Uitlaat moeilijk te demonteren, wel niet kopervet?????

flat-twinner

Die hard MF'er
22 nov 2006
942
1
Hoe kan ik het beste mijn uitlaat 2-in 2 met balanspijpen en wartels monteren.
Wartels op cilinders monteerde ik reeds met kopervet op schroefdraad. Maar hoe de dempers op de pijpen te zetten moet ik hiertussen ook kopervet gebruiken of helpt dit niks?
:(
Dit alles omdat ik met heel veel moeite en bijna een halve bus WD40 mijn uitlaat heb kunnen demonteren dit voor een volgende keer wil voorkomen.
 
Ik doe het ook altijd en krijg mijn uitlaten altijd weer snel en zonder problemen los. Ik zie geen enkel bezwaar tegen kopervet en montage bij uitlaten.
Ik doe het op elke bout die ik losgehad heb (om de zeurpieten voor te zijn behalve op die bouten die geborgd moeten worden)
 
ik word er intussen een beetje moe van, vandaar de korte versie:
google op potentiaalverschil!
kopervet alleen tussen staal/staal verbindingen.
alle aluminiumverbindingen is koper verboden! molybdeenvet of anti seize compound gebruiken.
 
ik word er intussen een beetje moe van, vandaar de korte versie:
google op potentiaalverschil!
kopervet alleen tussen staal/staal verbindingen.
alle aluminiumverbindingen is koper verboden! molybdeenvet of anti seize compound gebruiken.

Kun je daar een voorbeeldje van geven? Ik bedoel: wat voor merk? Waar verkrijgbaar? Plaatje van de verpakking?
Interessante opmerking, want ik wist ook niet beter. Bedankt voor de tip.
Ik ga ook eens googelen.....
 
TS, ik zou gewoon kopervet gebruiken als je dat hebt liggen. Dit werkt daar uitstekend.
Potentiaalverschil, tja....Zolang het geen vliegtuig is, zou ik met daar niet al te veel zorgen over maken.

Koop gewoon keramisch (Brezan) vet als je hier nooit meer over na wilt denken of als potentiaal verschil je verder niets zegt.
 
Zou me er ook geen zorgen over maken, door gewoon gelijk het juiste spul te halen.

Kopervet is leuk spul, maar alleen te gebruiken als de te verbinden werkstukken beide van een edeler metaal gemaakt zijn.

Even kort en bondig, aluminium en koper gaan niet samen. En hoewel ik me ook niet zo'n zorgen maak over een klein beetje potentiaalverschil is voorkomen beter dan genezen. Wat oppervlakkige oxidatie zal me ook aan m'n reet roesten maar bij voorkeur smeer ik geen spullen die materiaal aantasten op m'n schroefdraad. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan