Uitlaat lek en vastgeroest, krijg hem niet los !

Realfonzie

MF'er
6 aug 2003
112
0
Almere
Beste medeforummers,

Mijn moeder heeft een brommertje en daarvan is de uitlaak lek.
Nu wilde ik proberen om deze eraf te halen en de originele er weer op te zetten, die is namelijk nog als nieuw.
Echter zitten de moertjes zo in het blokje vastgeroest dat er geen beweging in te krijgen is.

Heb al van alles geprobeerd, roest weghalen, kruipolie, verwarmen met een brandertje...er is geen beweging in te krijgen.

Hebben jullie misschien wat tips ? alvast bedankt ! :}


p.s.

Ik wist zelf niet of het op dit forum wel geplaatst mocht worden, aangezien het hier alleen over motoren gaat. Maar ik ben al een tijdje member en zelf hard aan het sparen voor een motortje. En ook dit probleem kan zich denk ik voordoen bij een motor....dus vandaar dat ik hem gepost heb.
 
Uit boren is leuk mar ook als je te diep boort ben je de l O-) l,
een maat van me heeft dit probleem :(

Ik laat het ook door een proffesional doen!! Garagehouder, hij doet dit regelmatig..... Hij is nu klaar met mijn cilinderkop. In plaats van bouten (wat er origineel in zit) gaan er nu 4 tapeindes in met wat kopervet. Dit is beter omdat je die tapeindes gewoon in het blok kan laten zitten en dus alleen een moertje eraf hoeft te halen. Dat moet (bijna) altijd wel lukken volgens hem...
 
Is het een moer over een stuk draad eind of is het een bout die het blok ingaat??

Als het een moer is dan kan je soms met een slijptol heel voorzichtig de helft van de moor weg slijpen. als hij bijna bij het draadeind komt dan kan je met een tang de rstand van de moer zo los draaien.(dan is de spanning eraf)

Maar je moet er wel bij kunnen anders zit je strak in het blok met de slijptol. ;)

Ik raad aan om dit met een ijzerzaag te doen, veel nauwkeuriger en minder kans op dat het fout gaat!!! Gewoon de helft van je moer wegzagen en dan weer de steeksleutel of doppenset erop, dan is ie er zo af.
 
Wat ook kan is de boutjes doorslijpen en er gewoon nieuwe tapeinden op lassen.
Vraag maar niet hoe dat eruit komt te zien en hoeveel pogingen het heeft gekost met mijn laskunsten voor ik onderweg geen tapeinden meer verloor :X
 
uiteindelijk de uitlaat eraf gezaagd en het blokje naar de brommertwinkel gebracht...daar hebben ze hem verder los gehaald, uitgeboord, nieuw schroefdraadje erin met een nieuw rubbertje en twee nieuwe moertjes bijgelevert...weer als nieuw voor een 20 euries....
 
Terug
Bovenaan Onderaan