uitlaat knalt bij ineens veel gas

viper45

MF'er
7 feb 2008
49
12
den helder
Hallo forum leden,
ik rij op een Honda Deayville nt650v uit 1999 dagelijks een woon/werk afstand van 140km. Het volgende is mij opgevallen,
als de motor stationair draait en ik geef in eens veel gas knalt de uitlaat, de motor stottert even en draai weer normaal.
waar kan dat op duiden?
wat misschien mee speelt als ik start (koude motor ) en trek de choke maar iets(of helemaal )open start hij niet. Dan Choke dicht starten dan pakt hij hem redelijk op.

ik hoor graag van jullie

mvg Johan Aarsen
 
Klinkt juist als te rijk. Bij choke vol open verzuipt hij dan. Bij choke gedeeltelijk dicht is het goed. Knallen is onverbrande benzine in de uitlaat. Ik denk dat je carburateurs schoongemaakt of afgesteld moeten worden. Is dit iets van na de laatste winterstop? Dan is het vermoedelijk verontreiniging. Je kunt dan ook een flesje carb reiniger kopen. Werkt soms. Altijd als eerste proberen voor je gaat sleutelen.
Verstopt luchtfilter zou ook nog kunnen. Wordt je mengsel ook te rijk van.
 
Laatst bewerkt:
Toen ik haar liet afstellen bleek dat ze ook érg rijk was afgesteld. Maar dat van TS wam mij niet bekend voor... natuurlijk andere motor, maar te rijk is te rijk. Ik had alleen in de hoge toeren terugschakelen dat er vlammen uit kwamen, maar dus niet bij stationair. Misschien heb je ook verschillende vormen van ‘te rijk’? Bij sommige komen er gigantische vlammen en bij anderen zijn ‘t alleen maar knallen.

Misschien maar gaan afstellen?
 
Suzuki boulevard houd in tank E5 benzine
Goed verhaal wel :Y

Je haakt in op een verhaal van iemand met een heel andere motor en een ander probleem en vervolgens gooi je er 1 zinnetje neer over je probleem.

Verwacht je nu dat iedereen meteen uit de startblokken schiet om jou met je probleem te helpen als je zo’n berichtje plaatst :?

Over het algemeen werkt het zo: als jij er geen moeite voor wil doen, doen de andere forumgebruikers dat ook niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan