Uitlaat knalt / knettert / ploft

  • Onderwerp starter Anoniempje488
  • Startdatum
A

Anoniempje488

Guest
Nu ik weer een paar keer heb gereden heb ik toch nog een vraag over m\'n uitlaat. Ik heb nu een Laser sport uitlaat (compleet sys.) en weet dat die een beetje kunnen knallen, maar ik vind dat die van mij toch wel erg veel rommelt bij het gas loslaten en remmen op de motor.

Ik heb laatst gelezen in de moto73 dat de Pro D\'Or serie van laser geen aanpassingen nodig heeft in de carbarateurs. Maar zoals gezegd vind ik em nu toch wel apart klinken, kan iemand mij vertellen hoe dit komt en of het waar is dat er niets hoeft te worden aangepast. Nog belangrijker misschien wel: kan het kwaad en hoe kan ik het oplossen.

Omdat mijn uitleg toch verrot is ;) , hier een voorbeeld
(zal volume iets omhoog moeten zetten denk ik):
http://www.xs4all.nl/~acxeller/bigfiles/driveby1.mp3 (Geluidsfragment 1) (300k) => Gas loslaten
http://www.xs4all.nl/~acxeller/bigfiles/driveby2.mp3 (Geluidsfragment 2) (200k) => Remmen op motor
http://www.xs4all.nl/~acxeller/bigfiles/acxeller-driveby.avi (Videofragment) (3,5Mb)


Dan nog een tweede vraagje:
Als ik mijn motor gewoon duw (motor staat uit) dan hoor ik mijn voortandwiel erg ratellen en zie met elke ratel de ketting een beetje \"springen\". Heb al geprobeerd om em iets strakker en losser te zetten,ketting vetten (potje) natuurlijk ook. Het achterwiel staat amper naar achteren maar duid dit er op dat ik een nieuwe kettingset moet kopen of is er een ander probleem / oplossing.

En zoals altijd: Alvast bedankt voor de hulp :}
 
Das toch mooi. De mijne ploft af en toe bij opschakelen. En geeft backfires bij afremmen op de motor. Wel een mooi gezicht in het donker (zeggen degenen die achter me rijden).

Maar bij jou klinkt de uitlaat aardig verrot.

En wat die ketting betreft. Het voortandwiel is helemaal versleten. Door de slijtage (tand slijt maar aan 1 zijde) zijn er een soort weerhaaken waardoor de ketting niet mooi meer afrolt. Gewoon vervangen die hap, is geen eer meer aan te behalen.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt op slechte verbranding in cilinders: de knallen zijn na-ontbrandingen in de uitlaatbocht, dus bij gas los is de verbranding zo slecht dat het spul nog eens boem doet waar het geen zin heeft...
 
Dat uitlaatsysteem is dat een beetje professioneel gemonteerd? Indien een uitlaatspruitstuk slecht afdicht, waardoor er zuurstof in het uitlaatsysteem komt, dan kan je fiets ook aardig knallen.
 
Dat uitlaatsysteem is dat een beetje professioneel gemonteerd? Indien een uitlaatspruitstuk slecht afdicht, waardoor er zuurstof in het uitlaatsysteem komt, dan kan je fiets ook aardig knallen.

professioneel ? Nee, ik heb het zelf gedaan ;)

Maar ik voelde nergens lucht stromen op een klein stukje na maar dat houd op zodra de uitlaat warm is. Bij het uitlaatspruitstuk heb ik helemaal niets gevoeld (neem aan dat dit de uitgang van je blok zelf is).Heb toen ook de pakkingen ververst. Wat betreft die verrot opmerking -> als je het geluid bedoelt is het ja, als je op roest e.d. doelt kan ik je melden dat het RVS allemaal is en ie net 100 km er op heeft zitten. RVS zal vast ook stuk kunnen maar lijkt me nu een beetje vroeg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Fiets staat te arm...

Heb ik persoonlijk ook regelmatig last van ;)

misc.php
 
Heb hetzelfde gehad met een laser K1 uitlaat. Alhoewel de fabrikanten zeggen dat verdere afstelling niet nodig is blijkt in de praktijk dat het wel het nodige moet worden afgesteld. Ik heb begrepen dat je beter alleen de einddemper kan vervangen en de originele uitlaatbochten kan laten zitten.

Heb mijn motor na veel vijfen en zessen naar Dynojet Rotterdam gebracht en hij heeft hem perfect afgesteld, een dynojet kit was niet nodig.

Succes
 
Heb hetzelfde gehad met een laser K1 uitlaat. Alhoewel de fabrikanten zeggen dat verdere afstelling niet nodig is blijkt in de praktijk dat het wel het nodige moet worden afgesteld. Ik heb begrepen dat je beter alleen de einddemper kan vervangen en de originele uitlaatbochten kan laten zitten.

Heb mijn motor na veel vijfen en zessen naar Dynojet Rotterdam gebracht en hij heeft hem perfect afgesteld, een dynojet kit was niet nodig.

Succes
hoeveel werd je daar lichter van?
 
Zeg het maar Mr.Ing.Ritzen.....
Hij staat te arm!
Zoals max al zei.
Is iets wat vaak voorkomt na montage van andere demper/uitlaat systeem.
Iets grotere sproeier en het geplof zal aanzienlijk afnemen.
Nee, nee, nee, en nog eens nee.
Het goede antwoord heb ik (helaas) hier nog niet
kunnen lezen, ik wacht nog even geduldig af! :z
 
Op woensdag 30 januari 2002 20:48 schreef P.H.C. Ritzen het volgende:Nee.

Misschien klinkt dit erg flamerig , maar zou je dan ff kunnen zeggen waar het wel aan ligt?Ik heb zelf een soortgelijk probleem en ben ook zeer benieuwd , omdat het niet ten goede komt aan het rijplezier.Als je het dus weet zeg het dan , want dan hebben sommige mensen er iets aan.
Vast bedankt :? :? :?
Bij een goed antwoord natuurlijk :}
 
Trekt valse lucht langs slechte afdichting van uitlaatpoort met uitlaatbocht waardoor extra zuurstof in bocht waardoor naverbranding waardoor boem? Bij gas dicht wordt extra lucht aangezogen omdat er geen uitlaatgassen gestuwd worden?
 
Terug
Bovenaan Onderaan