Uitlaat in de Eiffel

miquel

MF veteraan
30 mrt 2006
2.853
1
Alkmaar
Mensen,

ik ga in mei een aantal dagen rijden in de Eiffel. Nu heb ik een open uitlaat (geen e-keur oid) maar wel met db-killer....

Hoe streng controleren ze daar en hoe groot is de kans dat je je motor in kan leveren daar of dat je een bekeuring krijgt???

Thanx!!
 
Er wordt zo af en toe flink gecontroleerd. Een kanspercentage kan ik je niet geven, daar heb je ook niets aan. Al controleren ze het hele seizoen niet, één dag kan al genoeg zijn......

Ik gooi in ieder geval m'n standaard pijp er onder als ik de Eiffel in ga. Rijdt toch een stuk relaxter.
 
Ha die Miquel,

Ik ben zelf al twee maal aangehouden (in groepsverband) valkbij de Nürburgring voor een geluidscontrole. Voor mij geen bekeuringen.
Voor zover ik het van andere rijders hoor nemen de controles alleen maar toe in dat gebied. Attentie dus geboden.
 
Ha die Miquel,

Ik ben zelf al twee maal aangehouden (in groepsverband) valkbij de Nürburgring voor een geluidscontrole. Voor mij geen bekeuringen.
Voor zover ik het van andere rijders hoor nemen de controles alleen maar toe in dat gebied. Attentie dus geboden.

en had je de fabrieks pijp dr onder of een MET e-keur???
 
valt wel een beetje mee als je een killer erin hebt,en niet teveel lawaai maakt.Ik ga dit jaar met een hotcam onder de zx12r ,zonder E keur,maar met db killer
 
Laatst bewerkt:
Enige wat ik van die geluidscontroles hoor is dat youtube filmpje.
Aantal keer naar de eifel geweest en nooit iets tegengekomen.

Maar goed, als je gepakt wordt met veel teveel geluid mag je brommer op een aanhanger terug naar de grens en dat kost knaken.

just my 2 c
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gehoord dat de politie in duitsland je vanaf dit jaar wel een boete mag geven, maar dat ze je wel door moeten laten rijden,,, heb ik maar gehoord, is dus niet bevestigd.
 
Zoals hierboven geschreven is: Je hoeft maar 1 keer te gepakt worden en je hebt een probleem. Doorrrijden/laten staan of wat dan ook, je kunt beter van te voren je uitlaat in orde hebben.

Dan pas kun je met een gerust hart rondrijden. En hou je een beetje aan de snelheid want ze willen ook op snelheid controlleren.

Als je sommige verhalen hier leest lijkt het erop dat als die jonkies de grens over zijn dan is de beest los.......... :?
 
Zoals hierboven geschreven is: Je hoeft maar 1 keer te gepakt worden en je hebt een probleem. Doorrrijden/laten staan of wat dan ook, je kunt beter van te voren je uitlaat in orde hebben.

Dan pas kun je met een gerust hart rondrijden. En hou je een beetje aan de snelheid want ze willen ook op snelheid controlleren.

Als je sommige verhalen hier leest lijkt het erop dat als die jonkies de grens over zijn dan is de beest los.......... :?


Nee dat niet, rij daarn iet anders als in Nederland. Tis gewoon heerlijk rijden in de Eiffel. En als je dan een stukje autobahn tegen komt... *O* })

Zit nog ff in dubio, denk dat ik mijn DB killer dr maar in vrot..
 
Als je sommige verhalen hier leest lijkt het erop dat als die jonkies de grens over zijn dan is de beest los.......... :?

Afspraakjes maken via div. fora is ook leuk. 8-)
KLPD heeft nog geen internet-aansluiting....... _O-


Vooral met spaarzame weekenden met schitterend weer.
Valt mij ook op als ik daar heen of langsheen boender voor een tour.
Hoopjes wannabee's met het nodige bravoer en flitsende pakjes.
Wat ze doen is dus opvallen!
En dan valt mij ook op dat ik vaker 'de arm der wet' zie.

Ik was voorheen één van de weinigen in de groep met een full-race herriepijp op de 'fiets'.
Gewoon rijden en niet opvallen werkt't beste......rij je langs Polizei of door een dorp....hoge versnelling en laag in toeren......
Alleen in de bochtige heuveltjes doen wat je leuk vindt.
Als je veel mensen in het zicht krijgt......weer een tandje omhoog en laag in toeren doorgaan....niks loos.
 
er wordt gewoon steeds strenger gecontroleerd in de eifel, ook gewoon razzia's waarbij ze iedere motor van de weg halen en checken... gelukkig kwamen wij van de tegenovergestelde richting... maar er stonden er wel 100 op een parkeerplaats...
 
Nee dat niet, rij daar net anders als in Nederland. T'is gewoon heerlijk rijden in de Eiffel. En als je dan een stukje autobahn tegen komt... *O* })

Zit nog ff in dubio, denk dat ik mijn DB killer dr maar in vrot..

8-)
Niet alleen de autobahn hoor.
Er zijn stukken provinciaal, waar je zulke uitzichten hebt, dat je in geen velden of wegen andere voertuigen ziet........dan kan ook het gas lekker open.

Héérlijk. :P
 
Ik zie het probleem niet zo... :?
Wat zou nou in godsnaam de rede zijn waarom je niet ff je DB-killer erin doet of de standaard pijp eronder zet? Tuurlijk is motorgeluid heerlijk, maarja je gaat daar niet heen om de bomen te laten horen hoe geweldig je motor klinkt toch? Naar mijn idee gaan mensen daarheen om de mooie stukjes weg en lekker te rijden...nou en dat kan ook prima zonder dat Polizei je op 5km afstand aan hoort komen toch? :]
 
Ligt aan de agent die je tegenkomt natuurlijk. En als je een ouderwetse Duitse dienstklopper tegenkomt dan kan ie je het leven behoorlijk zuur maken. Geen E-keur op de uitlaat = niet doorrijden...... Je zal maar net de juiste tegenkomen. Gewoon legale uitlaten eronder en klaar. Er zijn al genoeg leuke weggetjes in de Eifel in weekenden en op feestdagen verboten für Motorradfahrer door al die dames en heren met hun brulpijpen...... In Zwitserland zijn ze trouwens nog wat erger: daar kom je met herriepijpen het land niet eens in.
 
Er zijn al genoeg leuke weggetjes in de Eifel in weekenden en op feestdagen verboten für Motorradfahrer door al die dames en heren met hun brulpijpen...... In Zwitserland zijn ze trouwens nog wat erger: daar kom je met herriepijpen het land niet eens in.
Inderdaad!
Door alle rotherrie uit verneukte uitlaatsystemen wordt het motorrijplezier beperkt omdat men simpelweg wegen afsluit.
Gewoon lekker rijden zonder overdreven kabaal houdt het op termijn leuker in de Eifel.
 
Nee dat niet, rij daarn iet anders als in Nederland. Tis gewoon heerlijk rijden in de Eiffel. En als je dan een stukje autobahn tegen komt... *O* })

Zit nog ff in dubio, denk dat ik mijn DB killer dr maar in vrot..


Wat je ook kan doen is je db-killer meenemen. Dan kan je in geval van controle hem er alsnog invrotten ;)
 
Terecht dat ze controleren op motorgeluid, zouden ze hier ook meer moeten doen.
Ook bij auto's natuurlijk.

Dan hadden we waarschijnlijk nu geen gezeik gehad met afsluiten van leuke dijkjes en andere stuurwegen.

Zou mijn en andere hun nachtrust minder verstoord worden :(
Want buiten dat men onder hun motor/auto een herriepijp monteerd, laten ze meestal het sociale van hunzelf verwijderen.

En het lulverhaal van "loud pipes saves lives" slaat ook nergens op, gewoon beter anticiperen en opletten.

Wat mij betreft krijgt elke agent (binnen en buitenland) een DB meter mee in z,n auto, motor, scooter, fiets of voor mijn part rollator.

Ik weet dat ik hiermee niet echt vrienden maak, jammer dan.
Vannacht kwam er weer zo'n petjesdragende golfrijder met een herripijp volgas door de straat.
 
Dan ken jij Koos (nog) niet...... :?

Die heeft de boel hier aan deze kant van de grens aardig onder controle.
Onzin, zijn voldoende plekjes waar je nog lekker kunt knallen zonder flitsdingen of klpd blikkers achter je }) ;)

* ik zou ook maar een goede DB killer erin knallen rijdt een stuk relaxer zonder dat "ooh jee" gevoel :]


Terecht dat ze controleren op motorgeluid, zouden ze hier ook meer moeten doen.
Ook bij auto's natuurlijk.

Dan hadden we waarschijnlijk nu geen gezeik gehad met afsluiten van leuke dijkjes en andere stuurwegen.

Zou mijn en andere hun nachtrust minder verstoord worden :(
Want buiten dat men onder hun motor/auto een herriepijp monteerd, laten ze meestal het sociale van hunzelf verwijderen.

En het lulverhaal van "loud pipes saves lives" slaat ook nergens op, gewoon beter anticiperen en opletten.

Wat mij betreft krijgt elke agent (binnen en buitenland) een DB meter mee in z,n auto, motor, scooter, fiets of voor mijn part rollator.

Ik weet dat ik hiermee niet echt vrienden maak, jammer dan.
Vannacht kwam er weer zo'n petjesdragende golfrijder met een herripijp volgas door de straat.
Hoor ik hier het geluid van een gefrusteerde man die zijn R1 nog nooit mooi heeft horen brullen? }) :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan