Uitlaat knalt na vervangen van bougies

Pauf

Rookie
30 jan 2008
14
0
Huissen
Bij een onderhoudsbeurtje van mijn cbr F2 uit '92 gisteren, heb ik mijn bougies vervangen. Toen ik daarna mijn motor starte, liep hij op volgens mij op 3 cilinders met een knal uit de uitlaat. Daarna heb ik hem meteen weer uitgezet. De uitlaat knalt toch niet als er 1 bougie niet vonkt? Wat denken jullie?
 
de knal kan komen omdat er onverbrande gassen/mengsel in de uitlaat komt.
en dat komt omdat de ontsteking niet goed vonkt, als je probeert te starten met een te zwakke accu of zoals jij nu je bougies vervangen hebt.
Slechte bougie of zie reactie van blade4fun.
op het moment dat er wel een ontbranding is, ontbranden de gassen in de uitlaat ook, met een knal.
 
Ik zit met precies het zelfde probleem maar dan met een kawa zx9r.
alles wijst erop dat er 1 bougie niet lekker werkt of een van de kabels werkt niet goed meer.

wat ik meer lees is, check de uitlaat bochten 1 voor 1 om te voelen welke warm word en welke niet. de gene die kout blijft krijgt dus geen vonk.
 
Maar als hij knalt dan krijgt hij af en toe wel een vonk toch? Dus de bougie werkt dan dus wel gewoon. Dus het verstandigste is denk ik even de bougiedoppen even te controleren ofniet?
 
Laatst bewerkt:
welk merk en type bougies zat erin?

welk merk en type bougies heb je erin gedraaid?

welk merk en type bougies zijn voorgeschreven door de fabrikant?



(nu maar hopen op 3x hetzelfde antwoord....)
 
heb zon idee dat de kabels verkeerd zitten, en dat de brandstof al onderweg is naar de uitlaat en dan pas ontstoken wordt.

knallen zonder ontsteking kan eigenlijk alleen door hete uitlaat, maar dat is bij koude motor niet het geval. een bougie die af en toe wel en af en toe niet vonkt is niet erg gebruikelijk. meestal is hij gewoon goed of echt kapot
 
Bij mij was de carb. zo vies van het lang stil staan dat ik hem heb schoon laten maken, misschien is dat bij jou ook het geval. mijn motor deed precies het zelfde als die van jou, carb's goed schoon maken en probleem is verholpen.
 
Ik hoop voor je dat het ondertussen verholpen is.
Zoniet,
Heb je wel de bougiekabels weer op de goeie volgorde aangesloten??

Dan vonkt de bougie op het verkeerde moment
De onverbrande benzine gaat de uitlaat al in en dan komt de vonk pas.
Als gevolg een luide knal.
 
Hoe kan ie dan op 3 cylinders lopen ??

Als er twee kabels verwisseld zijn, loopt ie op 2 cylinders..

Ik denk dat 1 van de nieuwe bougies gewoon rot is, of 1 van de aansluitingen op de bougiedoppen.. Controleer welke uitlaatbocht niet warm wordt en draai in die cylinder eerst eens een oude bougie die wel goed zijn werk deed..
 
Terug
Bovenaan Onderaan