelmeter in de auto's van de polisie maar dan moet wel alles wat veel geluid maakt worden gecontorleerd en niet alleen motoren/auto's.

Tja, van zo''n een rijstkoker kun je herrie verwachten.

Van een dikke 2-cilinder heb je nergens last van.....





:+
 
Ik vind dat altijd zo'n gelul...
Wie zegt nou dat een hard geluid uit een uitlaat herrie is?
Ik vind het mooi...of het nu van mezelf is of van iemand anders, dus van mij mag het wel...ik vind het geen herrie. Kijk het wordt een ander verhaal als iemand steeds vol in de toeren naast je schutting op één plek staat te blerren...maar een motor of auto die langsrijd..man man wat maakt iedereen zich druk.
Wie heeft ooit bepaald dat het "herrie" is eigenlijk? Kwestie van smaak zeg ik...
En nee een brullend kind die alles bij elkaar schreeuwt als jij rustig in de tuin zit of je boodschappen doet...dat moet maar mogen, want dat is een klein kind...nou dat vind ik dus herrie. Dus prima plan die decibelmeter in de auto's van de polisie maar dan moet wel alles wat veel geluid maakt worden gecontorleerd en niet alleen motoren/auto's.

Probeer je FF in te denken wat er zou gebeuren als ons aller vriend Dhr SPee in een vlaag van totale verstandsverbijstering, sportpijpen onder ALLE voertuigen zou toestaan (wattie niet kan omdat het 'maar' een OvJ is gelukkig ).. eens kijken of je het geluid dan nog steeds waardeert :+
Het is te hopen dat je dan niet in de buurt van een drukke weg woont, dan ben je niet blij :N

Ik rijd sinds kort ook met een herriepijp trouwens, maar ik heb na een weekie wel FF een rondje buren gemaakt of ze er niet wakker van werden 's ochtends, want dan was 'ie er gewoon weer onderuit gegaan, en als ik serieuze klachten krijg, dan gaat 'ie dat alsnog :Y
 
Pfff, wat een paniekzaaiers hier. Ik kom al 5 jaar in de Eifel (Nurburgring e.o.)m minimaal 3 weken per jaar en nog nooit een (geluids)controle gezien...!
 
Terecht dat ze controleren op motorgeluid, zouden ze hier ook meer moeten doen.
Ook bij auto's natuurlijk.

Dan hadden we waarschijnlijk nu geen gezeik gehad met afsluiten van leuke dijkjes en andere stuurwegen.

Zou mijn en andere hun nachtrust minder verstoord worden :(
Want buiten dat men onder hun motor/auto een herriepijp monteerd, laten ze meestal het sociale van hunzelf verwijderen.

En het lulverhaal van "loud pipes saves lives" slaat ook nergens op, gewoon beter anticiperen en opletten.

Wat mij betreft krijgt elke agent (binnen en buitenland) een DB meter mee in z,n auto, motor, scooter, fiets of voor mijn part rollator.

Ik weet dat ik hiermee niet echt vrienden maak, jammer dan.
Vannacht kwam er weer zo'n petjesdragende golfrijder met een herripijp volgas door de straat.


hey ben bij de broer vaan rookpluim?
 
Ik zie het probleem niet zo... :?
Wat zou nou in godsnaam de rede zijn waarom je niet ff je DB-killer erin doet of de standaard pijp eronder zet.... :]

Ik zie het probleem wel. Ik heb geen bolt-on vervangingspijp erop, maar een slip-on.
Wat dus betekent dat ik ook het laatste stukje pijp heb vervangen door een Laser exemplaar. Hij sluit dus aan op het uitlaatkleppenhuis (zal vast een technische naam hebben...), dit ding dus:

walze.jpg


Ik kan hem dus niet zo snel verwisselen. En gelukkig zet Laser ook op de pijp "FOR RACING USE ONLY"...

:) TNT :)
 
[...]

Ik zie het probleem wel. Ik heb geen bolt-on vervangingspijp erop, maar een slip-on.

Ik kan hem dus niet zo snel verwisselen. En gelukkig zet Laser ook op de pijp "FOR RACING USE ONLY"...

:) TNT :)

Ja jij wel, maar de TS schrift dat ie een DB-killer heeft... :W

En voor die andere meneer over die totale verstandsverbijstering van Spee:
Als ie het ineens voor ALLE voertuigen toelaat veranderd er totaal niks. Mensen die nu een sportuilaat eronder willen hebben, hebben 'm er toch al onder...
Mensen die het maar herrie en onzinnig vinden niet... :W
 
Ja jij wel, maar de TS schrift dat ie een DB-killer heeft... :W

En voor die andere meneer over die totale verstandsverbijstering van Spee:
Als ie het ineens voor ALLE voertuigen toelaat veranderd er totaal niks. Mensen die nu een sportuilaat eronder willen hebben, hebben 'm er toch al onder...
Mensen die het maar herrie en onzinnig vinden niet... :W

Nope, dat denk ik niet.. er zijn vast en zeker een heleboel mensen die hem er gewoon niet op hebben omdat ze geen zin hebben in geOH met Bakkie en kornuiten, maar die het stiekum wel zouden willen, maar het nu gewoon niet doen omdat het 'aso' is, en dan meer in de context van 'verboden' bij wet.
 
Laatst bewerkt:
_O-

heilig boontje... O-)
Hehe ik mag graag t prachtige gebrul uit mn Akrapovic horen! :9~ niet belachelijk hard maar gewoon lekker! :9~ Hoog in toeren wordt ie eigenlijk pas echt hard.

t'Is maar net wat je mooi vind, hé?

De bestuurder van de 15 jaar oude golf diesel met 35 kw. en kachelpijp denkt waarschijnlijk ook dat ie in een echte snelle sportauto zit (of hoopt dat andere mensen dat denken).... _O- _O-

Zoek de overeenkomsten; Sjonnie motorrijder '.....ik rij een motor met brulpijp, o wat heb ik toch een snelle fiets, wat zullen ánderen denken dat ik een snelle fiets heb... "

Beetje zielige vertoning, af en toe _O- _O-

En nee, zelf rij ik niet standaard, maar altijd met db. killer *O* *O*
Tja dat is persoonlijk he;)
Ik vind het zelf prachtig om mijn "mooie" geluid te horen! :9~

de vergelijking met een 15 jaar oude golf vind ik echter een beetje onzinnig _O-
Het gaat mij erom dat ik zelf dat prachtige geluid hoor! :Y :9~
 
Laatst bewerkt:
Ksstt... da's het verkeerde topic: er is een ander topic of een geluidje wel of niet mooi is...

@ TS: als je vaker in het buitenland gaat rijden: is het dan geen optie een andere einddemper met e-keur aan te schaffen?
 
Ksstt... da's het verkeerde topic: er is een ander topic of een geluidje wel of niet mooi is...

@ TS: als je vaker in het buitenland gaat rijden: is het dan geen optie een andere einddemper met e-keur aan te schaffen?

Ja dat cker maar zo vaak zit ik dr ook weer niet, denk 2x per jaar (hooguit..) En 1x daarvan is dan een 2 dagen Eiffel..

Voor de rest zijn het de wegen in Noord-Holland die ik onveilig maak. :]
 
maar een motor of auto die langsrijd..man man wat maakt iedereen zich druk.
Maak nu van die ene motor vele honderden op een dag... want dat maak je mee als je langs bepaalde mooie wegen in de Eifel woont. En da's andere koek dan de gemiddelde dijk hier in NL omdat in de valleien het geluid ook nog eens versterkt wordt en er harder kan worden gereden.
 
Laatst bewerkt:
Misschien moet je eerst lezen waar ik op reageer? :+

Ik zei in mijn eerdere reactie dat de TS moeilijk doet, omdat ie toch een DB-killer heeft liggen. Dus m.a.w. kleine moeite om dat ding erin te douwen lijkt me...

Verder zeg ik nog dat het een ander verhaal wordt wanneer er iemand naast je schutting staat te blerren...datzelfde geldt uiteraard ook als er 100'en motoren langs je huis komen blerren. Maar ik denk dat een beetje motor met standaard uitlaat en flink in de toeren voor deze mensen ook een hoop "herrie" produceerd...

Ik denk dat we het dan meer over irritant hebben. 100'en bejaarden in zo'n electrisch zoemding langs je deur is ook irritant zal ik maar zeggen...
Wat denk je als je naast de Efteling woont? Al die blerrende mensen.
En grote drukke wegen liggen er meestal al eerder dan woonwijken, dus mensen die daar een huis kopen weten dat er verkeer (dus verkeerslawaai) wordt geproduceerd.
Dan moet je op wegen waar je makkelijk 120 kan rijdne ineens 80 gaan rijden voor de geluidsoverlast...belachelijk. Ga dan lekker niet naast een drukke weg wonen. :W

Maarja zo kunnen we nog 100 jaar door blijven gaan denk ik.

Smaken verschillen nu eenmaal en de ene smaak is niet beter dan de andere. ;)
 
Ik ben zelf 2 keer naar de Eiffel geweest sinds ik mijn Vmax met open Doma's heb. De eerste keer zonder DB-killers geen problemen, maar de tweede keer iets meer op mijn gemak met de DB-killers. Een kennis van mij gaat al jaren met zijn HD de Eiffel in met zijn open pijpen en die heeft ook nooit problemen gehad.

Als je DB-killers hebt kan je ze er misschien beter in doen, rijd relaxter imho...
 
De DB killer gaat er cker in, ut probleem is alleen dat er geen e-keur op mijn demper zit..
 
Terug
Bovenaan Onderaan