Uitlaat knalt in ene? SV650s

*Mar*

Rookie
26 okt 2004
26
0
Zevenhoven
Zal gelijk maar melden: ik ben een technische dummie op het gebied van m'n motor, dus zal misschien een 'domme' vraag zijn..

De uitlaat van mn sv650s '03 maakt in ene wel erg veel herrie. Eigenlijk tijdens de hele rit knalt dat ding... :? Laatste paar keer dat ik ben gaan rijden is dit wel wat erger geworden.
Ik ben niet een frequente rijder (om de week voor mn lol een ritje maken), en mn motor staat buiten onder een hoes gedurende de zomerperiode en verdwijnt half nov naar binnen. Kan dat problemen geven? Iemand die deze muts kan helpen? *O*
Thnx!
 
Je zal toch echt wat specifiekere informatie geven, wil je tot een gerichte oplossing komen.

Maar het zou aan deze factoren kunnen liggen:
- ontsteking
- db-killer eruit?
- uitlaat lek
 
Zoals gezegd kan het een heleboel redenen hebben. Mis je vermogen? Rijdt het anders?

De meest voor de hand liggende reden die ik zo kan bedenken is dat hij opeens ergens lucht aanzuigt waar het niet moet. Uitlaatklemmen los? Iemand zo leuk geweest er tegenaan te schoppen?

Als hij anders rijdt toch eens gaan denken aan de ontsteking en de carburatie.
 
Zal gelijk maar melden: ik ben een technische dummie op het gebied van m'n motor, dus zal misschien een 'domme' vraag zijn..

De uitlaat van mn sv650s '03 maakt in ene wel erg veel herrie. Eigenlijk tijdens de hele rit knalt dat ding... :? Laatste paar keer dat ik ben gaan rijden is dit wel wat erger geworden.
Ik ben niet een frequente rijder (om de week voor mn lol een ritje maken), en mn motor staat buiten onder een hoes gedurende de zomerperiode en verdwijnt half nov naar binnen. Kan dat problemen geven? Iemand die deze muts kan helpen? *O*
Thnx!


Ik heb het, ik heb het, ik heb het ook en ik laat het zo, bij mij is mijn uitlaat een heel klein beetje lek en als ik mn gas dicht doe hoor ik een beetje naploffen. :Y leuk gehoor. :)
 
Hoeveel KM heeft je fiets gelopen? En wanneer zijn de kleppen het laatst afgesteld?

Als het een zacht geroffel is bij gas dicht zou ik me geen zorgen maken (zeker bij een 2 cilinder), zoals boven vermeldt, veel mensen betalen een hoop geld voor dat geluid ;)
 
Denk dat het onverbrande gassen zijn die in de uiitlaat tot naverbranding komen heerlijk, ik rijd er naar, en heb em ook speciaal zo af laten srellen. Twinnetjes hebben het btw sneller dan vierpitters, lekker laten zo!
 
Terug
Bovenaan Onderaan