Uitlaat knalt / knettert / ploft

  • Onderwerp starter Anoniempje488
  • Startdatum
A

Anoniempje488

Guest
Nu ik weer een paar keer heb gereden heb ik toch nog een vraag over m\'n uitlaat. Ik heb nu een Laser sport uitlaat (compleet sys.) en weet dat die een beetje kunnen knallen, maar ik vind dat die van mij toch wel erg veel rommelt bij het gas loslaten en remmen op de motor.

Ik heb laatst gelezen in de moto73 dat de Pro D\'Or serie van laser geen aanpassingen nodig heeft in de carbarateurs. Maar zoals gezegd vind ik em nu toch wel apart klinken, kan iemand mij vertellen hoe dit komt en of het waar is dat er niets hoeft te worden aangepast. Nog belangrijker misschien wel: kan het kwaad en hoe kan ik het oplossen.

Omdat mijn uitleg toch verrot is ;) , hier een voorbeeld
(zal volume iets omhoog moeten zetten denk ik):
Geluidsfragment 1 (300k) => Gas loslaten
Geluidsfragment 2 (200k) => Remmen op motor
Videofragment (3,5Mb)


Dan nog een tweede vraagje:
Als ik mijn motor gewoon duw (motor staat uit) dan hoor ik mijn voortandwiel erg ratellen en zie met elke ratel de ketting een beetje \"springen\". Heb al geprobeerd om em iets strakker en losser te zetten,ketting vetten (potje) natuurlijk ook. Het achterwiel staat amper naar achteren maar duid dit er op dat ik een nieuwe kettingset moet kopen of is er een ander probleem / oplossing.

En zoals altijd: Alvast bedankt voor de hulp :}
 
ok dit kan ik volgen, maar dan heb ik nog een vraag voor je.
als je bij een auto de uitlaat afbreekt vlak bij/na uitlaatspruitstuk dan krijg ook dat geplof maar auto\'s maken geen gebruik van 1 bobine/2cilinders(2bougies). dat de tegendruk wegvalt is logisch met als gevolg vers mengsel in de uitlaat. maar die vonk komt er niet in een loze slag/moment bij een bepaalde cilinder.
De vonk is ook niet de hoofdzaak waardoor hij gaat ploffen, maar helpt wel mee het eea te verergeren.
Groeten, Paul.
 
De vonk is ook niet de hoofdzaak waardoor hij gaat ploffen, maar helpt wel mee het eea te verergeren.
Groeten, Paul.

maar nu zit ik in dilema.
nl, als ik bv de tank zogoed als leeg is en vlotterniveau nog wel ok dan gaat ie meer ploffen als je van hoge toeren je gas los laat. maw als het mengsel armer is gaat ie meer ploffen en dat is weer in strijd met, wat jij en ik veronderstellen, onverbrand (rijk)mengsel in de uitlaat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan