Uitlaat knalt / knettert / ploft

AcXeller

Die hard MF'er
12 dec 2001
784
0
40
Amstelveen
www.xs4all.nl
Nu ik weer een paar keer heb gereden heb ik toch nog een vraag over m\'n uitlaat. Ik heb nu een Laser sport uitlaat (compleet sys.) en weet dat die een beetje kunnen knallen, maar ik vind dat die van mij toch wel erg veel rommelt bij het gas loslaten en remmen op de motor.

Ik heb laatst gelezen in de moto73 dat de Pro D\'Or serie van laser geen aanpassingen nodig heeft in de carbarateurs. Maar zoals gezegd vind ik em nu toch wel apart klinken, kan iemand mij vertellen hoe dit komt en of het waar is dat er niets hoeft te worden aangepast. Nog belangrijker misschien wel: kan het kwaad en hoe kan ik het oplossen.

Omdat mijn uitleg toch verrot is ;) , hier een voorbeeld
(zal volume iets omhoog moeten zetten denk ik):
Geluidsfragment 1 (300k) => Gas loslaten
Geluidsfragment 2 (200k) => Remmen op motor
Videofragment (3,5Mb)


Dan nog een tweede vraagje:
Als ik mijn motor gewoon duw (motor staat uit) dan hoor ik mijn voortandwiel erg ratellen en zie met elke ratel de ketting een beetje \"springen\". Heb al geprobeerd om em iets strakker en losser te zetten,ketting vetten (potje) natuurlijk ook. Het achterwiel staat amper naar achteren maar duid dit er op dat ik een nieuwe kettingset moet kopen of is er een ander probleem / oplossing.

En zoals altijd: Alvast bedankt voor de hulp :}
 

Joris

MF veteraan
11 dec 2001
6.227
0
42
Veghel
www.earracing.nl
Das toch mooi. De mijne ploft af en toe bij opschakelen. En geeft backfires bij afremmen op de motor. Wel een mooi gezicht in het donker (zeggen degenen die achter me rijden).

Maar bij jou klinkt de uitlaat aardig verrot.

En wat die ketting betreft. Het voortandwiel is helemaal versleten. Door de slijtage (tand slijt maar aan 1 zijde) zijn er een soort weerhaaken waardoor de ketting niet mooi meer afrolt. Gewoon vervangen die hap, is geen eer meer aan te behalen.
 
Laatst bewerkt:

Rob

Die hard MF'er
10 jan 2002
288
0
48
hoensbroek
Lijkt op slechte verbranding in cilinders: de knallen zijn na-ontbrandingen in de uitlaatbocht, dus bij gas los is de verbranding zo slecht dat het spul nog eens boem doet waar het geen zin heeft...
 

Joris

MF veteraan
11 dec 2001
6.227
0
42
Veghel
www.earracing.nl
Dat uitlaatsysteem is dat een beetje professioneel gemonteerd? Indien een uitlaatspruitstuk slecht afdicht, waardoor er zuurstof in het uitlaatsysteem komt, dan kan je fiets ook aardig knallen.
 

AcXeller

Die hard MF'er
12 dec 2001
784
0
40
Amstelveen
www.xs4all.nl
Dat uitlaatsysteem is dat een beetje professioneel gemonteerd? Indien een uitlaatspruitstuk slecht afdicht, waardoor er zuurstof in het uitlaatsysteem komt, dan kan je fiets ook aardig knallen.
professioneel ? Nee, ik heb het zelf gedaan ;)

Maar ik voelde nergens lucht stromen op een klein stukje na maar dat houd op zodra de uitlaat warm is. Bij het uitlaatspruitstuk heb ik helemaal niets gevoeld (neem aan dat dit de uitgang van je blok zelf is).Heb toen ook de pakkingen ververst. Wat betreft die verrot opmerking -> als je het geluid bedoelt is het ja, als je op roest e.d. doelt kan ik je melden dat het RVS allemaal is en ie net 100 km er op heeft zitten. RVS zal vast ook stuk kunnen maar lijkt me nu een beetje vroeg.
 
Laatst bewerkt:

zzr6001992

MF'er
19 nov 2001
148
0
Heb hetzelfde gehad met een laser K1 uitlaat. Alhoewel de fabrikanten zeggen dat verdere afstelling niet nodig is blijkt in de praktijk dat het wel het nodige moet worden afgesteld. Ik heb begrepen dat je beter alleen de einddemper kan vervangen en de originele uitlaatbochten kan laten zitten.

Heb mijn motor na veel vijfen en zessen naar Dynojet Rotterdam gebracht en hij heeft hem perfect afgesteld, een dynojet kit was niet nodig.

Succes
 

Investig8or

MF veteraan
14 jan 2002
2.232
0
41
Delft
Bezoek site
Heb hetzelfde gehad met een laser K1 uitlaat. Alhoewel de fabrikanten zeggen dat verdere afstelling niet nodig is blijkt in de praktijk dat het wel het nodige moet worden afgesteld. Ik heb begrepen dat je beter alleen de einddemper kan vervangen en de originele uitlaatbochten kan laten zitten.

Heb mijn motor na veel vijfen en zessen naar Dynojet Rotterdam gebracht en hij heeft hem perfect afgesteld, een dynojet kit was niet nodig.

Succes
hoeveel werd je daar lichter van?
 

dock

MF'er
13 jan 2002
89
0
ik denk dat joris gelijk heeft, controle van evt lekkage kan door komplete onderdompeling, net zoals bij bandenplakken.
 

Maximum

Banned User
6 sep 2001
5.267
1
Sweet Lake City
Dynoruns en afstellen kost je 250 piek bij Ruud Fredriks....dus daar moet je rekening mee houden...krijg je hem goed afgesteld terug...
 
Laatst bewerkt:

Joris

MF veteraan
11 dec 2001
6.227
0
42
Veghel
www.earracing.nl
ik denk dat joris gelijk heeft, controle van evt lekkage kan door komplete onderdompeling, net zoals bij bandenplakken.
Hoe wil je hem dan onderdompelen? Het ding tot aan het kleppendeksel in de sloot zetten? De sloten zijn de laatste dagen weer voldoende van water voorzien. :?
 

porky

MF veteraan
15 jun 2001
4.432
0
omg.Schipluiden
Zeg het maar Mr.Ing.Ritzen.....
Hij staat te arm!
Zoals max al zei.
Is iets wat vaak voorkomt na montage van andere demper/uitlaat systeem.
Iets grotere sproeier en het geplof zal aanzienlijk afnemen.
 

P.H.C. Ritzen

MF veteraan
Donateur
12 dec 2001
8.148
56
Weert
Bezoek site
Zeg het maar Mr.Ing.Ritzen.....
Hij staat te arm!
Zoals max al zei.
Is iets wat vaak voorkomt na montage van andere demper/uitlaat systeem.
Iets grotere sproeier en het geplof zal aanzienlijk afnemen.
Nee, nee, nee, en nog eens nee.
Het goede antwoord heb ik (helaas) hier nog niet
kunnen lezen, ik wacht nog even geduldig af! :z
 

Investig8or

MF veteraan
14 jan 2002
2.232
0
41
Delft
Bezoek site
Op woensdag 30 januari 2002 20:48 schreef P.H.C. Ritzen het volgende:Nee.
Misschien klinkt dit erg flamerig , maar zou je dan ff kunnen zeggen waar het wel aan ligt?Ik heb zelf een soortgelijk probleem en ben ook zeer benieuwd , omdat het niet ten goede komt aan het rijplezier.Als je het dus weet zeg het dan , want dan hebben sommige mensen er iets aan.
Vast bedankt :? :? :?
Bij een goed antwoord natuurlijk :}
 

Rob

Die hard MF'er
10 jan 2002
288
0
48
hoensbroek
Trekt valse lucht langs slechte afdichting van uitlaatpoort met uitlaatbocht waardoor extra zuurstof in bocht waardoor naverbranding waardoor boem? Bij gas dicht wordt extra lucht aangezogen omdat er geen uitlaatgassen gestuwd worden?