Uitlaat keuze :?

12 jun 2011
1
0
31
Den Haag
Beste mf leden...
Ik heb zinds een maand een Suzuki gsx-r600 uit 2000 (Srad model)...
Toen ik de motor kocht zat er al standaart een carbon uitlaat demper op van het merk Arrow.. Ik ben wel tevreden met de motor maar ben toch op zoek naar een wat zwaardere geluid...
Ik hoorde dat er een verschil is tussen een carbon uitlaat en een metale...
Ik ben op zoek naar een zware doffe geluid en als ik et gas loslaat met een beetje touren dat je een lekkere kick-back geluid hoort..

Mijn vraag is dus... Welke uiltaat met een niet al te dure prijskaartje zou mijn ritten veel leuker maken en mn motor een brutere sound geven???

Mvg
Melvin
 

Cornellie1984

Die hard MF'er
22 mrt 2009
480
0
34
Elst
CAPS LOCK uitzetten met titel maken.

ontopic:
inkorten, maar een 600cc 4 cilinder zal nooit echt zwaar klinken, dan moet je een 2 cilinder kopen.
 

chrisjemol

MF veteraan
24 okt 2007
8.872
12
33
Geertruidenberg
Bezoek site
er zijn zat 600cc 4-pitters die echt wel zwaar klinken hoor.
kort die pijp maar eens in, en haal evt. nog wat dempingsmateriaal erui/db-killer eruit en je weet niet wat je meemaakt
 

Daniel0416

MF veteraan
16 dec 2008
1.015
0
37
Drunen
Heb via het forum ook een ingekorte sebring pijp gekocht voor mijn blade.Klinkt super lekker en met gas los lekkere kick back met van tijd tot tijd een vlammetje! :P
 

Voldoor

Ja en !!
Donateur
31 okt 2005
2.067
129
Venlo
Ik vind spes wel goed klinken, beetje donker/duister onderin en bij hoge toeren lekker gillen.
maar of daar nog wat van te krijgen is ??
 

Erwin52

Die hard MF'er
15 mei 2010
310
0
32
Holwierde
Ik vind spes wel goed klinken, beetje donker/duister onderin en bij hoge toeren lekker gillen.
maar of daar nog wat van te krijgen is ??
Die SPES uitlaten zijn inderdaad lekker uitlaatjes om te horen! Volgensmij bestaat het merk niet meer, maar dat weet ik niet. Kan ook naamsverandering hebben. Je ziet ze inderdaad ook meestal op wat oudere fietsjes zoals een CBR600F2 etc.
 

MJV

MF veteraan
10 feb 2009
1.777
0
den haag
Ik heb Leo Vince pijpjes op mijn GSR600. Klinkt zwaar, en knalt lekker bij afremmen op de motor.
 

Kanarie

MF veteraan
4 sep 2003
36.691
1
39
er zijn zat 600cc 4-pitters die echt wel zwaar klinken hoor.
kort die pijp maar eens in, en haal evt. nog wat dempingsmateriaal erui/db-killer eruit en je weet niet wat je meemaakt
Dempingsmateriaal eruit?
Als je brandplekken wilt hebben moet je dat zeker doen. :')

Heb via het forum ook een ingekorte sebring pijp gekocht voor mijn blade.Klinkt super lekker en met gas los lekkere kick back met van tijd tot tijd een vlammetje! :P
Ik zou je pakkingen maar eens nakijken, die laten de boel ploffen waarschijnlijk. ;)
 

bart1622

Die hard MF'er
6 aug 2011
290
0
Mijn zus heeft een srad met een bos carbon uitlaat. Deze zit er al een tijdje onder, dus de demping zal minder zijn dan een nieuwe sportuitlaat. Hij klinkt iig heel donker en hard. Erg mooi!
 

Nelis

MF veteraan
22 feb 2004
1.672
0
Klinkt allemaal heel zwaar. Totdat je naast een willekeurige 1 á 2 cilinder staat.
 

wardmanss

Rookie
5 apr 2011
7
0
26
bemmel
heb zelf two bros aan me '97 SRAD'je hangen. klinkt heerlijk!
zit er nu wel aan te denken om hem ook in te korten voor nog dat beetje extra.
 

Gerard

MF veteraan
9 jul 2010
2.850
1
49
Groningen/Tynaarlo/Assen (TT)
Zoals men eerder al schreef...

Onder een Soes Suzuki 'hoort' een Yoshi Yoshimura :Y

En die heb je ook met E keur en DB killer :X

Zelf een RS3 die het allemaal niet heeft, maar nooit geen last gehad van de politie :)

Suc6 met je keuze :Y

:W
 

Abe

MF veteraan
3 nov 2007
20.432
4
::1
Ik zou gewoon een een-pitter gaan rijden.... als je reageerd op een topic van een jaar oud ;)
 

kwasizx6r

MF'er
20 feb 2012
40
0
Ik heb er ook wel eens aan zitten denken om mn Akra in te korten, maar heb wel eens gelezen dat dat tenkoste van t vermogen gaat? Kwa geluid hoef ik t niet echt te doen vind ik persoonlijk, maar vind het wel mooier staan.
Iemand ervaring hiermee?
 

culater

MF veteraan
23 mrt 2004
2.791
1
49
Ik heb er ook wel eens aan zitten denken om mn Akra in te korten, maar heb wel eens gelezen dat dat tenkoste van t vermogen gaat? Kwa geluid hoef ik t niet echt te doen vind ik persoonlijk, maar vind het wel mooier staan.
Iemand ervaring hiermee?
Bij een wat langere demper heb je (over het algemeen) wat meer power bovenin de toerenrange. Bij een wat kortere demper ben je in het middengebied iets sterker.
Maar alles is natuurlijk marginaal.
En gooi er een run op de bank/afstelling tegenaan en je krijgt e.e.a. weer optimaal.
 
Laatst bewerkt: