Uitlaat keurmerk! Duitsland

executeur

Rookie
14 jul 2009
4
0
Haulerwijk
Er is al paar topic over dat duitsland streng zijn met uitlaten.
Maar ik zie er ook een verschillenden E merken bijv E1, E2,E5.

Waar is E1, E4 etc voor. (kan er niet vinden)
En welke is juist geschikt voor Duitsland en of overige landen?


Mijn motor heeft E1 keurmerk (Kawaski zzr 600)
 
Er is al paar topic over dat duitsland streng zijn met uitlaten.
Maar ik zie er ook een verschillenden E merken bijv E1, E2,E5.

Waar is E1, E4 etc voor. (kan er niet vinden)
En welke is juist geschikt voor Duitsland en of overige landen?


Mijn motor heeft E1 keurmerk (Kawaski zzr 600)


E staat voor keurmerk, cijfer voor land van oorsprong als ik het goed heb.
 
Maakt geen hol uit welke E-keur een uitlaat heeft. Als je pijp maar een E-keur heeft én de DB-killer erin zit :Y
 
en de uitlaat op de juiste motor zit. leuk, zo'n termignoni systeem voor een monster, maar op je honda zal de e-keur niet gelden...
 
Vraagje:
Ik heb akra's op mn FZ6, nu heb ik 2 db killers, maar ook nog een soort van diabolo-vormig object. Die moet blijkbaar ook ergens in, maarja, ik ga daar niet mee kloten. Als ik aangehouden zou worden met de killers erin, zonder dat andere ding erin, zou ik dan een boete krijgen? Ze klinken trouwens als stofzuigers als ze er met db killers onder zitten B|
 
Maakt geen hol uit welke E-keur een uitlaat heeft. Als je pijp maar een E-keur heeft én de DB-killer erin zit :Y



hoi,
plak ik er nog ff een vraagje bij:

ik heb de DB killer er vorig jaar uitgehaald, maar ga over een paar weken naar Frankrijk.
:]
dus DB killer moet er weer in.

moet dit met popnagel of gewoon boutje, moertje, locktite... ook o.k.?
:?
 
hoi,
plak ik er nog ff een vraagje bij:

ik heb de DB killer er vorig jaar uitgehaald, maar ga over een paar weken naar Frankrijk.
:]
dus DB killer moet er weer in.

moet dit met popnagel of gewoon boutje, moertje, locktite... ook o.k.?
:?

boutje, moertje, locktite... :Y
 
Laatst bewerkt:
Er is veel over geschreven, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb een set open pijpen op een V-twin cruiser/chopper. Wel met een db killer, maar geen E-keur. Ik wil naar Berlijn en neem gewoon de Autobahn. Vijfhonderd kilometer beton plezier en dan Berlijn binnenstad.

Loop ik risico betreft bekeuringen?
 
Er is veel over geschreven, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik heb een set open pijpen op een V-twin cruiser/chopper. Wel met een db killer, maar geen E-keur. Ik wil naar Berlijn en neem gewoon de Autobahn. Vijfhonderd kilometer beton plezier en dan Berlijn binnenstad.

Loop ik risico betreft bekeuringen?

geen e-keur = kans op problemen... niet meer en niet minder.
scheelt wel of ze erop controleren: bak herrie uit de uitlaat en ze zoeken ff, is die toch al fluisterstil dan gaan ze dr vermoedelijk een stuk minder moeilijk over doen...
 
Ik ben net terug van een weekje Zwarte Woud in Duitsland en ik ging ook met geknepen bilspieren die kant op.
2 pitter in combinatie met open Yoshimura pijp zonder Ekeur *O*
Al om al, geen problemen gehad en er reden wel meer rond met een flinke uitlaat.
Wel langs de Autobahn even interesse gehad van de Polizei maar ze besteedde er verder geen aandacht aan.

Ik had wel een dbkiller bij me voor noodgevallen maar daardoor trok mn motor minder goed dus die had ik lekker in mijn tas laten zitten :P
 
Hm.... als ik naar Duitsland ga dan gooi ik de standaard pijp er ff op. In Duitsland krijg je niet alleen forse boete, maar mag je ook nog eens niet verder rijden. Dat is het me niet waard, bovendien rijd je dan ook niet lekker ontspannen.
 
Heeft Duitsland geen officiële betichting gekregen van de europese unie omdat ze dingen deden (met betrekking tot de uitlaten natuurlijk) die hélemaal niet mogen/mochten :?
 
hoi,
plak ik er nog ff een vraagje bij:

ik heb de DB killer er vorig jaar uitgehaald, maar ga over een paar weken naar Frankrijk.
:]
dus DB killer moet er weer in.

moet dit met popnagel of gewoon boutje, moertje, locktite... ook o.k.?
:?
Als er een land is waar de db kiler niet nodig is is het wel frankrijk, daar zijn ze zo motorminded, alleen niet in de dorpen te hard rijden
 
maar stel dat je uitlaat geen e-keur heeft maar wel binnen de norm van x dB blijft... hoe zit het dan? ik meen dat een e-keur alleen maar verplicht is omdat dat aangeeft dat de motor aan de geluidseisen voldoet. maar verder niks...
 
Hm.... als ik naar Duitsland ga dan gooi ik de standaard pijp er ff op. In Duitsland krijg je niet alleen forse boete, maar mag je ook nog eens niet verder rijden. Dat is het me niet waard, bovendien rijd je dan ook niet lekker ontspannen.
daar is nogal een vraagstuk over. De ene keer hoor je verhalen dat dat niet meer mag en ze je moeten laten rijden, maar je zal net die ene pipo tegen komen .....
feit is wel of je die overlast daar wil leggen en zo de kans loopt dat ze daar wegen gaan dichtgooien in de weekenden ...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan