uitlaat kronen zitten muurvast

rove

Rookie
8 okt 2020
2
1
Hallo
ik ben bezig met de restauratie van een Honda 450 CME
ik krijg alleen met geen mogelijkheid de kronen los waar de uitlaat mee vast zit
moeren zijn los en verwijderd maar nu die kronen nog iemand een idee hoe
ik heb er al kruipolie op/in gespoten verhit getikt maar helaas ??!!

mvg rove
 
die alu dingen? Daarvan zit de alu kanker nu lekker het gat op te vullen en zit het vast als een huis. Meestal moet ik ze stuk slijpen/ zagen.

wanneer ze niet vervangen kunnen worden is 2 gleuven erin bij elk tapeind de oplossing. Ook het tapeind opofferen is een optie, maar probeer dan het restant er maar weer uit te krijgen
 
Ik heb geen idee welk onderdeel je het precies over hebt, maar ik lees in de reactie van Zot dat het waarschijnlijk aluminiumoxide is. Het volume van aluminiumoxide is groter dan dat van aluminium, dus vult lekker alle speling die je had.

In theorie zou je dan witte natuurazijn (voorzichtige methode) of gootsteenontstopper (grove methode) kunnen proberen. Beide zou aluminiumoxide oplossen, waarmee je de speling weer terug krijgt.

Gootsteenontstopper kan wel echt ook de rest van het alu aantasten. Bij natuurazijn zou dat mee moeten vallen, maar wellicht eerst op een onopvallende plek proberen.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eerst vervangende kronen kopen en daarna pas de oude stuk slijpen.
Als ik geen vervangende kronen zou kunnen krijgen, dan zou ik langer en harder tikken, verhitten, imal en schoonmaak azijn proberen. En volhouden. Niet na een minuut tikken opgeven. En niet na een dag schoonmaak azijn opgeven.
Voor Zot is het anders, als hij er te lang aan werkt dan wordt de rekening te hoog. Voor jouw is het hobby. Hoe langer het duurt, hoe knapper de prestatie.
 
Ik zou eerst vervangende kronen kopen en daarna pas de oude stuk slijpen.
Als ik geen vervangende kronen zou kunnen krijgen, dan zou ik langer en harder tikken, verhitten, imal en schoonmaak azijn proberen. En volhouden. Niet na een minuut tikken opgeven. En niet na een dag schoonmaak azijn opgeven.
Voor Zot is het anders, als hij er te lang aan werkt dan wordt de rekening te hoog. Voor jouw is het hobby. Hoe langer het duurt, hoe knapper de prestatie.
:^ zo heb ik ze ook al meerdere malen los gekregen, belangrijkste is geduld, geduld, geduld.
Verder idd tikken, heetstoken, tikkken, beetje wringen met schroevendraaier tussen kop en krans, IMAL, herhalen, herhalen, herhalen.
Een zuur heb ik nog nooit gebruikt, simpel omdat ik daar niet aan gedacht heb, geen idee of dat werkt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan