Uitlaat met kombi-metaal repareren?

cdegroot

Die hard MF'er
1 okt 2004
505
0
Amersfoort
Ik heb in mijn tussendemper wat gaatjes (zie ook BMW R80 uitlaatopties ). Er zit een gat in de pijp waar de einddemper op gaat en een gat onderin in het midden (in het laagste punt - geen idee of daar een afwateringsgat hoort te zitten, maar wat er nu zit is gewoon een roestgat).

Morgen moe'k met het ding weg, en hij rijdt eigenlijk belabberd met al die gaten :-). Nu heb ik alleen maar Bison kombi-metaal in huis en wat strips bladmetaal. Zou dat werken? Kombi metaal gaat tot 100 graden (zal wel een veiligheidsmarge in zitten), geen idee hoe heet die pijpen worden daar achterin.

(ik heb verder, ontdekte ik net, wel een soldeerlamp maar geen flux enzo in huis dus dat wordt niks).
 
Ik heb ooit met kombi metaal een draadeind in m'n blok gelijmd. Kwestie van haast en geen helicoil bij de hand. Dat zit al jaren vast.
Temperatuur zal dus niet zo'n probleem zijn.

Verder werkt een stukje blik een een slangenklem heel aardig als noodoplossing.

Tom
 
full
 
Yup :-)
Verder werkt een stukje blik een een slangenklem heel aardig als noodoplossing.
Past daar niet - is precies op de hoek van een tussendemper die links en rechts verbindt.

Anyway, epoxy zit erop, gloeilampjes erop om de temperatuur een beetje op peil te houden daar in de schuur, we gaan morgen wel eens kijken of het een paarhonderd kilometer houdt :)
 
Goed, de uitslag is binnen: kombi-metaal is niet geschikt voor uitlaatreparaties :)

De eerste reparatie lag er al af tijdens de testrit, en toen ik vandaag keek was ook de tweede inmiddels foetsie.

Ik heb dus maar flux en soldeerdraad gehaald. Aangezien ik net zo slecht in hardsolderen als in zachtsolderen ben, benieuwd hoe lang dit blijft zitten :P
 
Goed, de uitslag is binnen: kombi-metaal is niet geschikt voor uitlaatreparaties :)

De eerste reparatie lag er al af tijdens de testrit, en toen ik vandaag keek was ook de tweede inmiddels foetsie.

Ik heb dus maar flux en soldeerdraad gehaald. Aangezien ik net zo slecht in hardsolderen als in zachtsolderen ben, benieuwd hoe lang dit blijft zitten :P
blijven proberen he ;)

anders laten lassen door een prof,kost wat maar dan is het ok meteen goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan